2016-03-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte det minsta mer än att Adriana säger att han är en bekant med familjen.

Han har på sin höjd hör talas om händelsen och ringt in detta som tips den 13 juni.

Men hur kommer det sig att han kan tipsa om vad som hänt, var han med när NB träffade Adriana?
Varför berättar inte Adriana detta själv?
2016-03-31, 22:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men hur kommer det sig att han kan tipsa om vad som hänt, var han med när NB träffade Adriana?
Det gjorde hon, fem dagar innan WK. Men WK visar att NB har diskuterat händelsen med omgivningen, och 14 juni visste hon att två litauer var misstänkta.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-31 kl. 22:41.
2016-03-31, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur svårt var detta då?
Han ringer in det som ett tips, detaljerna stämmer inte för fem öre så det märks redan där att det är via en hörsägen.

Hur fan ska hon kunna berätta nåt om WK om hon uppger i TR att hon inte pratat med honom? Han lär väl han hört det via nån annan än henne.
Adriana kan ha berättat för sina föräldrar om att hon varit på förhör, att det inträffat ett försvinnande lär sen hela Sverige veta om. De berättar sen i sin tur för nån. Sen går det via andra personer. Hört talas om andra eller tredjehandsinformation?
2016-03-31, 23:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
WK ättling till greven med samma namn på Hällekis , Stenbeckssfärens anonyma ägare.
Adliga, stormrika och troligen inflytelserika personer.
Varför ringer han in om detta?
Var han med Adriana när hon träffade NB?
Vad har det här "tipset" för intressant att berätta i fallet?
Tycker du att det är intressant för fallet eller är det mest bara irriterande för dig att det handlar om "adliga, stormrika och troligen inflytelserika" personer?
Om man tillhör något av ovanstående är man automatiskt skyldig till något då och kan förtalas?
2016-03-31, 23:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Adriana via ljudfil i TR:

Citat:
Rönnbäck:"... din pappa ska ha ringt in om det här. och sagt att det troligen skulle finnas fimpar då mannen rökte utanför bilen.
AB: Min svärfar? Ja.
Rönnbäck: Wilhelm Klingskor står det.
AB: Nej, det är inte min pappa. Det är ju, det är inte vår familj överhuvudtaget. Det har jag ingen aning om.
Rönnbäck: Nej, det blev alldeles fel, men det är i alla fall han som ringt in då.
AB: Jag vet vem det är, min familj känner honom men jag har inte pratat med honom alls.

Så tyvärr Noppe lille - du kommer ingen vägen med denna militära koppling till Adriana.

Men att en högadlig person av ätten Klingspor, som är vän till familjen (Vilken familj f ö? Adrianas egen eller hennes nya, d.v.s. Jönssons?) finner det viktigt att meddela polisen - klockan fyra på natten samma kväll som balterna frihetsberövats - är faktiskt rätt mystiskt

Kanske döljer sig här i själva verket en konflikt mellan adliga släkter, och inte som de mest konspiratoriska skribenterna påstår, en mörklagd militär inblandning.
Släkten Bilevicius är, enligt mina efterforskningar, av lågadlig baltisk börd. Visst finns det säkert flera grenar i stamtavlan, men iaf några av dessa Bileviciusar har historisk varit krigshjältar rent av.
Liksom Klingspor...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-03-31 kl. 23:53.
2016-03-31, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men att en högadlig person av ätten Klingspor, som är vän till familjen (Vilken familj f ö? Adrianas egen eller hennes nya, d.v.s. Jönssons?) finner det viktigt att meddela polisen - klockan fyra på natten samma kväll som balterna frihetsberövats - är faktiskt rätt mystiskt

Kanske döljer sig här i själva verket en konflikt mellan adliga släkter, och inte som de mest konspiratoriska skribenterna påstår, en mörklagd militär inblandning.
Släkten Bilevicius är, enligt mina efterforskningar, av lågadlig baltisk börd. Visst finns det säkert flera grenar i stamtavlan, men iaf några av dessa Bileviciusar har historisk varit krigshjältar rent av.
Gud bevare mig väl... hur fan lyckas ni se konspirationer och mystik i allt? Det är så förbannat sjukt att ni borde ta ett steg från datorn, ta ett djupt andetag innan ni skriver era fåniga inlägg!

Så fort det handlar om adelsnamn, militärer, poliser, rättsväsen eller annat som ni uppenbart inte befinner er i som samhällskikt eller utbildningsnivå så börjar detta varenda jävla gång.

Hade gubbjäveln hetat Svensson så hade aldrig denna nerv slagit an.
2016-04-01, 00:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Liksom Klingspor...
Eh, vad menar du?
Är NB offret i en fejd som varat sen medeltiden mellan olika släkter?
Du skojar va?
2016-04-01, 00:11
Medlem
Citat:

Liksom Klingspor...

Är det inte en rimligare ansats att hålla sig till de fakta som två rättsinstanser baserat sina domslut på? Än konspirationer eller för den delen konflikter mellan adliga släkter?

Där fakta lyser med sin absoluta frånvaro.

Ser nu att det är 1 april.
Senast redigerad av Remark 2016-04-01 kl. 00:18.
2016-04-01, 00:22
Medlem
ztellas avatar
Citat:

Liksom Klingspor...
Imponerande. Detta slår nog suicidfall, griftefridande nekrofil m.m.
2016-04-01, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det inte en rimligare ansats att hålla sig till de fakta som två rättsinstanser baserat sina domslut på? Än konspirationer eller för den delen konflikter mellan adliga släkter?
Där fakta lyser med sin absoluta frånvaro.
Ser nu att det är 1 april.
Du kan ha räddat ansiktet om vederbörande är smart nog att haka på - men det här är inte ett skämt. Det kommer om och om igen i tråden och det är klasskillnader det handlar om som om det vore Sverige på medeltiden med borgare mot bönder. Det handlar om underdog positioner mot den vedervärdiga makten (polis, militär och adel) som förtrycker folket.
2016-04-01, 00:34
Medlem
Apropå 1:a April. Det verkar tyst kring Hurtiggutten från Borås. Det har inte framkommit om han varit på Blomberg eller vad han eljest kommit fram till.
2016-04-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Apropå 1:a April. Det verkar tyst kring Hurtiggutten från Borås. Det har inte framkommit om han varit på Blomberg eller vad han eljest kommit fram till.

Nej, det har varit osedvanligt tyst kring den medievana Hurtig.

Jag uppfattade Hurtig som att en ansökan till HD krävde att NB började förklara. Jag tror inte han fått NB till att medverka alls. Han håller tyst. Min spekulation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in