2016-04-03, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Undrar du vad skillnaden mellan en teckning på jultomten och en bild på vår planet är? Ja, fundera på den du. Som sagt, inte undra på att man tror på wierd shit när man inte kan göra en bevisvärdering i paritet med en mellanstadieelevs förmåga.

Jag har nu genom fotografiskt bevis bevisat för dig att jorden är rund. Du har inget att komma med.
Du tror att bilden är äkta. Jag tror att den är ritad.
Citera
2016-04-03, 18:21
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Du tror att bilden är äkta. Jag tror att den är ritad.

Vad har du för anledning att tro det?
Citera
2016-04-03, 18:23
Medlem
Citat:
Jag trodde svaret var givet men jag svarar gärna.
När dom låtsades landa på månen så försvann det mesta av deras trovärdighet, det är nog dom flesta rörande eniga om.

Är detta de enda vi har att gå på när så många år har passerat?
Vilka skickliga lögnare NASAs medarbetare och alla andra astronomer runtom i världen måste vara, vad är det som får alla att hålla käften?
Citera
2016-04-03, 18:38
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Är detta de enda vi har att gå på när så många år har passerat?
Vilka skickliga lögnare NASAs medarbetare och alla andra astronomer runtom i världen måste vara, vad är det som får alla att hålla käften?
Dom flesta kanske inte vet att dom ljuger...?
Citera
2016-04-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Hittade inte den som japan gjort. Men jag tror inte alls på bilderna på jorden från rymden, så det beviset är värdelöst enl. Mig. Och annars finns det inte så många bevis, som flatearthers inte har ett vettigt motargument till.

Bilden som enl. Nasa var "epic" där dom visade en sattelit som var bakom månen var också helt jävla otroligt dåligt gjord.

Analyser av månlandningen visar också att den är fejk.
Du bör förstås leta upp den Japanska filmen, vi kan inte gärna ta ditt ord på att den eller NASA-filmen är förfalskad.
Om du direkt avvisar alla bevis för en relativt rund Jord med "jag tror inte på det" inser du förhoppningsvis, förmodligen inte, själv att du redan bestämt dig för att avfärda alla bevis för en rund Jord och det inte finns någonting som kan övertyga dig om motsatsen.

Presentera analyserna av månlandningarna som bevisar att samtliga är förfalskade.

Citat:
Men jag vet inte vad jag ska tro o jag ska va ärlig.
Du verkar övertygad om att det "officiella" är lögner. Det är ett ansenligt ställningstagande.
Citera
2016-04-03, 19:10
Bannlyst
Citat:
En film som läckt ut från NASA:s egna arkiv.
Citera
2016-04-03, 19:35
Medlem
madtops avatar
Citat:

Därför att en bild på en rund jord måste vara fake om man vill fortsätta tro på en platt jord.

Man börjar med slutsatsen, därefter blundar man för allt som visar på annat. Klassiskt konspirationsstolle-logik.
Citera
2016-04-03, 19:37
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
En film som läckt ut från NASA:s egna arkiv.

Och du har följaktligen den här filmen till hands, filmen visar att blue marble är fejkad, filmen är autentisk och det kan bevisas att filmen läckt från NASA?
Citera
2016-04-03, 19:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Och annars finns det inte så många bevis, som flatearthers inte har ett vettigt motargument till.

Oj vilket makalöst dumt påstående.

Det finns massor med bevis för en sfärisk jord och dessa vore inte bevis om de gick att falsifiera. Att det sitter ett gäng stollar och hittar på ovetenskapliga förklaringar är inte att falsifiera.
Citera
2016-04-03, 19:41
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du bör förstås leta upp den Japanska filmen, vi kan inte gärna ta ditt ord på att den eller NASA-filmen är förfalskad.
Om du direkt avvisar alla bevis för en relativt rund Jord med "jag tror inte på det" inser du förhoppningsvis, förmodligen inte, själv att du redan bestämt dig för att avfärda alla bevis för en rund Jord och det inte finns någonting som kan övertyga dig om motsatsen.

Presentera analyserna av månlandningarna som bevisar att samtliga är förfalskade.

Du verkar övertygad om att det "officiella" är lögner. Det är ett ansenligt ställningstagande.

Du får gärna tro att nasa bilderna är äkta. Jag länkade en video. Det finns hur många som helst om du söker på det, så ser inte anledningen till varför jag ska länka exakt den jag såg för några måader sen.

99.9999% har inte en aning om varför de "vet" att jorden är rund. Annat än ett gäng uppenbarligen fejkade bilder om man kollar närmre på dem och vad myndigeterna säger.
Citera
2016-04-03, 19:45
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Den finns säkert länkad till i tråden som berör den.

Svaret är nej alltså. Då vet vi. Tack för klargörandet.
Citera
2016-04-03, 19:48
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Oj vilket makalöst dumt påstående.

Det finns massor med bevis för en sfärisk jord och dessa vore inte bevis om de gick att falsifiera. Att det sitter ett gäng stollar och hittar på ovetenskapliga förklaringar är inte att falsifiera.

Kom med ett motargument till varför det går att se byggnader på 10 mils avstånd med en kikare.

Om jorden är rund så är detta omöjligt, med dom mått dom påstår att jorden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in