2016-03-30, 09:58
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Nej o jag är väldigt glad över min fina pappa!

Men tycker det är oschyst att fråga; "Vad är mäns svagheter som kvinnan är bättre på?" som om det är något som inte skulle existera alls?

Kvinnor är oftast bättre på att läsa av någon annans känslor bland annat, har oftast bättre resultat i skolan etc.

Har också läst i andra trådar på Flashback att man nästan hånar kvinnors förmågor och skriver att de är endast till för att ha sex med. Det kanske är något skämt de kör med som jag inte fattar.
Jag förstår inte hur man kan tro att ett kön enbart är till för en sak och hånar denne när denne vill något annat.

Dessutom verkar folk inte kunna diskutera på en vuxen nivå, utan måste alltid dra till med någon dryg kommentar. Verkar ha blivit en trend.
Kvinnor är skapta för att föda och vårda barn. Män är skapta för att arbeta och kriga. Så. Enkelt. Är. Det.

Varken av dessa primära uppgifter är viktigare än den andra. Alla behövs för att folket ska överleva. Därför är det korkat att påstå att män är "bättre" än kvinnor eller vice versa, de olika könen är skapta just för olika roller, roller som är lika livsviktiga och därmed inte kan jämföras på det sättet.

Det är som att säga att vingarna är viktigare än motorn på ett flygplan. Tar du bort någon av dem så flyger inte planet.
Citera
2016-03-30, 11:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Kvinnor är skapta för att föda och vårda barn. Män är skapta för att arbeta och kriga. Så. Enkelt. Är. Det.

Varken av dessa primära uppgifter är viktigare än den andra. Alla behövs för att folket ska överleva. Därför är det korkat att påstå att män är "bättre" än kvinnor eller vice versa, de olika könen är skapta just för olika roller, roller som är lika livsviktiga och därmed inte kan jämföras på det sättet.

Det är som att säga att vingarna är viktigare än motorn på ett flygplan. Tar du bort någon av dem så flyger inte planet.

Så du är skapt till att bla torka pensionärer i stjärten, vara förskolelärare och driva blomsteraffär?
För kvinnor ska ju inte jobba, de är ju inte "skapta" för det.
Citera
2016-03-30, 11:09
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så du är skapt till att bla torka pensionärer i stjärten, vara förskolelärare och driva blomsteraffär?
För kvinnor ska ju inte jobba, de är ju inte "skapta" för det.
Patetiska idiot. Häng dig. Fattar du inte vad jag menar med att arbeta har du ingen jävla nytta av ditt huvud så du kan lika gärna hugga av det.
Citera
2016-03-30, 11:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Patetiska idiot. Häng dig. Fattar du inte vad jag menar med att arbeta har du ingen jävla nytta av ditt huvud så du kan lika gärna hugga av det.

Hej vännen!
Du kan väl berätta vad du menar istället för att bli så in i bomben arg? Du säger ju att kvinnor inte är skapta för arbete och då ska männen arbeta istället.
Så, berätta nu.
Citera
2016-03-30, 11:41
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Hej vännen!
Du kan väl berätta vad du menar istället för att bli så in i bomben arg? Du säger ju att kvinnor inte är skapta för arbete och då ska männen arbeta istället.
Så, berätta nu.

Det handlar om att kvinnor generellt inte är evolutionärt anpassade för den typ av stress och konkurrens som råder inom förvärvslivet. Män lyfts av prestationskrav och tävlingsanda medan kvinnor bryts ned. Svårare än så är det inte.
Citera
2016-03-30, 11:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det handlar om att kvinnor generellt inte är evolutionärt anpassade för den typ av stress och konkurrens som råder inom förvärvslivet. Män lyfts av prestationskrav och tävlingsanda medan kvinnor bryts ned. Svårare än så är det inte.

Är du mer evolutionärt anpassad till att torka pensionärer i stjärten än din tjej?
Citera
2016-03-30, 11:47
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Är du mer evolutionärt anpassad till att torka pensionärer i stjärten än din tjej?

Ok. Du är ett troll. Då vet jag.
Citera
2016-03-30, 11:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ok. Du är ett troll. Då vet jag.

Nä, jag försöker bara ta reda på vad faen som menas med "kvinnor är skapta för att föda och vårda barn. Män är skapta för att arbeta och kriga. Så. Enkelt. Är. Det."

Vet du det?
Dessutom, man kallar inte folk troll.
Citera
2016-03-30, 12:18
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Hej vännen!
Så, berätta nu.
Är du så korkad att du inte förstår så är det ingen mening. Du sitter dessutom och medvetet "tolkar" det sagda till något eget förvridet. Inlägget av Divination förklarar hur det ligger till. Ditt svar på det var att provocera. Du har fått ditt svar. Förstår du inte det så bör du inte befatta dig med tankeverksamhet överhuvudtaget.
Citat:
Det handlar om att kvinnor generellt inte är evolutionärt anpassade för den typ av stress och konkurrens som råder inom förvärvslivet.
Senast redigerad av Deliberately 2016-03-30 kl. 12:22.
Citera
2016-03-30, 12:19
Medlem
Citat:
Tänk om det du skriver inte är sant...
https://www.youtube.com/watch?v=uXyYGPJGJE4
Citera
2016-03-30, 12:20
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Tänk om det du skriver inte är sant...
https://www.youtube.com/watch?v=uXyYGPJGJE4
GLIDER står det. Den lyfter inte.
Citera
2016-03-30, 12:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Citat:
Är du så korkad att du inte förstår så är det ingen mening. Du sitter dessutom och medvetet "tolkar" det sagda till något eget förvridet. Inlägget av Divination förklarar hur det ligger till. Ditt svar på det var att provocera. Du har fått ditt svar. Förstår du inte det så bör du inte befatta dig med tankeverksamhet överhuvudtaget.

Citat:

Ni svarar fortfarande inte på min fråga om huruvida ni är mer evolutionärt anpassade att torka Elsa 92 år i stjärten än era flickvänner?
Om nu män är mer anpassade att jobba bör väl sannolikheten vara större att du är bättre på att jobba inom äldrevården - eller driva blomstershop - eller hur?

Det här är ett diskussionsforum, man diskuterar, man svarar, man frågar. Man kommer ingen vart genom att avfärda folk som troll och dumma i huvudet. Ska du hänga här så svarar du.
Och du, kalla mig inte korkad en gång till. Då snear jag till ordentligt.

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in