2016-04-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vet man när under söndagskvällen som IB satte på tvättmaskinen med NBs byxor i?

Strax inna avfärden till Källby ca 19.35-40.
2016-04-03, 14:54
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varifrån har du fått idén att NB trodde att AB skulle stiga fram och rentvå honom?

Trolig anledning till att AB gått under jorden är väl annars att det är han som är mördaren. Kom ihåg att han de facto mådde psykiskt dåligt och gick i terapi, det sista vi hörde om honom.

Har du varit inne i ladan?
Ursäkta mig, men det tror jag inte på. Redogör gärna för när och hur du tog dig in på avspärrat område.

Du är ursäktad och får tro vad du vill, det är fritt. Jag har varit där inne men inget jag skrev datum på, nån gång i höstas och jag har OBS inte varit inne i slakthuset. Det var endast slakthuset som var avspärrat när vi var där. Jag hörde att NB sagt via media att hans bror skulle kunna träda fram och rentvå honom.
2016-04-03, 14:57
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vet man när under söndagskvällen som IB satte på tvättmaskinen med NBs byxor i?

Du jag har läst det men kommer tyvärr inte ihåg det.
2016-04-03, 14:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja men så var det ju. Minnet svek.
2016-04-03, 15:01
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du fattar noll.
Man leter inte efter en viss persons DNA.
Man letar efter DNA över huvud taget, på ställen där det brukar förekomma.
Därför är Nerijus helt körd, det blev jackpott med alla hans besudlingar.

Tack, det var det jag "försökte" förklara . 10 träffar ÄR jackpot
2016-04-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tack. Står det att läsa i Fup? I så fall, har du någon sidhänvisning?
2016-04-03, 15:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Är det ingen här som hört NB uttala sig om att AB kunde rentvå honom om bara han trätt fram?
2016-04-03, 15:25
Medlem
CatTheHunters avatar
När IR frågar om AB och IB kan ha haft ett kärleksförhållande så svarar NB att han kan inte garantera för sin bror, men med hans hustru är det 100 procent. då är det väl inte 100 % om hon haft det med brodern.
2016-04-03, 15:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det står: "Bilen han åkte i var vit eller ljus, typ skåpbil. Eventuellt stod det något på bilen, typ en logga."

Det var fortfarande dagsljus vid tidpunkten så NBs bil ser ju helt klart ljus ut. Apropå att det stod något på bilen så stämmer det faktiskt för AdB såg bara bilen bakifrån och det står faktiskt "Sharan" med kursiv stil bak på bilen med rätt stora tecken.
När nu NB ändå var i jakttagen så såg han väl till att ha lite rekvisita med sig, t.ex. en snabbklistrad logga och en falsk reg.skylt. Betr. ev. däckspår på platsen bör observeras att NB i garaget på Martorp bytte däck på sin bil tisdag morgon före åtta. Enligt AB var det NB som pysslade med däckbytet medan AB i vanlig ordning fick agera hantlangare. - Vilka däck togs bort och vilka åkte på..? - Ingen vet vilka däck NB dessförinnan sett till att utrusta garaget med. Enligt AB begav sig NB denna dag efter däckbytet flera gånger i väg från bostaden och NB såg honom sedan inte förrän vid 15-tiden.
2016-04-03, 15:36
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Adriana ljuger inte, vad fan skulle hon göra det för?

Ja varför?

Att folk kan få saker om bakfoten inträffar aldrig? Det kan ha varit NB men det finns mycket stor sannolikhet att det kan ha varit någon annan som frågat Adriana om vägen. Det kan ha varit en galning som tar random joggerskor och mördar dem eller så kan det ha varit en vilsen gästarbetare som hade ett ärende till Medelplana men inte hittade. Vi vet inte vilket men sannolikheten för det senare är otroligt mycket större än det första, även om man tar med det fakrtum att Lisa mördades i närheten dagen efter i beräknandet.

Det kan till och med vara så att Adriana inte alls mött någon vid någon kopplingsstation. Inte så sannolikt men då det bara är hennes ord om att något sådant skulle ha inträffat så kan ju ingen annan veta om det verkligen inträffat eller inte.

Citat:
Hon hade lika gärna kunnat vara skändad och död nu, om Nerijus fått som han då ville, om hon följt med honom till bilen. Tänk lite på det.

Om det varit så så kanske Lisa hade levt nu. Tänk lite på det.

Adriana kunde även varit död pga att en full långtradarchaffis från Göteborg kört över henne. Att spekulera om vad som kunnat inträffa om vi levde i ett parallellt universum är knappast speciellt givande.
2016-04-03, 15:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Hon sa vit eller möjligtvis silverfärgad. Kan du va vänlig och sluta förvränga fakta. Kan åxå va möjligt att hon såg din elektrikers bil tidigare och blandade ihop.
Det fetade, hur troligt är det?

Grå eller vit men absolut ljus, säger Adriana. Vart kom silverfärgad ifrån?
2016-04-03, 15:47
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Är det ingen här som hört NB uttala sig om att AB kunde rentvå honom om bara han trätt fram?

Nej det verkar var långt dragna slutsatser som du gör på väldigt lite information. Kanske läste du det i Friatider eller Hänt i veckan eller någona annan publikation som inte är så noga med sanning och fakta.

Det enda som jag hört är att NB fått frågan om hans bror är inblandad men att NB absolut inte tror det men att han självklart inte kan veta det till 100%. En parafrasering som baserar sig på mitt minne så ta det inte som 100% fakta. Tror det var i HR som NB fick liknande fråga av IR men är inte säker. Någon annan kanske kan peka ut var denna information finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in