2016-03-29, 01:16
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vore en utmärkt idé, min intuition har högre kvalité än mycket annat som pågår i domstolarna.

Jag skulle inte favorisera en karlslok som extra trovärdig bara för att han har ett jobb på livstid. En anställning som ger honom en falsk presumtion om trovärdighet.

Jag lever hellre i en rättsstat där man är oskyldig tills motsatsen bevisats än i ett samhälle där antydan om brott och någons "intuition" är tillräckligt för att döma någon.
Citera
2016-03-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Jag lever hellre i en rättsstat där man är oskyldig tills motsatsen bevisats än i ett samhälle där antydan om brott och någons "intuition" är tillräckligt för att döma någon.

Skitsnack, att dra in rättsstaten i ett ordkrig om en hustruplågare. Då får man det svaret man förtjänar av mig. Det finns inget upphöjt med att kränka en hustru och mamman till sina barn. Sanningen är närmast det som Ebba känner, för det är hon som är kränkt, som kvinna och mamma.

Det finns ärekränkningsbrott. I min naivitet trodde jag en gång i tiden att grundförutsättningen för det "brottet" var att det fanns en "ära" som kränktes.

Ärekränkningsbrotten är inte till för att vara en bumerang mot sanningen, som ett hot där man får sitt offer att tiga!

Horace har genom intervjuer och uttalanden visat det människoföraktet som plågade hans fru. Det finns ett förakt för svaghet, men det löjliga är ju vad han finner nöje i att förakta. Man behöver inte vara rik och begåvad på bekostnad av de som har det sämst eller är i beroendeställning om man är sund. Att förakta personer som de i Lyxfällan gör ingen till en bättre människa i jämförelse, för nivån högre än dem, är ju fortfarande låg.

Människor kan väl inte bli mer utsatta än i det TV programmet. För genom slöseri med ganska små pengar är de helt utblottade och utlämnade till spott och spe från allmänheten.

Horace var emot lån, för det hade hans pappa varit emot. Synd att hans pappa inte moraliserade och talade om vad som tillkommer honom. Och att man ska ge faan i det som inte tillkommer en i livet, även om det skulle vara möjligt att få till det i en domstol. Det hade varit bättre för Horace att låna en miljon till, för det var en dyr miljon att förstöra så mycket för.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-03-29 kl. 09:39.
Citera
2016-03-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vilken bisarr skräptråd det här har blivit. Full av människor som inte vet något, men känner en massa saker. Precis den exakta motsatsen till en intellektuell och stringent person som Horace.

Du kör med översittarfasoner och det biter inte på mig, för det är skräpfasoner!

Tar man in juridiska begrepp som "ärekränkning" så handlar det om vad en domstol känner, tror eller tycker är mest sannolikt. När det är fri bevisprövning av det som framkommit i sak och om personerna, är det bevivärdering som bygger på vad de i domstolen uppfattar, tror eller presumerar.

Därför så har vi alla rätt till en åsikt, och tala om vad vi tycker, när parterna öppnat alla dörrar in i sitt liv, och till och med sovrumsdörren. Det tråkiga är ju när folk inte uppfattar på förhand vad folk kommer tycka, och blir sura. Av den anledningen föredrar vi andra, som är fega att vara anonyma. Men det innebär ju också att vi säger vad vi verkligen uppfattar och tycker.

Efter vad som framkommit så har Horace inget case om en kränkt "ära" men Ebba har rätt att framföra sin sanning som faktiskt inte är ett så ovanligt kvinnoöde i hennes samhällsklass, och ålder. Därför beundrar jag hennes mod, och att hon belyser viktiga frågor. Som känd feminist är det faktiskt helt rätt att hon levererar!

Du kan inte föra i bevis att Horace är intellektuell och stringent i hemmet, efter arbetsdagens slut. Eller när ett äktenskap upphör. På jobbet är han det du framför, eftersom det följer med anställningen. Eller arbetsbeskrivningen. Det förutsätts, rent generellt att han motsvarar bilden av en person som är invald för snille och smak, oavsett om han har de egenskaper han tillskrivs, eller ej.

Du har också fel om tråden! Det är ingen skräptråd. Det är en tråd som faktiskt analyserar en man som Horace, och det är inte fy skam.
Citera
2016-03-29, 11:39
Medlem
Freders avatar
Citat:
Vilken bisarr skräptråd det här har blivit. Full av människor som inte vet något, men känner en massa saker. Precis den exakta motsatsen till en intellektuell och stringent person som Horace.

Ja, riktigt absurda resonemang.

"Tittar du på lyxfällan?"`
"Ja"
"Då är du HUSTRUMISSHANDLARE"

99 % av de som tittar på Lyxfällan gör det av samma anledning som Horace uppger, det är bara att de inte vågar stå för det så de hävdar att de tittar för att se dem bli hjälpta. När en 150-kilos dam sitter och ser ledsen ut och de kommer inrullandes med en skottkärra full med chips och läsk och säger "detta är vad du ätit det senaste halvåret" så handlar det inte ett dugg om att hjälpa folk.

Sedan vad det gäller antydan om att saker ska ha hänt utan att producera några bevis så är det förfriskande att se att anklagelser inte längre fastnar på samma sätt som det gjorde för bara några år sedan i Sverige. Det är nästan ingen, förutom ett fåtal stollar, som ser Horace som hustrumisshandlare eftersom vi faktiskt inte vett ett dyft om vad som hänt. Så måste det vara i ett fungerande rättssamhälle.
Citera
2016-03-29, 14:13
Medlem
Citat:

Ja, det är inte direkt några Einstein-argument här just nu. Vem behöver rättegångar, jag VET att han misshandlade henne, det syns på honom - och tittar på skumma tv-program som Lyxfällan gör han också!
Citera
2016-03-29, 19:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Jag mötte Horace på Vasagatan idag, han såg lite moloken ut, men vem skulle inte göra det när extremfeministerna gaddar ihop sig mot en.
Citera
2016-03-29, 20:43
Medlem
Swedenhielmss avatar
Den här TV-serien Liv och Horace i EU, går den bara ut på att Horace skall få halva inne i Liv's underliv?

Liv är en yngre, snyggare och fräschare variant på feministgalningen Ebba Witt Brattström, med samma kolsvarta hår, som var Horace's dåliga val av fru.

Jag ser inte den naturliga kopplingen mellan Horace och Liv, annat än gubbsjukt kåtslag.

Borde inte serien haft mer existensberättigande och ett bättre innehåll om Horace hade tänkt med det stora huvudet och valt en äldre och mer kunnig kulturmedarbetare i serien?
Citera
2016-03-29, 21:06
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Den här TV-serien Liv och Horace i EU, går den bara ut på att Horace skall få halva inne i Liv's underliv?

Liv är en yngre, snyggare och fräschare variant på feministgalningen Ebba Witt Brattström, med samma kolsvarta hår, som var Horace's dåliga val av fru.

Jag ser inte den naturliga kopplingen mellan Horace och Liv, annat än gubbsjukt kåtslag.

Borde inte serien haft mer existensberättigande och ett bättre innehåll om Horace hade tänkt med det stora huvudet och valt en äldre och mer kunnig kulturmedarbetare i serien?

Horace valde inte Liv - han visste ju knappt vem hon var. Och du tror väl inte att producenterna (som desperat vill locka en yngre publik) skulle låta två gamlingar åka omkring i Europa och diskutera kultur.
Om Horace hade fått bestämma hade han nog helst rest ensam, och berättat i lugn och ro.
Och det hade naturligtvis varit det bästa. Men Svt:s ängslan att bli för "seriösa" när det gäller kultur förnekar sig inte.
Citera
2016-03-29, 21:39
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Horace valde inte Liv - han visste ju knappt vem hon var. Och du tror väl inte att producenterna (som desperat vill locka en yngre publik) skulle låta två gamlingar åka omkring i Europa och diskutera kultur.
Om Horace hade fått bestämma hade han nog helst rest ensam, och berättat i lugn och ro.
Och det hade naturligtvis varit det bästa. Men Svt:s ängslan att bli för "seriösa" när det gäller kultur förnekar sig inte.
Det tror inte jag. Programidén var Horaces från början och att han skulle ha velat åka omkring ensam tror jag inte ett dugg. Nej, han sa nog: fixa fram en ung snygg feminist så får jag reta gallfeber på Ebba
Nä, inte vet jag. Men vem det än var som bestämde upplägget så hade det varit mycket intressantare med t.ex Kristina Lugn och Horace. Det märkligaste med programmet är det här intima, det känns som om hela programidén går ut på att man ska tänka: ligger de med varandra eller inte? Bara namnet, Liv och Horace till världens ände. Sorry, men jag tycker bara att det är unket att titta på dem när de sitter i solnedgången och pratar strunt.
Citera
2016-03-29, 21:43
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det tror inte jag. Programidén var Horaces från början och att han skulle ha velat åka omkring ensam tror jag inte ett dugg. Nej, han sa nog: fixa fram en ung snygg feminist så får jag reta gallfeber på Ebba
Nä, inte vet jag. Men vem det än var som bestämde upplägget så hade det varit mycket intressantare med t.ex Kristina Lugn och Horace. Det märkligaste med programmet är det här intima, det känns som om hela programidén går ut på att man ska tänka: ligger de med varandra eller inte? Bara namnet, Liv och Horace till världens ände. Sorry, men jag tycker bara att det är unket att titta på dem när de sitter i solnedgången och pratar strunt.

Exakt, hela serien går ut på att Horace skall imponera på unga och outbildade Liv, som blir förälskad av den oändliga esoteriska kunskapen som kulturfyren Horase lyser upp om.

Hur många knullnätter blev det på EU-hotellen under sluttampen av serien?
Citera
2016-03-29, 21:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Skitsnack, att dra in rättsstaten i ett ordkrig om en hustruplågare. Då får man det svaret man förtjänar av mig. Det finns inget upphöjt med att kränka en hustru och mamman till sina barn. Sanningen är närmast det som Ebba känner, för det är hon som är kränkt, som kvinna och mamma.

Det finns ärekränkningsbrott. I min naivitet trodde jag en gång i tiden att grundförutsättningen för det "brottet" var att det fanns en "ära" som kränktes.

Ärekränkningsbrotten är inte till för att vara en bumerang mot sanningen, som ett hot där man får sitt offer att tiga!

Horace har genom intervjuer och uttalanden visat det människoföraktet som plågade hans fru. Det finns ett förakt för svaghet, men det löjliga är ju vad han finner nöje i att förakta. Man behöver inte vara rik och begåvad på bekostnad av de som har det sämst eller är i beroendeställning om man är sund. Att förakta personer som de i Lyxfällan gör ingen till en bättre människa i jämförelse, för nivån högre än dem, är ju fortfarande låg.

Människor kan väl inte bli mer utsatta än i det TV programmet. För genom slöseri med ganska små pengar är de helt utblottade och utlämnade till spott och spe från allmänheten.

Horace var emot lån, för det hade hans pappa varit emot. Synd att hans pappa inte moraliserade och talade om vad som tillkommer honom. Och att man ska ge faan i det som inte tillkommer en i livet, även om det skulle vara möjligt att få till det i en domstol. Det hade varit bättre för Horace att låna en miljon till, för det var en dyr miljon att förstöra så mycket för.

Du är ju uppenbarligen helt från vettet. Alla insatta vet att Ebba Fitt Pattström är en obehaglig och grälsjuk skata. Hemsk människa. Min intuition säger mig att hon blåljuger hej vilt i sin oläsliga skräproman. Horace må vara en överreklamerad medelmåtta men i detta case är han helt oskyldig.
Citera
2016-03-29, 22:02
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Exakt, hela serien går ut på att Horace skall imponera på unga och outbildade Liv, som blir förälskad av den oändliga esoteriska kunskapen som kulturfyren Horase lyser upp om.

Hur många knullnätter blev det på EU-hotellen under sluttampen av serien?

Man lär sig ju ingenting heller. Jag är totalt ointresserad av att titta på Liv och Horace dricker öl, Liv och Horace tittar på kartan, Horace säger nej det ligger där borta, o.s.v. Bara en massa utfyllnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in