2016-04-06, 18:42
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Om pusselbitarna hamnar på rätt plats tror jag inte det är omöjligt att Andreas Alm tar över.
Fy fan...
Citera
2016-04-06, 19:19
Medlem
Jaha, kaoset börjar tidigt iår. Alm går ut i krig och Avdic är förbannad. I övrigt hoppas jag på i stort sett samma elva imorn under förutsättningar att både Dickson och Ofori känner att de kan prestera/orka mer än senast då det inte finns någon anledning att röra om i en startelva som redan tvingats att ändras om i flertalet gånger under försäsongen. Kan alltså köpa en 85%-ig-ish Dickson för att få honom snabbare matchtränad.

Är lite konfunderad inför imorn. Å ena sidan kan och lär ÖFK föra spelet och vill det sig riktigt illa så finns det både en och två kandidater i startelvan redo att bli uppsnurrade för korvinköp. Men. Jag tror inte att jag hade föredragit ett gnetargäng från norr a la gamla Gefle/GIF där AIK tvingas föra matchen, för det råder som bekant tveksamheter kring huruvida vi verkligen är kapabla till att föra spelet så här tidigt på säsongen med flera spelare som inte är i form. Då ser jag nog hellre ett kontringsstarkt lag med djup backlinje och invänta de oundvikliga misstagen hos ett bollrunkande ÖFK.

Strandberg Brustad
Eliasson Ofori Dickson Ishi

Är precis som m¨nga andra fortsatt tveksam till Brustad i allmänhet men hans snabbhet mot en hög backlinje vore optimalt. En alternativ uppställning utan norrmannen vore att byta ut honom med Ishi som släpande och som droppar ner på mittfältet och gör det trångt för Brwa och Bachirou, samtidigt som Affane tar Ishis plats till höger. Om Alm ändå ska bråka och vara trotsig alltså.

Strandberg
Ishi
Eliasson Ofori Dickson Affane

Dickson, Ofori och Ishi bör rimligen kunna göra det bättre än vad Hallberg, Haglund och Khalili lyckades med?
Citera
2016-04-06, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Andreas Granqvist, Pontus Jansson och Filip Helander.
Menar förstås i Allsvenskan
Citera
2016-04-06, 19:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jaha, kaoset börjar tidigt iår. Alm går ut i krig och Avdic är förbannad. I övrigt hoppas jag på i stort sett samma elva imorn under förutsättningar att både Dickson och Ofori känner att de kan prestera/orka mer än senast då det inte finns någon anledning att röra om i en startelva som redan tvingats att ändras om i flertalet gånger under försäsongen. Kan alltså köpa en 85%-ig-ish Dickson för att få honom snabbare matchtränad.

Är lite konfunderad inför imorn. Å ena sidan kan och lär ÖFK föra spelet och vill det sig riktigt illa så finns det både en och två kandidater i startelvan redo att bli uppsnurrade för korvinköp. Men. Jag tror inte att jag hade föredragit ett gnetargäng från norr a la gamla Gefle/GIF där AIK tvingas föra matchen, för det råder som bekant tveksamheter kring huruvida vi verkligen är kapabla till att föra spelet så här tidigt på säsongen med flera spelare som inte är i form. Då ser jag nog hellre ett kontringsstarkt lag med djup backlinje och invänta de oundvikliga misstagen hos ett bollrunkande ÖFK.

Strandberg Brustad
Eliasson Ofori Dickson Ishi

Är precis som m¨nga andra fortsatt tveksam till Brustad i allmänhet men hans snabbhet mot en hög backlinje vore optimalt. En alternativ uppställning utan norrmannen vore att byta ut honom med Ishi som släpande och som droppar ner på mittfältet och gör det trångt för Brwa och Bachirou, samtidigt som Affane tar Ishis plats till höger. Om Alm ändå ska bråka och vara trotsig alltså.

Strandberg
Ishi
Eliasson Ofori Dickson Affane

Dickson, Ofori och Ishi bör rimligen kunna göra det bättre än vad Hallberg, Haglund och Khalili lyckades med?
Ska man utgå från rapporterna från dagens träning ser det ut att bli: Yasin-Ofori-Ishizaki-Blomberg som startar på mittfältet, Brustad-Strandberg på topp och Haukur-Per Karlsson-Hooiveld-Nisse i backlinjen. Ishi som innermitt såg riktigt bra ut mot Inter Åbo så det vore spännande. Tycka vad man vill om yttrarna.

F.ö undrar jag innerligt på vilket sätt Avdic nu har skämt ut sig på under halvtid mot Giffarna.
Citera
2016-04-06, 19:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
F.ö undrar jag innerligt på vilket sätt Avdic nu har skämt ut sig på under halvtid mot Giffarna.

Kan tänka mig att han som "klasspelare" inte gillade att bli utbytt i halvtid.

Skällde han ut laget och spelet hade det nog varit ett plus i kanten för honom.
Citera
2016-04-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ska man utgå från rapporterna från dagens träning ser det ut att bli: Yasin-Ofori-Ishizaki-Blomberg som startar på mittfältet, Brustad-Strandberg på topp och Haukur-Per Karlsson-Hooiveld-Nisse i backlinjen. Ishi som innermitt såg riktigt bra ut mot Inter Åbo så det vore spännande. Tycka vad man vill om yttrarna.

Lite udda val av mittfält ändå kan jag tycka. Men, det kanske är Alm som vill kasta omkring rejält för att röra om i grytan. Annars är det här problemet med en stor trupp att speltiden späds ut på flera spelare. Är verkligen Blomberg och Yasin i bra skick nu då? Gillar inte när det kastas om för mycket.

Undra hur förtroendet för Alm ser ut generellt bland spelarna. När det svajar kring en omtyckt tränare så kan spelargruppen sluta upp och prestera, men är tränaren illa omtyckt kan det istället ses som ett tillfälle för spelarna att begå litet myteri och sätta in nådastöten med lite sämre och omotiverade prestationer.
Citera
2016-04-06, 20:00
Medlem
Citat:

Ryktena säger att avdic vägrade spela i adidasskor, därav utbytt och sedermera petad imorgon
Citera
2016-04-06, 20:08
Medlem
Lajtels avatar
Varför i hela helvete har man inte skrivit i låneavtalet att Cibicki inte får spela mot Malmö under lånet?
Citera
2016-04-06, 20:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Det är lite väl pessimistiskt. Det är för stor klasskillnad helt enkelt. Visst att nykomlingar kan skrälla till det lite mot Kalmar och Hammarby, men mot Malmö ska det inte gå.

Tror det kommer se ut lite som när ni spelade ut oss i cupen för något år sedan. Förhoppningsvis lite mindre baklängesmål

Ja du, jag hade tyvärr rätt i mina farhågor.
Citera
2016-04-06, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://mobile.twitter.com/AdamHammar/status/717675302768525312/photo/1

Undrar vad Avdic ställde till med...

Detta e Flashback! Hosta ut vad som hende.

Skriver po engelskskrivbord
Citera
2016-04-06, 20:27
Medlem
Så Malmö har alltså bestämt sig för att enbart delta ytterligare en säsong? Jag trodde man inte nöjde sig med torsk mot en jumbotippad nykomling i mästar.. oj ursäkta deltagarstaden.
Citera
2016-04-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Varför i hela helvete har man inte skrivit i låneavtalet att Cibicki inte får spela mot Malmö under lånet?

Ja - haha!

"In your face" att ni lånade ut mig era nötter, liksom

Mycket välförtjänt seger idag för di gröne. MFF var lillebror. De skapade inte mycket. Molin är pásse. Sana - hahahahahha: spela honom mera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in