Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Adriana via ljudfil i TR:
Citat:
Rönnbäck:"... din pappa ska ha ringt in om det här. och sagt att det troligen skulle finnas fimpar då mannen rökte utanför bilen.
AB: Min svärfar? Ja.
Rönnbäck: Wilhelm Klingskor står det.
AB: Nej, det är inte min pappa. Det är ju, det är inte vår familj överhuvudtaget. Det har jag ingen aning om.
Rönnbäck: Nej, det blev alldeles fel, men det är i alla fall han som ringt in då.
AB: Jag vet vem det är, min familj känner honom men jag har inte pratat med honom alls.
Så tyvärr Noppe lille - du kommer ingen vägen med denna militära koppling till Adriana.
Men att en högadlig person av ätten Klingspor, som är vän till familjen (Vilken familj f ö? Adrianas egen eller hennes nya, d.v.s. Jönssons?) finner det viktigt att meddela polisen - klockan fyra på natten samma kväll som balterna frihetsberövats - är faktiskt rätt mystiskt
Kanske döljer sig här i själva verket en konflikt mellan adliga släkter, och inte som de mest konspiratoriska skribenterna påstår, en mörklagd militär inblandning.
Släkten Bilevicius är, enligt mina efterforskningar, av lågadlig baltisk börd. Visst finns det säkert flera grenar i stamtavlan, men iaf några av dessa Bileviciusar har historisk varit krigshjältar rent av.
Liksom Klingspor...