2016-04-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det stämmer, den fetare meningen var ur fp.

Läser man fup om och om igen ser man att det inte stämmer teori att L överfalits vid café eller att hon hade lockats in i ladan. Det var tre vittne som såg LH åka från café.
Det var dålig försvar som inte kunde krossa åklagarens teori.
LGWP sa, att det var det värsta försvaret han hade sett.
En starkare advokat kunde bevisa att det var inte NB. Det finns bevis i fup att NB var hemma under tiden som två vittnena påstog att han åkte från Martorp.
Det finns en person som sågs vid ladan samma tid när L började åka från parkeringsplats.
Var är hans vittnesmål? Han skulle se hur L överfallits av NB, om det stämmer med åk teori.
Men varför den person är inte förhörd? Varför han har inte hört av sig?
Han kanske var den sist som såg L vid livet?

Njae, fp=felpost
2016-04-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nerijus sitter i en rävsax hur det än är.
Om han är oskyldig vet han ingenting och kan alltså ingenting tillföra.
Om han är skyldig har han inget att vinna på att erkänna, utom möjligtvis (kanske) lite högre aktning nån gång i framtiden. Desto mer att förlora i så fall.

Om jag vore Hurtig, skulle jag inrikta mig på strafflindring hur som helst. Bevisa att LH redan var död när hon tejpades, vilket inte borde vara så svårt. Då är det inget sexmord varje fall.

Kan du förklara på vilket sätt man skulle kunna bevisa det?
Varför kan mordet inte vara sexualrelaterat ändå?
Varför skulle det vara strafflindrande eller ens grund för PT?
Senast redigerad av Prudent 2016-04-09 kl. 11:48.
2016-04-09, 12:02
Medlem
Citat:
Om han är skyldig har han inget att vinna på att erkänna, utom möjligtvis (kanske) lite högre aktning nån gång i framtiden. Desto mer att förlora i så fall.

Om jag vore Hurtig, skulle jag inrikta mig på strafflindring hur som helst. Bevisa att LH redan var död när hon tejpades, vilket inte borde vara så svårt. Då är det inget sexmord varje fall.

Med tanke på hur kläderna va uppdragna och nedhasade så
skriker det sexmord hur som helst.
2016-04-09, 12:42
Medlem
Citat:

Hur kan det gå att bevisa hade du tänkt dig?
Det kan knappast vara lätt att bevisa att LH redan var död när hon tejpades. Knappast lätt att bevisa att intima delar blottades efter att döden trädde in.
Senast redigerad av helsan 2016-04-09 kl. 12:44.
2016-04-09, 13:49
Medlem
Citat:
Var här du hittat att han var vid fiket och ladan denna kväll? Källan tack.
Men snälla du, detta måste väl vara en av de mest korkade frågorna.
Har du helt missat vad tråden handlar om?

Det har begåtts ett brutalt mord kring denna plats och NB är dömd både av TR och HR för detta.
Då borde han ju rimligtvis var på samma plats där mordet skedde, eller hur?
Därför undrade jag om någon har hört något ifall NB har kommit med en förklaring till detta.
2016-04-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Men snälla du, detta måste väl vara en av de mest korkade frågorna.
Har du helt missat vad tråden handlar om?

Det har begåtts ett brutalt mord kring denna plats och NB är dömd både av TR och HR för detta.
Då borde han ju rimligtvis var på samma plats där mordet skedde, eller hur?
Därför undrade jag om någon har hört något ifall NB har kommit med en förklaring till detta.

Enligt NB var han hemma tiden för mordet.
2016-04-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Enligt NB var han hemma tiden för mordet.

Ja, såklart NB säger att han var det. Men det är en lögn.
2016-04-09, 14:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Nej, det var jag som skrev fel.
Det händer tyvärr. Tack mobil.
Angående handsken som flög av - handsken kommit dit senare. LH far blev väldigt förvånat när L handsken hittades morgon 8/6 och sa - någon driver med oss. Kvällen innan sökte de igenom ladan och
han kunde garantera att det inte fanns handsken där. Litar du inte på L far? Samma gäller örhänge. Fars kollega var 100% säkert att det var inga örhänge kvällen när de letade i ladan.

Dessa mobiler ja, . Jag har inte hört att han sagt det LH:s pappa. Litar på mig själv främst. Men det är säkert som du säger. Då har väl det blivit utplacerat i samband med att NB gjorde sig av med resten av LH:s tillhörigheter. Vad vet jag?
2016-04-09, 14:27
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du, efter att ha sett platsen är det tydligt att det är lätt att se om det kommer bilar från något håll och avståndet till ladan är mycket kort.

Jajamen helt rätt
2016-04-09, 15:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
På Hurtigfronten intet nytt, men vad hade vi egentligen väntat oss?

Efter första mötet med NB i februari:
http://www.expressen.se/gt/advokaten-om-forsta-motet-med-bilevicius/

En vecka kvar att tota ihop något nu. Vad ska det bli?

Tung bevisning. Tja, de orden väger tungt. Inte mycket att förvänta antar jag. Gör som du, håller nere förväntningarna.
2016-04-09, 15:19
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Det stämmer, den fetare meningen var ur fp.

Läser man fup om och om igen ser man att det inte stämmer teori att L överfalits vid café eller att hon hade lockats in i ladan. Det var tre vittne som såg LH åka från café.
Det var dålig försvar som inte kunde krossa åklagarens teori.
LGWP sa, att det var det värsta försvaret han hade sett.
En starkare advokat kunde bevisa att det var inte NB. Det finns bevis i fup att NB var hemma under tiden som två vittnena påstog att han åkte från Martorp.
Det finns en person som sågs vid ladan samma tid när L började åka från parkeringsplats.
Var är hans vittnesmål? Han skulle se hur L överfallits av NB, om det stämmer med åk teori.
Men varför den person är inte förhörd? Varför han har inte hört av sig?
Han kanske var den sist som såg L vid livet?

Stämmer kläder? Har de sett ID på LH så att de säkert till 100% vet att det var hon? Finns många tjejer som kör moppe menar jag. Om färg på den stämmer kan det varit slumpen med tiden om det var en annan blond tjej. Många tjejer har längt hår idag.
2016-04-09, 15:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, såklart NB säger att han var det. Men det är en lögn.

Japp, och det sa AB och IB också från början att han inte var. Endast IB har ändrat sig om detta i vittnesmålet men AB verkar tå fast för att de blivit tillsagda att säga att NB varit det och inget nämna om tvätten, än har jag inte sett att AB trätt fram och ändrat på något av det han sagt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in