Citat:
Ursprungligen postat av
bonobono
Alla 3 är barn oavsett vem som gjort vad.
Tycker det är hemskt det dom gjort men tycker att man (som vanligt) lägger så stort fokus på GM och glömmer bort offret.
Offret ska inte ha Facebook osv (men har de säkert i alla fall) och är nog redan välkänd där hon bor genom skola osv.
Min tanke var att skicka en hälsning till tex någon av föräldrarna som dom sen kan föra vidare om dom tycker att det passar.
Offret borde stöttas från alla håll, på kontrollerade former och med vänliga hälsningar (utan ord som vad man vill göra med GM osv).
De är min tanke.
Det är inte det att jag tvivlar på dina intentioner utan snarare att jag tror att det kan vara kontraproduktivt.
Alla tre inblandade räknas som barn men en av dom är ett brottsoffer som inte gjort annat än blivit utsatt för grovt våld, det var inte hennes val.
De två andra är gärningsmän som utfört en grov och planerad handling iom filmning av misshandeln, bara det säger mycket om vad det är för människor. Barn eller inte så förstår de allra flesta i den åldern att det dom gjorde är så jävla fel. BO kunde ha dött den dagen, det kunde lika gärna ha gått så illa.
Många ungdomar/barn gör dumma grejer dock. Kanske krossar en ruta, gör ett inbrott eller snattar, kör moped på fyllan, röker lite hasch osv. Grova våldsbrott är däremot något helt annat.
Eftersom ingen här vet vad som är bäst för BO i detta läget så tycker jag det är dumt att chansa. Jag hoppas att hon förr eller senare kan lägga händelsen bakom sig och då kanske det underlättar om man fortfarande har chansen att vara "anonym" på FB=Flashback. Det är bara min åsikt.