2016-04-09, 20:51
Medlem
Hennes fb är borta nu
Citera
2016-04-09, 21:14
Medlem
Golonkas avatar
Någon som vet hur det funkar? Hur kan det komma sig att videoklipp på youtube, sidor och trådar på andra sociala medier etc, försvinner och plockas bort så snabbt? Sitter släktingar eller kompisar till gärningsmän och rapporterar för fulla muggar som ett heltidsjobb när sådant här händer eller hur går det till? Är Liveleak immunt mot sådana här försök att påverka och skydda folk som fulat ur? Hur kan det komma sig att youtube o facebook är så snabba på att ta emot anmälningar och rensa?

Bara väldigt nyfiken...

Ont: Hur kan det komma sig att bara den ena slampan hamnat på låst hem och den andra går lös och ledig? Båda är ju i mina ögon lika akiva i vidrigheterna.
Citera
2016-04-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Alla 3 är barn oavsett vem som gjort vad.
Tycker det är hemskt det dom gjort men tycker att man (som vanligt) lägger så stort fokus på GM och glömmer bort offret.
Offret ska inte ha Facebook osv (men har de säkert i alla fall) och är nog redan välkänd där hon bor genom skola osv.
Min tanke var att skicka en hälsning till tex någon av föräldrarna som dom sen kan föra vidare om dom tycker att det passar.
Offret borde stöttas från alla håll, på kontrollerade former och med vänliga hälsningar (utan ord som vad man vill göra med GM osv).
De är min tanke.

Det är inte det att jag tvivlar på dina intentioner utan snarare att jag tror att det kan vara kontraproduktivt.

Alla tre inblandade räknas som barn men en av dom är ett brottsoffer som inte gjort annat än blivit utsatt för grovt våld, det var inte hennes val.

De två andra är gärningsmän som utfört en grov och planerad handling iom filmning av misshandeln, bara det säger mycket om vad det är för människor. Barn eller inte så förstår de allra flesta i den åldern att det dom gjorde är så jävla fel. BO kunde ha dött den dagen, det kunde lika gärna ha gått så illa.

Många ungdomar/barn gör dumma grejer dock. Kanske krossar en ruta, gör ett inbrott eller snattar, kör moped på fyllan, röker lite hasch osv. Grova våldsbrott är däremot något helt annat.

Eftersom ingen här vet vad som är bäst för BO i detta läget så tycker jag det är dumt att chansa. Jag hoppas att hon förr eller senare kan lägga händelsen bakom sig och då kanske det underlättar om man fortfarande har chansen att vara "anonym" på FB=Flashback. Det är bara min åsikt.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-04-09 kl. 21:45.
Citera
2016-04-09, 21:31
Bannlyst
Fy fan villka tjejer. Asså jag blev så jävla förbannad när jag såg videon....................
Citera
2016-04-09, 21:35
Medlem
Vilka sorgliga människor.
Den skada de utsatt den unga flickan för, slår nu tillbaka på dem själva med råge.
Deras enda chans till en någorlunda dräglig framtid är att emigrera från Sverige, alternativt att gå i kloster.

De är så körda efter detta.
Törs ni vistas på allmän plats, nu när alla vet hur ni ser ut?
Säg adjö till Facebook, Instagram etc. Någon kommer alltid att hitta er, även om ni använder alias.

Tänkte vi inte på.
Citera
2016-04-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Någon som vet hur det funkar? Hur kan det komma sig att videoklipp på youtube, sidor och trådar på andra sociala medier etc, försvinner och plockas bort så snabbt? Sitter släktingar eller kompisar till gärningsmän och rapporterar för fulla muggar som ett heltidsjobb när sådant här händer eller hur går det till? Är Liveleak immunt mot sådana här försök att påverka och skydda folk som fulat ur? Hur kan det komma sig att youtube o facebook är så snabba på att ta emot anmälningar och rensa?

Bara väldigt nyfiken...

Ont: Hur kan det komma sig att bara den ena slampan hamnat på låst hem och den andra går lös och ledig? Båda är ju i mina ögon lika akiva i vidrigheterna.

Det kan ju lika gärna vara BO´s släktingar och vänner eller rent av bara människor som inte tycker att sån skit har på youtube att göra..
I det här fallet så får man väl anta att BO´s föräldrar har godkänt den pixlade film som figurerat i slaskpressen.

Youtube och Facebook har ju en policy dom följer. Våld, nakenhet, porr osv vill man inte ha tex.
Liveleak lever väl på att låta liknande material ligga uppe.
Citera
2016-04-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Är Liveleak immunt mot sådana här försök att påverka och skydda folk som fulat ur? Hur kan det komma sig att youtube o facebook är så snabba på att ta emot anmälningar och rensa?
Enligt min egen ringa erfarenhet så är det väldigt lätt att få bort något från Facebook eller youtube. Det är i stort sett att uppge sig lite kränkt eller påstå något vad som helst om upphovsrätt så tar de bort utan att kolla upp något vidare. För varje klipp som avslöjar en kränkt kriminell har de ändå 5000 kattungar i kartonger.
LL verkar ha lite mer skinn på näsan. Jag kan bara påminna mig att det handlat om misstänkt minderåriga i sexuella sammanhang när klipp plockats bort och det innebär också ganska mycket badwill att ta ned något, speciellt om det är kontroversiellt/intressant, så de stretar nog emot en del i jämförelse.

Fö ett jävla infantilt beteende att försöka få bort något från hela internet. Man har nog inte riktigt förstått hur det funkar.
Citera
2016-04-09, 21:45
Medlem
SneakyBeakys avatar
Jag tror det är så att BO och denna I*a känner varandra väl sen innan och har tillochmed varit typ 'bff'.

När jag snokade på I*a's Facebook innan den 'mystiskt' försvann så var det ett foto-kollage på I*a, någon annan som inte bör nämnas samt en person med det namn som tycks ha tilldelats BO här i tråden nånstans. Datumet på uppladningen var någon gång ganska sent 2015 (tror jag, 2015 var det iallafall).

Nu vet jag inte om detta stämmer så jag vill inte påstå någonting, men hade varit najs om någon kunde bekräfta detta?
Citera
2016-04-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Jag tror det är så att BO och denna I*a känner varandra väl sen innan och har tillochmed varit typ 'bff'.

När jag snokade på I*a's Facebook innan den 'mystiskt' försvann så var det ett foto-kollage på I*a, någon annan som inte bör nämnas samt en person med det namn som tycks ha tilldelats BO här i tråden nånstans. Datumet på uppladningen var någon gång ganska sent 2015 (tror jag, 2015 var det iallafall).

Nu vet jag inte om detta stämmer så jag vill inte påstå någonting, men hade varit najs om någon kunde bekräfta detta?

Bästa kompis med en 05a? Är inte hon lite för ''tuff'' för det? Eller är BO verkligen 05?
Citera
2016-04-09, 22:00
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Bästa kompis med en 05a? Är inte hon lite för ''tuff'' för det? Eller är BO verkligen 05?
Jag kan inte bekräfta något men X antal kommentarer i fältet på YouTube påstod att I*a är 03, J*nice är 01 samt BO är 05. De som lade kommentarerna påstod sig, om jag minns rätt, vara från samma umgängeskrets eller i sådan utsträckning iallafall att de känner till det (kompis->kompis->kompis typ) samt någon som påstod att de tillhörde BO's vänskapskrets som också menade på att videon skulle ned från YouTube.

Nu är det svårt att verifiera det jag skrev, både i detta inlägget och det förra då allt material har tagits bort men jag hoppas någon kan verifiera det jag skriver.

Och jo, med tanke på I*a's coolingbilder där hon bl.a har nån cigarett i käften som säkert är nåt WT-märke med hennes otvättade platin-blonderade hår uppsatt i ett dåligt konstruerat försök att ordna en frisyr ihop med det faktum att hon räcker finger/gör någon annan fingergest på typ 50% av alla hennes bilder så borde det tala för att hon är för cool för 'sånna småttingar'.

Däremot så är det väl så att sådant folk (I*a) kan få en kick av att ha yngre individer runtomkring sig, troligtvis p.g.a jämnåriga inte vill veta av denne, som då inte vet bättre och ser upp till denne som denne sedan kan typ 'härska' över. Du fattar nog vad jag menar.
Citera
2016-04-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hengus
Finns t.o.m folk som filma utan att ingripa, vad är det för jävla idioter som inte hjälper en svarslös flicka bli misshandlad?

Med tanke på hur området ser ut och hur filmen är beskaffad så är det sannolikt filmat med en mobil som tillhör någon av gärningsbl*ttarna och som placerats ut i förväg.

YT sitter troligtvis på loggar som DIREKT kan fälla gärningsbl*ttarna.
Citera
2016-04-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Import kaos, antar att dom blir dömda för grov misshandel då film finns som tung bevisning.

Hur kan du vara så säker på det? Svenska tjejer kan vara riktiga fullblods bitchar mot varandra ibland, trust me, jag har två syrror!

För jävligt naturligtvis.

edit: ah, så det var någon I d a som var ena GM?

Att alla är så jävla säkra på att det måste vara tjejer med invandrarbakgrund förbryllar måste jag säga, har ni aldrig sett brudar jävlas? De kan vara riktiga ärkesvin mot varandra, oftast är det naturligtvis indirekta och psykiska attacker t ex, skitsnack, ryktesspridning och utfrysning.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-04-09 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in