2016-03-31, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
A*rianas första, spontana tanke eftersom hon kände igen honom, ja.
Citat:
A*riana passerar Blomberg 10 runt kl 19.30. Kl 19.22 ses NB´s bil dra iväg från Källby. Några minuter senare passerar han Blomberg 10...Tänk, vilket sammanträffande - NB passerar sin egen dubbelgångare vid Blomberg 10.
Bra reflektioner och jag lägger till stinker cigarrettrök som den storrökare han är.
Och ja men eller hur? Hur stor är risken att nån skulle befinna sig just där som nån sorts jäkla Panašiam?

2016-03-31, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Åsikt och åsikt. Om du menar att IB gett NB alibi så är det väl ingen åsikt att konstatera, att hon faktiskt säger att han var hemma troligen redan 18.45 och med säkerhet från 19.00. Har du missat det?
På övriga frågor svarar jag:
Ja, hyfsat åtminstone.
Ja, ett troligt dessutom.
Nej, men det är inte heller givet en lögn.
Jag "förfasar" mig endast över alla dem, som förbehållslöst beslår IB med lögn utan vidare reflektion
Citat:
att hon faktiskt säger att han var hemma
Är detta vad du grundar åsikten på att han enligt dig har alibi?!
Citat:
Jag "förfasar" mig endast över alla dem, som förbehållslöst beslår IB med lögn utan vidare reflektion
... och jag förfasar mig över dig om du förbehållslöst tror på det IB påstår utan minsta belägg.

1. Skype ger inte minsta alibi för mordet då han ringer upp 19.35.
2. Ett helt obekräftat/okontrollerat påstående om vad Choni sagt är fullständigt värdelöst.
3. Hon har ändrat varenda detalj inför HovR så det lär knappast ge tyngd åt att hon sett GJ kl 19.
2016-03-31, 00:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är du säker på din första tanke? "Min första tanke då jag kom springande var att det här är en av Arnes anställda". Kanske jag och A uttrycker oss lika.
Adriana har inte minsta likhet med dig och skillnaden ligger i hur du överfixerar vid ett visst ord och sen blir tolkningen därefter.

Hon säger klart och tydligt i bestämd form att det ÄR en av AJs anställda:
det här är en av Arnes anställda

"Min första tanke" innebär ett igenkännade och inte ett dugg annat.
2016-03-31, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Exakt. Vem bryr sig om att granska bilmodeller i den situationen? Dessutom flåsande och intresserad av att snarast få fortsätta med sin avbrutna aktivitet.
Det som måtte vara fruktansvärt obehagligt för henne är resten: Tänk om..
Tänk om jag följt med upp till bilen.
I TR så sas det att hon sågs få en fysisk reaktion när hon såg honom. Tacka fan för det..

Att veta att man stått bredvid en sexualsadistisk mördare på en sån ödslig plats skulle få vilken normal person som helst att få ståpäls. Att sen inse att det enbart hängde på en mikrosekunds beslut att inte bli hans offer måtte vara fruktansvärt.
2016-03-31, 00:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon har en jäkla attityd när det inte passar henne.
När Hovrättens ordförande säger till henne att svara på ÅK frågor så säger hon:

Med tanke på att hon är vedervärdigt kaxig och spydig så undrar jag osökt vad hon sa till ÅK. Är det verkligen fel översatt eller är det så att hon faktiskt vräker ur sig okvädesord?
Om hon menade att han stod och var märkvärdig till exempel så kan ordagrann översättning bli helt galen men jag börjar faktiskt undra om hon sa nåt andresserat..
ÅK frågar:

Citat:
Citat:

– Sen kom vi till Litauen och höll förhör med dig. Det minns du?
– Jag minns hur du stod framför mig och svängde med ditt könsorgan?
– Vänta blev det rätt översättning nu?

sn liverapport HovR.
Hade herr åklagaren stått och blottat sig så hade det nog blivit upprört liv bland de
övriga som befann sig i rummet.

"Nej, men vad gör han för nåt? Så kan han inte bete sig.
Ta nu stoppa in den där stora saken och knäpp igen gylfen.
Irina här ser ju att bli rent upphetsad. Så kan vi inte ha det."

Jo, lutar nog åt att det blev lite snurrigt med just den översättningen.
Jag kommer ihåg själv från tillfället att det lät lite väl osannolikt att det skulle ha svängts
med nånting annat än rena lögner från hustrun till en flickmördare.
2016-03-31, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hade herr åklagaren stått och blottat sig så hade det nog blivit upprört liv bland de
övriga som befann sig i rummet.

Jo, lutar nog åt att det blev lite snurrigt med just den översättningen.
Jag kommer ihåg själv från tillfället att det lät lite väl osannolikt att det skulle ha svängts
med nånting annat än rena lögner från hustrun till en flickmördare.
Ja, översättningen blev helt galen men likaväl som att motherfucker eller son of a bitch är ett skällsord som inte ska översättas ordagrant så undrar jag osökt vad hon sa.
Vad ligger närmast till hands för tolken tog inte orden fritt ur luften..
Citat:
Hon for ju i golvet så det vore väl en story för Rönnbäck att väva nåt fint kring. Hahahahahaha.
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 01:05.
2016-03-31, 01:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är detta vad du grundar åsikten på att han enligt dig har alibi?!
Min åsikt är endast att IB har gett NB alibi.
Att NB verkligen har alibi, är inget jag påstått. Men det kan inte uteslutas utifrån vad vi vet.
2016-03-31, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Att NB verkligen har alibi, är inget jag påstått. Men det kan inte uteslutas utifrån vad vi vet.
men nu tog du nog pris i nonsensresonemang iaf. :-) Har gett alibi, men vet inte om hon gett alibi? Hahahaha.
2016-03-31, 02:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Verkar ju helt otroligt att NB skulle ge sig på sin chefs dotter, han visste ju vem hon var de hade ju setts innan. Förstår inte att någon och allra minst hovrätten kan tro på detta, Adriana måste ha misstagit sig.
Svärdotter är det korrekta.
2016-03-31, 02:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det kan uteslutas totalt eftersom oantastlig teknisk bevisning binder honom till mordet på
Lisa och det har utspelat sig under den tid IB ljuger om att han varit hemma.
2016-03-31, 02:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB flyttade kroppen till Martorp vid den tid IB säger att han var hemma. Han kan ha varit hemma vid 19-tiden och hämtat en kniv för att skära ner kroppen och kan då ha diskuterat fyndet av den döda flickan med sin fru.
Han var och hämtade kniven innan han mördade Lisa.
Tror knappast att han satt och snackade med frun efteråt om hur han hängt en flicka till döds
och ville veta vad hon tyckte om det.
Han var säkert stolt över sin gärning men kunde inte ta för givet att frun skulle bli lika
imponerad.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-31 kl. 02:31.
2016-03-31, 03:48
Medlem
Citat:
Så om den joggande A*riana hade uttryckt sig med orden: "Jag såg att det var en av AJ:s anställda", då hade hennes ord vägt tyngre? Men nu uttryckte hon sig något annorlunda än din manual och ändå på ett likartat sätt, så var det med det. Varför? Därför att du och A*riana är två olika individer.
Det som saknas vad gäller den joggande kvinnan är att det hon påstår finns inga bevis till och inga indicier heller.
Efter att hon gjorde anmälan där bilen skulle vara kört in på en avsticks väg som kan kallas för jordväg, åkte polisen ut för att säkra bevis om kidnapparbilen bilspår m.m.
Polisen hittade ingenting som visade att någon bil varit parkerad på den påstådda platsen, de hittade ingenting bortsedd från en fimp som fanns där, och det har inte framkommit att den kom från Nerijus.
Det finns inga andra personer som sett någon kidnappar bil med någon person spana in sina offer, och den tiden på eftermiddagen var det många personer med bil som passerade stället.
Vittnesuppgifter som inte kan kopplas ihop med andra saker har inget större värde.
Senast redigerad av Fagro 2016-03-31 kl. 03:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in