2016-04-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det finns ju inget som helst motiv. Dock undrar jag hur självmordet har gått till. Lite skumt om han satt eld på sig själv i en bil. Hur kan man ens få reda på det?

En inte allt för vild gissning, som jag skrivit tidigare, är att han plockade upp en engångsgrill på macken och satte fyr på den inne i bilen.
Engångsgrillar i stängda rum har blivit populära som självmordsredskap på senare år.

Gissningsvis tog väl bilen också fyr av tilltaget, men då var han redan medvetslös.

Resultatet är i vilket fall ett enkelt utredningsarbete för polisen.
Även om det blir så varmt att aluminiumformen till grillen brinner upp när bilen brinner så bör gallret man grillar på överleva.

Tragiskt är det i vilket fall som helst
Citera
2016-04-02, 13:50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det här lär inte direkt locka unga att bli lokalpolitiker.

Vadå? "Risken att ta självmord"?
Citera
2016-04-02, 13:56
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Var han adopterad? Statistik visar att adopterade, i synnerhet de med avvikande utseende, löper flerdubbel risk att begå självmord än andra. Det skulle också kunna vara bidragande orsak till hans starka längtan efter uppmärksamhet.
Om polisen snabbt kontaktade anhöriga (stackars dem ) beror det nog på att dessa var förvarnade om att något hemskt skulle hända AB. In i det sista ville han nog skapa dramatik, oro och uppståndelse kring sin person.
En väldigt sorglig historia.
Lärorik också. När man ser teveintervjuare och andra med gravallvarliga miner svälja hans haltande rövarhistorier, inget tvivel alls!
Möjligen beror det på omvänd, dödssnäll rasism, det skulle säkert blivit ett ramaskri från Afrosvenskarnas förbund och Sveriges bögars förbund (eller vad det kan heta)om någon vågat sig på att ifrågasätta den svarte homosexuella mannens trovärdighet.

Jag tror du är helt rätt ute där. Ja, han var adopterad, vilket statistiskt höjer risken för självmord.

Några har tidigare i tråden varit inne på att han kan ha blivit påverkad av "antirasister" som ju har en tendens till att vilja placera folk i fack och tillskriva folk egenskaper baserat på rastillhörighet.
Som neger (eller bög för den delen) tillhör man enligt deras sätt att se på saken de förtryckta, och är således ett viljelöst offer för "rasism" ("homofobi") och diskriminering, oavsett om så är fallet i verkligheten eller inte.

Det är bara titta på hur vänsterpacket behandlat t.ex. Hanif Bali. Är du blatte/neger och höger, så är du en "husneger/husblatte" och förråder dina "rasfränder", vilket vänstern finner oacceptabelt.

Sånt kan givetvis ha bidragit till AB:s förvirring om vem han var, och därefter spårade allt ur och han bestämde sig i sin förvirring för att spela på detta för att göra politisk karriär. Som neger och bög är man ju i princip untouchable i den politiska debatten. Klarar man inte att vinna en argumentation genom att vara saklig, så kan man ju alltid dra till med "rasist", "homofob" och liknande "har du slutat slå din fru"-argument, och i Sverige är det tyvärr så att man klarar sig undan med det.

Krydda det hela med lite "näthat" och hot, så hamnar du i morgonsofforna, och det är givetvis karriärfrämjande. En bra plan för att snabbt ta sig in i de politiska finrummen, utan att behöva jobba särskilt hårt för det.

Nu avslöjades AB dock med att ha fabulerat ihop hot och överfall vid tre tillfällen, så pass att polis och åklagare beslutade att starta en förundersökning mot honom. Att det startades en förundersökning tyder på att polis och åklagare har en hel del att gå på, som tyder på att AB lämnade felaktiga sakupplysningar, eller som det heter på ren svenska, ljög.

Detta hade sannolikt inneburit att AB:s uppbyggda bild som en stackars hotad och hatad negerbög helt enkelt föll, och därmed hans politiska trovärdighet.
I kombination med ett redan förvirrat sinne kan detta mycket väl lett till att han beslutat att ta sitt liv.

Att polisen går ut och säger att det talar starkt för självmord, betyder att de torde ha ganska rejält på fötterna. Just orden "starkt talar för" är nämligen den näst högsta sannolikhetsgraden på den forensiska utlåtandeskalan (grad 3+), så det kan mycket väl vara därifrån det uttrycket kommer.

Grad 3+ definieras som följer:
Resultaten talar starkt för att ...
"Möjligheten att erhålla dessa resultat om någon annan hypotes är sann bedöms som mycket liten".
Citera
2016-04-02, 14:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men alltså. Förstår ni "tvivlare" med massa korkade ifrågasättande kommentarer vad era tvivel innebär? Polisen har i det här fallet varit ovanligt tydlig. Nästan unikt tydlig. Hade det funnits ens en futtig procents möjlighet att han inte tagit livet av sig så hade polisen inte varit så tydlig. De har varit lika tydliga med att familjen varit delaktiga och kanske drivande i den här tydligheten. Vad ni "tvivlare" implicerar är att polisen och rättsmedicinalverket ingått en konspiration, där de fått med sig familjen, för att tysta ner ett (möjligen rasistiskt motiverat) mord på en lokalpolitiker. Alla som deltagit på alla nivåer av utredningen är med i konspirationen. Det är en ofattbar anklagelse.

Personligen anser jag att de som skriver "jag tror inte på självmord" eller på andra sätt ifrågasätter den officiella versionen bör få ha sina åsikter. Men de bör få ha dem i en tråd dedikerad till konspirationsteorier i fallet, i delforat för konspirationsteorier. Här bör den typen av inlägg tas bort.

Det som mer i så fall är att kopplingen till högerextrema känns. Han skrev alltså på sin blogg den 8 mars att vänsterextrema är lika farliga som nazister och borde utrotas typ. Den nionde om det nu stämmer överfallen i sitt hem (ett tillvägagångssätt som vänsterextrema med "hembesök" har en historia med) sedan då 24 död. Det enda nu är väl att vänsterextrema nog kan vara mycket rasister de med.

Men just för konspirationsteorier är kanske detta ett fall som kommer leva vidare. Officiellt blir det ett självmord men det finns många sådana genom tiderna som fortsatt är ifrågasatta.
Citera
2016-04-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightflower
Verkligen inte. Övre medelklassområde, till och med viss "överklass"-toutch.
Nästan bara villaområden, lite radhus.

Ligger förvisso rätt nära områdena Sävja och Gottsunda, som är mer klassiska problemområden. (Speciellt Gottsunda).

Personligen känns det osannolikt att det inte skulle hänga ihop med det politiska.

Kan ändå inte påstå att Sävja är ett problemområde. Villor och radhus och relativt nybyggda lägenheter från mitten av 90-talet. De invandrare som bor där är arbetare. En liten klick zigenare kanske stökar med ett mycket litet blattegäng som har tråkigt.
Sävja är inte värre än Gottsunda,Stenhagen,Gränby etc.
Citera
2016-04-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det som mer i så fall är att kopplingen till högerextrema känns. Han skrev alltså på sin blogg den 8 mars att vänsterextrema är lika farliga som nazister och borde utrotas typ. Den nionde om det nu stämmer överfallen i sitt hem (ett tillvägagångssätt som vänsterextrema med "hembesök" har en historia med) sedan då 24 död. Det enda nu är väl att vänsterextrema nog kan vara mycket rasister de med.

Men just för konspirationsteorier är kanske detta ett fall som kommer leva vidare. Officiellt blir det ett självmord men det finns många sådana genom tiderna som fortsatt är ifrågasatta.

Är mycket tveksam till att attacken den 9 mars ens har ägt rum.
Finns mycket som tyder på att han sitter blåljuger i SVTS morgonTV.
Människor som kan läsa av ansiktsuttryck & rörelse ser mycket tydliga tecken på att denna kille sitter & drar en historia som förmodligen är påhittad i SVT.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ska-se-till-att-du-far-ett-skott-i-pannan

Lyssna på vad han säger:
1.
Jag visste inte om jag skulle klara mig levande härifrån eller inte. (Vad han tänkte efter den så kallade knivattacken) = då borde han ha hamnat på sjukhus för en större magoperation. Gjorde han det?
2.
Det var över på 25-30 sekunder? Känns lite med endast en mindre rispa i magen om gärningsmannen hade både kniv & 30 sekunder på sig att göra skada.
3.
Programledaren frågar: Var du beredd på detta hade det framkommit någon förvarning?
AB svarar NEJ, NEJ. Klart det har kommit hot tidigare men inget jag kan koppla till denna händelse.(???) Nu är det inte så att en gärningsman ringer & säger klockan 00.30 kommer jag hem till dig med en kniv & tänker överfalla dig. AB säger att första hoten kom i april 2013 vidare sägs det att han har tagit emot ca 50 hot & trots detta öppnar han dörren en vardagsnatt klockan 00.30 utan att titta vem som står utanför dörren & ringer/knackar på?

And the list goes On & On med varningsklockor som ringer.

Nej det ligger inte bara en hund begraven i denna påhittade historia, jag skulle lugnt vilja påstå att det ligger ett helt hunddagis begravna i detta Case!!
Citera
2016-04-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Människor som kan läsa av ansiktsuttryck & rörelse ser mycket tydliga tecken på att denna kille sitter & drar en historia som förmodligen är påhittad i SVT.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ska-se-till-att-du-far-ett-skott-i-pannan

Lyssna på vad han säger:
1.
Jag visste inte om jag skulle klara mig levande härifrån eller inte. (Vad han tänkte efter den så kallade knivattacken) = då borde han ha hamnat på sjukhus för en större magoperation. Gjorde han det?
2.
Det var över på 25-30 sekunder? Känns lite med endast en mindre rispa i magen om gärningsmannen hade både kniv & 30 sekunder på sig att göra skada.
3.
Programledaren frågar: Var du beredd på detta hade det framkommit någon förvarning?
AB svarar NEJ, NEJ. Klart det har kommit hot tidigare men inget jag kan koppla till denna händelse.(???) Nu är det inte så att en gärningsman ringer & säger klockan 00.30 kommer jag hem till dig med en kniv & tänker överfalla dig. AB säger att första hoten kom i april 2013 vidare sägs det att han har tagit emot ca 50 hot & trots detta öppnar han dörren en vardagsnatt klockan 00.30 utan att titta vem som står utanför dörren & ringer/knackar på?

Nej det ligger inte bara en hund begraven i denna påhittade historia, jag skulle lugnt vilja påstå att det ligger ett helt hunddagis begravna i detta Case!!

Att han ljugit har du rätt i och det visste även polisen. Om du hade läst tråden hade du vetat att polisen avslöjat honom som bluff och att han var delgiven misstanke om brott, och det är troligen därför han begick självmord.
Citera
2016-04-02, 15:05
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68

Lyssna på vad han säger:
1.
2.
3.

Den som tagit emot 50 hot öppnar inte dörren mitt i natten när någon knackar på, naturligtvis inte, absolut inte. Ett enda seriöst menat hot bör ha räckt för att istället för att öppna omedelbart ringa polisen.
Jag öppnar överhuvudtaget inte dörren på natten, trots att jag aldrig fått något hot. Vanligt bondförstånd, bara.
Citera
2016-04-02, 15:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Tror du åxå alltid på polisen eller bara nu???
Tja. Jag tror mer på polisen än vad jag tror på random användare på Flashback som försöker önsketänka ihop ett scenario som stämmer med h*ns förutfattade meningar.

Citat:
Säg att grabben vill ta livet av sig . Är det då bästa sättet att sätta sig i en bil, köra 34 mil och ta in på en avtagsväg för att där besluta sig för att elda upp bilen och sig själv. Trovärdigt ??? På en skala??
Kontrahypotesen är att polisen av oklara skäl är inblandade i att mörka att Alexander skulle ha mördats av högerextrema krafter. Hur trovärdigt är det på en skala?
Citera
2016-04-02, 15:31
Medlem
Citat:
Det finns ju inget som helst motiv. Dock undrar jag hur självmordet har gått till. Lite skumt om han satt eld på sig själv i en bil. Hur kan man ens få reda på det?

Han kanske hellre förlorade livet än förlora sin heder. Han ville så gärna framställa det som att han hade blivit mördad?
Citera
2016-04-02, 15:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Han kanske hellre förlorade livet än förlora sin heder. Han ville så gärna framställa det som att han hade blivit mördad?
Det tror jag inte, jag tror han ville utplåna sig själv "bara". Hade han velat iscensätta en mordscen så hade han klottrat hakkors eller liknande på eller runt bilen, varpå polisen direkt skulle rubricerat det som misstänkt mord...
Citera
2016-04-02, 16:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det där kommer väl bara bli spekulationer för de inte insatta som polis och anhöriga. En hypotes är att han nu skrivit någon form av självmordsbrev lånat/tagit bilen och sedan bara kört osäker då om han verkligen skulle genomföra det. Vilket förklarar avståndet. Att bilen sedan tagit eld kan ju ha lite olika förklaringar som han medvetet kört av vägen in i ett träd osv och bilen efter det fattat eld. Om han nu tagit livet av sig genom avgasförgiftning så finns det tidigare i tråden exempel på när detta har gjort att bilen sedan fattat eld. Finns lite olika förklaringar till varför nu bilen brann än att han typ skulle dränkt sig i bensin och tuttat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in