Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-27, 08:24
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan denna guide hjälpa dig? -> http://www.enkelteknik.se/andra-lagg-till-nytt-sprak-i-windows-10
Nåja, det gäller samma settings som jag kommer till nerifrån höger. Jag har nu fått bort fältet med FIN genom att högerklicka på FIN i tillgängliga language package och valt remove. Det var inte så svårt. Låt se om datorn startar upp med finska som första hälsning likväl, orkar inte starta om just nu.
Citera
2016-03-27, 10:34
Medlem
muminfars avatar
Alltså fy fan vad windows 10 är dåligt. Datorn blev seg, den stänger av sig då och då. Och när väl man vill stänga av den så tar det evigheter. Tur att man kan fortfarande återgå till windows 8.1
Citera
2016-03-27, 10:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Alltså fy fan vad windows 10 är dåligt. Datorn blev seg, den stänger av sig då och då. Och när väl man vill stänga av den så tar det evigheter. Tur att man kan fortfarande återgå till windows 8.1

Efter en uppgradering ja - men om du gör en ren nyinstallation ovanpå det så brukar allt bli bra.
Citera
2016-03-27, 11:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Är datorn kompatibel med Windows 10?
Citera
2016-03-27, 13:33
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Är datorn kompatibel med Windows 10?

Det är en Acer Aspire V5-552G, så ja.
Citera
2016-03-27, 13:34
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Efter en uppgradering ja - men om du gör en ren nyinstallation ovanpå det så brukar allt bli bra.

Hur gör man det då?
Citera
2016-03-27, 13:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Hur gör man det då?

Det kräver att du har lite verktyg hemma. Här finns ditt material -> https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Guider hur man utför en nyinstallation finner du även i denna tråd eller på Microsofts webbsida.
Citera
2016-03-27, 13:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hur gör man det då?

Följ länken i inlägg #3295. Välj vid skapande av mediat att göra det "för en annan dator". Då får du ditt egna media.

Ladda ned W10 kompatibla drivisar för datorn på Acers hemsida innan du börjar.
Citera
2016-03-27, 14:30
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Det kräver att du har lite verktyg hemma. Här finns ditt material -> https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Guider hur man utför en nyinstallation finner du även i denna tråd eller på Microsofts webbsida.

OK, men hur stor är "filen"? Jag har ingen optisk enhet på datorn.
Citera
2016-03-27, 14:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
OK, men hur stor är "filen"? Jag har ingen optisk enhet på datorn.

USB-minne eller DVD-skiva 4 GB eller större.
Citera
2016-03-27, 14:43
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:

Jag försöker gå in på länken som du hänvisar till, men kommer bara till uppgradera till Windows 10. Dotterns dator strular som fan. Men när jag klickar på länken på min Androidplatta så kommer jag till ISO-filen som man ska ladda ner. Så hur fasiken löser jag detta?
Citera
2016-03-27, 14:47
Medlem
Anti-WOGs avatar
En liten fråga: om jag laddar ner Windows 10 kan man då installera den med den inbyggda Windows 8.1-nyckeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in