2016-03-29, 12:11
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Apropå listningar av kandidaterna, ser det som tre divisioner;

1. Trump och Sanders (vill förändra)

2. Kasich och Clinton (same, same)

3. Lying Ted (Jesus o fablernas värld, vem skulle köpa en begangnad bil av han?)

Clinton är den värste. Hon vill utnyttja sin maktposition totalt och hon anse sig stå över lagen. Jag hade hellre velat se Obama sitta som president RESTEN av livet än att Clinton ens fick nosa på presidentposten en sekund.

Hon är en vidrig människa och jag hoppas innerligt att FBI sätter dit henne för de saker hon gjort mot sitt land, sina medborgare och övriga världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
I övrigt skulle jag önska lite högre kvalité i tråden. Foliehatteorier med total avsaknad av bevisföring kanske är lite kul o kittlande i nåt inlägg eller två, inte i veckor. Lägg ner nu!

Vadå foliehatt-teorier? Många nyhetsbyråer har börjat med tendenser om att säga att de vet om det hela, Twitter har gått crazy och VÄLDIGT mycket pekar på att allt är sant och INGENTING mer än att Lyin Ted har kallat det skräp och hans tidigare rådgivare Amanda Carpenter (som han sägs ha haft en affär med) blir ursinning både på Twitter och i intervjuer när man ifrågasätter henne och drar upp gamla tweets med datum osv som bevis.

Hade detta inte stämt överhuvudtaget så hade Ted Cruz stämt The National Enquirer för flera dagar sedan. Nu har han inte gjort detta, en massa saker pekar på att det stämmer, massa folk med koppling till både Rubio, Trump och media säger att de vet att många av sakerna som hävdats stämmer.

Men du anser alltså på fullaste allvar att vi inte skall få diskutera det som troligtvis kommer påverka hela republikanska nomineringen MEST alls överhuvudtaget? Du vill censurera Flashback....Grattis!

Sluta försvara din favorit med näbbar och klor när du ser själv att han sitter i en jävla knipa som han inte kan ta sig ur genom att bara neka. Han måste ställa upp motbevis, förklara varför han donerade en halv miljon dollar till Carly Fiorinas kampanj samt stämma National Enquirer. Innan han gör detta så kan vi bara anta att det som sägs om #CruzSexScandal är 100% sant!
Citera
2016-03-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ted Cruz får frågan om han varit otrogen, Carly Fiorina får rycka in. Ted Cruz Super PAC har av någon anledning betalat 500.000$ till Fiorina. Heidi Cruz har ställt in sina engagemang.

$500K PW Carly Fiorina Lyin 4 Cruz LIARS By Omission
https://www.youtube.com/watch?v=Z3UZdf4kAWQ

Wow, så jävla feg är Cruz, men det är ju för att han vet att han är skyldig. Vore han oskyldig skulle han givetvis ha svarat "no I've never been unfaithful to my wife" men nu tar han bara upp andra saker.
Dessutom, vore han oskyldig skulle han stämt NE som han sagt att han kommer göra ett antal gånger, men detta kommer aldrig ske.
Citera
2016-03-29, 12:23
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Clinton är den värste. Hon vill utnyttja sin maktposition totalt och hon anse sig stå över lagen. Jag hade hellre velat se Obama sitta som president RESTEN av livet än att Clinton ens fick nosa på presidentposten en sekund.

Hon är en vidrig människa och jag hoppas innerligt att FBI sätter dit henne för de saker hon gjort mot sitt land, sina medborgare och övriga världen.

Vadå foliehatt-teorier? Många nyhetsbyråer har börjat med tendenser om att säga att de vet om det hela, Twitter har gått crazy och VÄLDIGT mycket pekar på att allt är sant och INGENTING mer än att Lyin Ted har kallat det skräp och hans tidigare rådgivare Amanda Carpenter (som han sägs ha haft en affär med) blir ursinning både på Twitter och i intervjuer när man ifrågasätter henne och drar upp gamla tweets med datum osv som bevis.

Hade detta inte stämt överhuvudtaget så hade Ted Cruz stämt The National Enquirer för flera dagar sedan. Nu har han inte gjort detta, en massa saker pekar på att det stämmer, massa folk med koppling till både Rubio, Trump och media säger att de vet att många av sakerna som hävdats stämmer.

Men du anser alltså på fullaste allvar att vi inte skall få diskutera det som troligtvis kommer påverka hela republikanska nomineringen MEST alls överhuvudtaget? Du vill censurera Flashback....Grattis!

Sluta försvara din favorit med näbbar och klor när du ser själv att han sitter i en jävla knipa som han inte kan ta sig ur genom att bara neka. Han måste ställa upp motbevis, förklara varför han donerade en halv miljon dollar till Carly Fiorinas kampanj samt stämma National Enquirer. Innan han gör detta så kan vi bara anta att det som sägs om #CruzSexScandal är 100% sant!

Jag börjar nästan att tvivla på din fantastiska IQ-kvot (180?) nu! Endast foliehattar kan "anta" att någonting är "100% sant". Notera att oskuldspresumtion även råder i USA!

Japp jag vill censurera flashback, det var precis vad jag sa!

http://therightscoop.com/trump-insulting-heidi-cruz-was-utterly-stupid-ted-cruz-as-good-as-ive-ever-seen-newt-gingrich/
Citera
2016-03-29, 12:25
Medlem
bernad_laws avatar
Bara så att vi slipper diskutera detta i tråden: Här är ALLA åsikter välkomna, så länge de följer reglerna. /Mod
Citera
2016-03-29, 12:30
Medlem
skinner5000s avatar
Tycker det börjar luta mer och mer mot att Cruz är skyldig, annars hade han som nämnt tidigare stämt NE för att försöka rentvå sig själv. Jag är ganska säker på att han kommer att skadas av detta även om det inte bekräftas i en större skala. Det lilla jag hört från kontakter i USA säger i alla fall att de är rädda att Cruz ställs mot Clinton och då bekräftas otroheten av den till majoriteten liberala median för att orsaka maximal skada och Clinton vinner därmed en jordskredsseger.

Clinton eller Sanders som president innebär ju bland annat flera nya liberala domare i HD med effekten att bla konstitutionens andra tillägg hotas. Både Obama och Clinton vill kraftigt inskränka andra tillägget även om Clinton verkar vilja gå ännu hårdare framåt och hittills har det varit HD som varit stoppklossen för inskränkningarna.
Senast redigerad av skinner5000 2016-03-29 kl. 12:34.
Citera
2016-03-29, 12:44
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Clinton eller Sanders som president innebär ju bland annat flera nya liberala domare i HD med effekten att bla konstitutionens andra tillägg hotas. Både Obama och Clinton vill kraftigt inskränka andra tillägget även om Clinton verkar vilja gå ännu hårdare framåt och hittills har det varit HD som varit stoppklossen för inskränkningarna.
Vilken episk mardröm detta valet är för gop.

Att de inte gör sig av med Cruz så snabbt som möjligt innan det är för sent att stoppa Trump?
Citera
2016-03-29, 12:51
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Jag börjar nästan att tvivla på din fantastiska IQ-kvot (180?) nu! Endast foliehattar kan "anta" att någonting är "100% sant". Notera att oskuldspresumtion även råder i USA!

Japp jag vill censurera flashback, det var precis vad jag sa!

http://therightscoop.com/trump-insulting-heidi-cruz-was-utterly-stupid-ted-cruz-as-good-as-ive-ever-seen-newt-gingrich/

När har jag hävdat att jag har 180 i IQ? Källa tack!

Ja och nu har bevis lagts fram för att Cruz har bedragit sin fru med MINST 1 person. Media bekräftar det, Heidi Cruz har vips bara ställt in alla framtida planerade event och Cruz kan inte öppet säga att han INTE har bedragit sin fru utan kallar det hela hellre skräp även om han blir frågad om han kan säga att han inte bedragit sin fru isåfall. Dessutom så är det ju så att han har inte stämt The National Enquirer ännu som jag nämnde vilket borde vara FÖRSTA prioritet för att inte bli en skamfläck i USA's valhistoria som John Edwards eller dylikt.

Bevis har lagts fram, nu är det Cruz tur att bevisa sin oskuld och att bevisen som lagts fram är felaktiga. Det räcker inte bara att säga: "De är skräp".

Lyin Ted är körd. Om tre veckor har han lagt ner sin kampanj för han kommer MAX få 5-10% i New York när allt uppdagas.
Citera
2016-03-29, 13:00
Medlem
PilotHockeys avatar
NY NATIONAL POLL!!!

Trump i stor ledning NBC's senaste National Poll som släpptes precis!

Trump: 48%

Lyin Ted: 27%

Kasich: 18%

Detta skulle innebära att han tar lätt tar 100% av delegaterna i flera av WTA staterna som återstår och då räcker det att han får drygt 30-40% av delegaterna i de stater som delar ut proportionerligt.

Trump blir republikanernas kandidat 2016!
Citera
2016-03-29, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Att de inte gör sig av med Cruz så snabbt som möjligt innan det är för sent att stoppa Trump?
Var det så enkelt att "göra sig av med" kandidater skulle varken Cruz eller Trump varit med i racet. Båda är hatade av republikanska etablissemanget (av goda skäl).
Citera
2016-03-29, 14:05
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Håller med om detta, men vill lägga till att han är osmidig och dogmatisk. Ingen samarbetes- och kompromisspolitiker. Cruz record från kongressen är inte smickrande, då han varit drivande i de meningslösa nedsättningarna av staten som genomförts ett par gånger.

Det som talar för Trump är att han gissningsvis ändå skulle vara mer pragmatisk genom sin bakgrund som affärsman, och att en del av hans idéer faktiskt inte är ointressanta. Ett sådant är att han vägrar att demonisera Putin.

Precis. Cruz är extremt ideologisk och dogmatisk, vilket till och med går så långt att han äventyrar landets ekonomi för i förhållandevis små politiska vinster. Tar man detta till en utrikespolitisk nivå kan det bli farligt för hela världen. Dessutom är han även för mig allt för långt åt höger i ekonomiska frågor och allt för konservativ i sociala, som abort. Som måttligt konservativ tycker att Kasich linje är betydligt rimligare.

Till skillnad från Cruz som vi vet ställer till stora problem i sin dogmatism så vet vi åtminstone inte vad Trump skulle göra och han framstår trots alla utfall som betydligt mer pragmatisk och lösningsorienterad. Dessutom finns det mycket som tyder på att hans debattstil mestadels är ett skådespel med tanke på hur han uttalat sig tidigare i olika frågor.
Citera
2016-03-29, 15:03
Medlem
Swan65s avatar
Blir nog en intressant debatt ikväll på CNN, lite oklart vilken tid den börjar dock
Citera
2016-03-29, 15:24
Medlem
godhetsapostelns avatar
Cruz har ju inte levt ihop med sin fru i många år. Inget konstigt i att han träffar kvinnor. Problemet är ju hyckleriet med bibeln/familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in