2016-04-04, 21:46
Medlem
papa_smurfs avatar
Låten är med i en reklamfilm på tv kan vara 3an,5an eller 6an. Minns knappt nåt av låten för den spelas bara svagt i bakgrunden. Reklamfilmen är för nåt spelbolag och det är massa folk som går till en arena, det är mycket blått med i reklamen. Någon som har en ide ?
Citera
2016-04-05, 00:19
Medlem
Venators avatar
Problemet med den här tråden är att den gör att man kommer att tänka på låtar som man letat efter då kan man ju inte släppa tanken på dem och måste posta en fråga...

Jag söker en låt av en svensk manlig rappare som jag hörde för fyra eller fem år sedan. Jag minns den som en humoristisk text och den handlade om att hans slappa liv där någon pensionär var mycket piggare och aktivare. Kan detta stämma? Någon som vet vad det är? Den fastnade och jag har lyssnat runt på en massa svenska artister utan att hitta den - det är en genre jag inte kan och normalt inte lyssnar på. Varmt tacksam för all hjälp!
Citera
2016-04-05, 00:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Problemet med den här tråden är att den gör att man kommer att tänka på låtar som man letat efter då kan man ju inte släppa tanken på dem och måste posta en fråga...

Jag söker en låt av en svensk manlig rappare som jag hörde för fyra eller fem år sedan. Jag minns den som en humoristisk text och den handlade om att hans slappa liv där någon pensionär var mycket piggare och aktivare. Kan detta stämma? Någon som vet vad det är? Den fastnade och jag har lyssnat runt på en massa svenska artister utan att hitta den - det är en genre jag inte kan och normalt inte lyssnar på. Varmt tacksam för all hjälp!

Kan det vara nåt med Mange Schmidt?
Citera
2016-04-05, 00:45
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaranceWorley
Hej!

Är det någon som vet vad låten heter som börjar spelas när det är 34.29 kvar av avsnittet? Låten börjar snabbt med gitarrer. Tack på förhand!

http://www.svtplay.se/video/6995923/mastarnas-mastare/mastarnas-mastare-sasong-8-avsnitt-5?start=auto
Det låter som The Motorhomes låt The Man.
www.youtube.com/watch?v=bE5crnLbquY
Citera
2016-04-05, 00:56
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Tack, det ska jag kolla - återkommer!
Citera
2016-04-05, 01:19
Medlem
ClaranceWorleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Det låter som The Motorhomes låt The Man.
www.youtube.com/watch?v=bE5crnLbquY

Japp, det vare. Tack!
Citera
2016-04-05, 16:56
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Nu var det ju inte jag som sökte låt utan:

Hehe...
Oj då Men erkänn att den var bra
Citera
2016-04-05, 23:43
Medlem
Söker en låt som går typ "Hey hey hey hey hey, it's just another day", har sökt på den frasen så det stämmer nog inte riktigt, men hey-delen är ganska specifik för låten. Någon?
Citera
2016-04-05, 23:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Inte omöjligt att det var han men i så fall finns inte den låten på Spotify. Som jag minns låten var den i stil med Timbaktus "The botten is nådd" men med mer humor.
Citera
2016-04-05, 23:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wafflesnatcher
Söker en låt som går typ "Hey hey hey hey hey, it's just another day", har sökt på den frasen så det stämmer nog inte riktigt, men hey-delen är ganska specifik för låten. Någon?

Bedouin Soundclash, When The Night Feels My Song?
Citera
2016-04-06, 00:13
Medlem
Pnizs avatar
Jag har haft en låt på hjärnan från när jag var liten.

Jag kommer ihåg extremt lite av den med undantag från att den är från ~1994-1999. Artisterna i fråga tror jag var 3-4st med extremt stora elvisperuker och stora kostymer i neonfärger/lila med tillhörande solglasögon. Gruppen var i en typisk Dr.Bobay-stil - typ karikatyrer och låten i sig hette något med "Moon". Texten var något i stil med "To the moon baby, up again, to the moon, baby".

Jag tror att även gruppen hette moon-rangers eller liknande, men detta kan jag bara ha hittat på själv. Jag har svårt att tänka mig att de gjorde något större genomslag, men jag vet att de spelades i Sverige åtminstone under en kort period.
Citera
2016-04-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bedouin Soundclash, When The Night Feels My Song?
Det var det dessvärre inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in