2016-03-31, 21:03
  #126109
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du citerade källan, ett välgrundat antagande.


Jag vill ha en 100 % säker källa på hur du kan veta att det inte var han vid kopplingsstationen .
Och hur du med 100 % säkerhet kan veta att han inte dödat Lisa .
Jag har nämligen aldrig sett några såna uppgifter som skulle kunna verifiera detta påstående .
Få höra nu på ett välgrundat antagande som är 100 % tillförlitligt .
Eller vem menar du skulle ha gjort detta välgrundade antagande om det inte är du ?
2016-03-31, 21:04
  #126110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Alla andra" hade inte gjort som Nerijus och lämnat massvis med spår efter sig i samband
med ett mord på en flicka på 17 år.
Så därför är alla dessa andra ointressanta.
Och vänligen förklara vad det är för lögner du märkt av hos alla dessa andra du pratar om.

Den ende lögnhalsen utöver dömde mördaren själv som kan utpekas är mördarens lilla fru.
Som verkligen tycks ha lätt för att framföra lögnaktiga utsagor i parti och minut.

Fallet är präglat av oerhörd noggrannhet, objektivitet och rättvisa så det bara sjunger om det.
Man kan inte bli annat än djupt imponerad över hur välskött denna mordutredning blev.

Det är fåtalet ologiska och sporadiska spår. Försök inte.
2016-03-31, 21:07
  #126111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns inget som tyder på att NB är seriemördare.

Dessutom, bara frågan om vägen till Medelplana var avslöjande. Visste hon var Medelplana låg, och att han visste det, hade det varit kört redan vid frågan. Hon kunde mycket väl ha sprungit och skvallrat för svärfar, som hade sett till att NB inte kom i närheten av svärdottern igen.

Du sätter epitet och beteende på NB bara för att han ska passa in i din mall, som Lisas mördare.

Det kan ju också varit så att "man" inte hade klart för sig för var Lisa skulle hittas.
Medelplana återkommer på något märkligt sätt i den här utredningen.
2016-03-31, 21:08
  #126112
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Just vetskapen att det är svärdottern till den förmögna man han slavar för varje dag kan i sig ha varit extra upphetsande. Tanken på att få chansen att förnedra och dominera en "skitviktig" överklasskvinna.
NB´s plan kan ha varit att locka henne till bilen som stod parkerad med fronten mot kopplingsstationen, överfalla, tejpa och binda. Sedan köra raka vägen till ladan och röret.
Vissa får en kick av att ha sex på sin arbetsplats, andra av att mörda på sin arbetsplats.

Ja, det finns något komplext i deras relation. AJ kan på något plan ha speglat sig i NB och mellan dem kan ha funnits ett slags känslomässigt samförstånd - de gillade varandra. Att AJ har visat att han i viss mån har blundat för att NB ligger bakom detta kan ligga på just det känslomässiga planet. Insikten skrämmer honom.
Ja, jag är faktiskt inte helt säker på att han inte kände igen henne. Det vore väl den ultimata makten att få mästra med chefens svärdotter. Att det handlar om makt och dominans i detta mord råder inte minsta tvekan för min del: NB har lyckats få med alla sexualsadistiska tecken.

Det är absolut nåt komplext i relationen till AJ. Han behöver fjäska för att framstå som den superba arbetaren och samtidigt avskyr han denna underdog position. Det tar han ut hemma på Irina som ventil. Men till slut var det inte tillräckligt...
2016-03-31, 21:10
  #126113
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är fåtalet ologiska och sporadiska spår. Försök inte.

Jag är nyfiken på vem som enligt ditt förmenande har dödat Lisa eftersom det i din värld
inte riktigt har gått in vad vi andra ser med stor tydlighet .
Och varför har Lisa blivit mördad kan ju också vara bra att få veta .
Du måste ju sitta på alla svaren eftersom du kategoriskt nekar till att den skitige balten är mördaren .
2016-03-31, 21:12
  #126114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har uppenbart redan tagit den risken via att höja NB till skyarna. Vore intressant att veta hur tongångarna går även i denna familj.

I det sammanhanget ska vi inte glömma den vadslagande polisen. En till skandal ifrån högen av skandaler som kantar utredningen.

Tjänstefel där igen kanske? Och en krypande känsla av jäv.
2016-03-31, 21:16
  #126115
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag är faktiskt inte helt säker på att han inte kände igen henne. Det vore väl den ultimata makten att få mästra med chefens svärdotter. Att det handlar om makt och dominans i detta mord råder inte minsta tvekan för min del: NB har lyckats få med alla sexualsadistiska tecken.

Det är absolut nåt komplext i relationen till AJ. Han behöver fjäska för att framstå som den superba arbetaren och samtidigt avskyr han denna underdog position. Det tar han ut hemma på Irina som ventil. Men till slut var det inte tillräckligt...
En reflex: han kryper för män med makt, i en eller annan bemärkelse.
2016-03-31, 21:17
  #126116
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En reflex: han kryper för män med makt, i en eller annan bemärkelse.
I så fall skulle han ge fan i svärdottern.
2016-03-31, 21:23
  #126117
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
I det sammanhanget ska vi inte glömma den vadslagande polisen. En till skandal ifrån högen av skandaler som kantar utredningen.

Tjänstefel där igen kanske? Och en krypande känsla av jäv.

Hur kommer det sig att ingen av domstolarna reagerade på alla dessa skandaler , jäv , tjänstefel
m.m som "kantar" utredningen som du räknar upp ? Är alla som satt i domstolen korrupta ,
jäviga också då eller hur tänker du där ? Hade alla dessa felaktigheter begåtts hade väl någon
av domstolarna reagerat tror du inte det ?
2016-03-31, 21:23
  #126118
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall skulle han ge fan i svärdottern.
Nejdå, precis tvärtom. Förödmjukelsen lämnar en bitter känsla av självförakt. Självföraktet drar igång ett inre raseri som kan riktas mot antingen den egna personen i ett självdestruktivt beteende eller utåt, mot omgivningen.
2016-03-31, 21:23
  #126119
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är fåtalet ologiska och sporadiska spår. Försök inte.
Vilka spår är ologiska?
Logiken säger väl att de spår som finns efter mördaren är logiska, de finns där för att det är logiskt att mördaren avsatt dem just där.
Sporadiska spår?? Hur tänkte du där?
Förstår inte vad du får dina konstiga åsikter ifrån, har du själv haft problem med rättvisan?
2016-03-31, 21:24
  #126120
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En reflex: han kryper för män med makt, i en eller annan bemärkelse.
.. av en viss anledning: Vinstvinning med ett parallellt hat för att han behöver göra det..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in