Citat:
Ursprungligen postat av
Landsaho9
Text.
Du nämner i ditt inlägg att du pratat med folk om ditt problem. Det är oerhört värdefullt, det betyder att du fortfarande har kontroll över problemet. Hade jag varit du hade jag stängt av mig själv från de sidor du använder mest under ett par månader. Du verkar ha tillräckligt bra kontroll för att klara dig därifrån. Du är i början av ett beroende. Att ta tag i det så tidigt är mycket bra. Att stänga av dig själv kommer fungera på kort sikt. Då köper du åtminstone tid för att komma fram till ditt nästa steg. Jag tror att du klarar dig. Du verkar ha så pass bra självinsikt så att du förstår vilka konsekvenser en fortsättning kan ge. Sluta nu när du har möjlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landsaho9
Jag får inte i mig någon mat, jag kan inte gå ut och gå för mina ben är som två stenar, jag kan inte ens skriva normalt på tangentbordet då jag känner mig helt skakig. Hela skallen snurrar.
Oerhört träffande även för mig. Mat smakar inte längre bra, att gå ut och träffa kompisar känns meningslöst, och pengar tappade sin mening för många år sedan.
Nu sitter jag riktigt djupt i skiten, och hoppas att någon har en lösning, åtminstone en kortsiktig (bättre än inget). Jag har haft ett beroende i några år, och tog idiotiskt nog sms-lån för att sponsra detta. Idag betalar jag i stort sett bara räntor, medan skulderna består. På fyllan lyckades jag spela bort lönen (igen) när den kom. Inte ens hyran är betald, och jag har 0 kronor på kontot ett par dagar efter lönen kommit in. Vad gör man? Lån från anhöriga är inget alternativ. Kompisar frågar jag helst inte - dels för att de inte vet om mitt problem, men också för att det påverkar relationen med dem.
Detta börjar bli en riktigt ond cirkel. Jag får lyckligtvis in nästan 20 000 genom deklarationen, men det är tre månader dit. För tillfället är det den här månaden som kan vräka mig. Jag vet hur otroligt dum i huvudet jag är, men finns det någon lösning, eller ska man bara acceptera att man förstört sitt liv redan i 20-årsåldern?