2016-04-09, 23:55
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Na, tejp användes nog som en del av hans sexuella perversion. Tror jag.

Ah du tänker på småtjejerna han hade i datorn, jag utgår från både och sexuellt och tysta.
2016-04-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fastslå och fastslå, jag menar att det kan vara värt att titta på för Hurtig. Det mesta talar för, enligt mig, att LH var död när hon hängdes och tejpades. Om Hurtig kan påvisa detta kan det leda till PT i förlängningen. Ett annat motiv öppnar för en annan GM.
Ruggedo poängterade HR:s utsaga att det liknade en avrättning. Hur sexuellt är det?

Nu är ju NB inte dömd enbart för någon enskild händelse utan hela paketet. Då räcker det inte att peta i någon detalj för att åstadkomma något som HD köper.
2016-04-09, 23:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror inte NB var den som sparkade IR. Jag tror hon klev av själv och lämpade över honom till BH.

men e men e men e, stod inte det i den där artikeln med första mötet jag läste förut idag. En debattör gav ju en länk till expressen. NB hade inte velat ha IR längre.
2016-04-09, 23:59
Medlem
Citat:
Fastslå och fastslå, jag menar att det kan vara värt att titta på för Hurtig. Det mesta talar för, enligt mig, att LH var död när hon hängdes och tejpades. Om Hurtig kan påvisa detta kan det leda till PT i förlängningen. Ett annat motiv öppnar för en annan GM.
Ruggedo poängterade HR:s utsaga att det liknade en avrättning. Hur sexuellt är det?
Nej, det är inte värt att titta på för Hurtig. Inte för att få PT i alla fall.

Förklara då vad som gör att det mesta talar för att hon var död redan när hon hängdes?
Hur länge pågick strypningen innan hon hängdes upp isåfall?
Senast redigerad av Prudent 2016-04-10 kl. 00:02.
2016-04-10, 00:12
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu är ju NB inte dömd enbart för någon enskild händelse utan hela paketet. Då räcker det inte att peta i någon detalj för att åstadkomma något som HD köper.

nej du har rätt! Då får det nog vara något alldeles sjusärdeles till nytt bevis på att det inte skulle vara NB. Alltså alla teorier om att han är nån som kan byta skepnad osv. Hur rakad var AB t.ex. denna dag 7/6. Nej tror ingen har någon susning om det. Man försöker minnas så gott man kan för att rättvisa ska skipas och det tror jag gäller för alla t o m alt. teoretikerna.

Nä gott folk. Jag tror att rätt man sitter med tanke på den tunga bevisning som uppdagats mot NB. Sen hur han själv har uppträtt som om han stod och övervakade byssjan när han grävde mask, det var väl bara två de hittat förresten. Tror det spanades mer än grävdes efter mask.
Hur han kan säga att han ALDRIG träffat LH när det finns 10 DNA osv, osv, osv......
2016-04-10, 00:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nej, det är inte värt att titta på för Hurtig. Inte för att få PT i alla fall.

Förklara då vad som gör att det mesta talar för att hon var död redan när hon hängdes?
Hur länge pågick strypningen innan hon hängdes upp isåfall?

Om strypningens längd har jag ingen aning, men jag hoppas innerligt att det gick fort.
Det andra har diskuterats till leda i tråden. Man gör sin egen bedömning. Till skillnad från mig har dock Hurtig sett både förmodad brottsplats och snara, tejp m.m. Kan tänka mig att han har bättre koll alltså. Vi får vänta och se, på fredag ska det ske
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-04-10 kl. 00:23.
2016-04-10, 00:26
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror inte NB var den som sparkade IR. Jag tror hon klev av själv och lämpade över honom till BH.

Här är länken förresten. Var bara tvungen att leta reda på vad A!HORNYLAD hänvisade till och se om jag hade så fel. Det står enligt tidningen att NB sparkade IR.

http://www.expressen.se/gt/advokaten-om-forsta-motet-med-bil
evicius/
2016-04-10, 00:26
Medlem
Citat:
Du kunde väl svara på mitt förra inlägg till dig om motivets betydelse i domen. Här får du ett par precisa frågor till: Tycker du att sexualsadism ingår i HR:s domskäl ? Sexuellt motiv ? Vilken betydelse har dessa motivbilder för HR vid bestämmandet av påföljden ? Att jag vill ha ditt resonemang knutet till hovrättsdomen beror ju på att saken i HD gäller en överklagan av Hovrättens dom, dvs Hurtig måste ta sin utgångspunkt i denna. Du har ju stora förväntningar på advokaten och uppehåller dig mycket vid motivbilden, så du blir skyldig oss en förklaring i Hurtigs termer s a s.
2016-04-10, 00:37
Medlem
Citat:
Om strypningens längd har jag ingen aning, men jag hoppas innerligt att det gick fort.
Det andra har diskuterats till leda i tråden. Man gör sin egen bedömning. Till skillnad från mig ha dock Hurtig sett både förmodad brottsplats och snara, tejp m.m. Kan tänka mig att han har bättre koll alltså. Vi får vänta och se, på fredag ska det ske
Men om du inte har någon aning om strypningens längd, hur kan du då anse att det mesta talar för att hon var död redan innan hängningen? Det går snabbt att bli medvetslös, men man är inte död för det.
Håller med om att det diskuterats till leda och därför är jag ändå mer frågande till din övertygelse. Det går inte avgöra exakt när i förloppet döden inträdde.
Inget tyder på att snaran slackats sedan den dragits åt så eventuell strypning och hängning har skett utan avbrott i våldet och därmed måste du anse att NB (eller om du tror på annan GM) hållit snaran sträckt i närmare 10 minuter och därefter, utan att slacka på repet, hängt och tejpat. Vad gör att det mesta talar för det?

Vad Hurtig sett och har koll på spelar ingen roll. Ska han hävda att tejpning skett efter dödens inträde måste det backas upp av någon sakkunnig och dessutom kan det aldrig räcka som skäl för PT (visst vet du vad som uppges som skäl för att få PT i HD?).
Senast redigerad av Prudent 2016-04-10 kl. 00:42.
2016-04-10, 00:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du kunde väl svara på mitt förra inlägg till dig om motivets betydelse i domen. Här får du ett par precisa frågor till: Tycker du att sexualsadism ingår i HR:s domskäl ? Sexuellt motiv ? Vilken betydelse har dessa motivbilder för HR vid bestämmandet av påföljden ? Att jag vill ha ditt resonemang knutet till hovrättsdomen beror ju på att saken i HD gäller en överklagan av Hovrättens dom, dvs Hurtig måste ta sin utgångspunkt i denna. Du har ju stora förväntningar på advokaten och uppehåller dig mycket vid motivbilden, så du blir skyldig oss en förklaring i Hurtigs termer s a s.

Okej, jag ska försöka svara. Men kan bara använda egna termer då jag hoppade av juristlinjen efter en vecka
Du verkar veta bättre hur processen går till. Om Hurtig bara kan påpeka brister i HR:s dom och inget annat, då gäller det framför allt att angripa Adrianas vittnesmål vilket är mycket osäkert. Jag menar att HR genom att lyfta fram detta spikar det sexuella motivet, ja.
Det här har också diskuterats i tråden förut. Adrianagrejen är det enda som kan koppla NB till något misstänkt före Lisas död.
2016-04-10, 00:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det andra har diskuterats till leda i tråden. Man gör sin egen bedömning. Till skillnad från mig har dock Hurtig sett både förmodad brottsplats och snara, tejp m.m. Kan tänka mig att han har bättre koll alltså. Vi får vänta och se, på fredag ska det ske

Men tyvärr så hjälper det ju inte att stå och glo på några snörbitar , tejpbitar
och kläder genom ett glasfönster uppe hos NFC .
Eller att titta på hur det ser ut på brottsplatsen heller för den delen .
Utan att veta vad mördaren Nerijus vet så har han ju inte mycket att komma med .
Om inte nickedockan Nerijus öppnar käften i veckan som kommer så är det bara
att sikta in sig på råttorna och de nya "kompisarna" i det Litauiska fängelset så småningom .
Tyvärr ska han ju sitta ett tag i Sverige också och kosta oss massa pengar .
Men man kan ju alltid hoppas på att man ser till att skicka hem honom så fort som möjligt .
2016-04-10, 00:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
(...)
Inget tyder på att snaran slackats sedan den dragits åt så eventuell strypning och hängning har skett utan avbrott i våldet och därmed måste du anse att NB (eller om du tror på annan GM) hållit snaran sträckt i närmare 10 minuter och därefter, utan att slacka på repet, hängt och tejpat. Vad gör att det mesta talar för det?
(...)

Mitt fetade.
Nä, jag måste inte anse något sånt. Jag vet inte riktigt vad du menar med att snöret måste ha "slackat" eller vad som skulle ha tagit 10 minuter. Jag kan däremot tänka mig ett scenario vid strypning där ett snöre dras åt och därefter förblir åtdraget. Finns det något som motsäger detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in