Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-22, 20:55
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Cruz är iaf ärlig i sin fundamentalism, Trumps bibelviftande är ett spel för galleriet precis som hans flip-flop åsikter kring abort och homoäktenskap. Skulle inte förvåna mig om han egentligen är mot 2nd amendment också.

Så... Hur skall man veta vart man har honom?
2016-03-22, 21:00
Medlem
Y2Ws avatar
Hjälp mig nu! Är det några som sänder valet inatt???
2016-03-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Varför skulle han göra det? Han är ju den kandidat av alla som är mest emot krig.

Det är ju väldigt enkelt att påstå innan man sitter vid makten. Ärligt talat känns det som hans retorik har blivit mer aggressiv på sistone. Jag tror att det finns en risk att något händer antingen med Mexiko eller med Kina och därifrån eskalerar, eftersom att han är så pass på offensiven i sin retorik om dem, dvs. massa kriminella invandrar till USA från Mexiko och sedan att Kina vinner ekonomiskt över USA. För dessa länder måste ju på något sätt försvara sig mot Trumps anklagelser mot dem. Eller så blir Putin och Trump till slut ovänner och börjar det tredje världskriget? Allt kan ju hända. Men jag kanske har fel, vad vet jag.
2016-03-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Hjälp mig nu! Är det några som sänder valet inatt???

De amerikanska nyhetskanalerna sänder det förmodligen. Det vill säga Fox News, msnbc och cnn. Det finns gott om fulstreams för det runt om på nätet, det är bara att googla. Notera att cnn europa åtminstone inte har det schemalagt än så länge, varpå dom nog visar något annat.
2016-03-22, 21:11
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
OK, så Trump drar igång invasioner runt om i Mellanöstern, ockuperar stora områden, stjäl deras tillgångar för att betala krigen och tvångsdeporterar miljoner amerikanska medborgare till koncentrationsläger han bygger där? Som sagt, Hitler är nog en bra analogi.
Nej, krigen ska bli en vinstaffär för USA även när man räknar in alla sanktioner och ockupationsutgifter. Så är det nog tänkt i alla fall. Trump är väldigt bra på att genomföra projekt kostnadseffektivt.

Vi kanske går in i en ny epok där fler länder blir imperialistiska och då blir USAs beteende inte särskilt anmärkningsvärt. Det finns redan ett stort tryck för imperialism på många håll i världen utanför EU. Tycker du att detta låter som en bra framtid om du själv skulle dra nytta av det?
2016-03-22, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det måste väl ändå vara betydligt bättre att araberna ges en fristad i Mellanöstern än massakreras i Europa.
Nu trodde jag det var USA och dess politik som diskuterades och där är en fjärdedel av alla muslimer svarta vars förfäder bott i landet längre än de flesta vita. Vad har de i Mellanöstern att göra?
Citat:
Det senare kommer att bli fallet om invasionen fortsätter. Hitler är Europé. Och Europa har kastat ut (läs slaktat) muhammedanerna två ggr tidigare. Den tredje ggn är nära.
Om man nu låter nazister eller deras efterträdare ta över, så låt oss stoppa det istället för att dra igång ett nytt världskrig. Vi kanske kan röja upp ett område på Grönland där nazzarna kan få bilda sig en rasren stat utan araber?
2016-03-22, 21:14
Medlem
Det enda intressanta i natt är om Cruz får över femtio procent eller inte i Utah.
2016-03-22, 21:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Nej, krigen ska bli en vinstaffär för USA även när man räknar in alla sanktioner och ockupationsutgifter. Så är det nog tänkt i alla fall. Trump är väldigt bra på att genomföra projekt kostnadseffektivt.
Trump har noll erfarenhet av politik, krig eller ockupation. Däremot har han erfarenhet av byggprojekt så han kanske kan bygga bra bunkrar för det kärnvapenkrig som snart lär bryta ut enligt ditt recept.
Citat:
Vi kanske går in i en ny epok där fler länder blir imperialistiska och då blir USAs beteende inte särskilt anmärkningsvärt. Det finns redan ett stort tryck för imperialism på många håll i världen utanför EU. Tycker du att detta låter som en bra framtid om du själv skulle dra nytta av det?
Jag tycker det låter som en katastrofal framtid även om det alltid finns en och annan krigsprofitör som blir rik på andras lidande.
2016-03-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Cruz är iaf ärlig i sin fundamentalism, Trumps bibelviftande är ett spel för galleriet precis som hans flip-flop åsikter kring abort och homoäktenskap. Skulle inte förvåna mig om han egentligen är mot 2nd amendment också.

Trump har aldrig påstått att han är fundamentalist, han är protestant som svenskar, vad är det du inte fattar?

Dessa frågor betyder inte särskilt mycket för Trump, bara en idiot som Cruz bygger hela sin kampanj och sitt liv på att bränna bögar och sätta dödsstraff på abort. Varför skulle Trump bry sig om två gubbar pillar varandra i analen?

Så igen,
Trump är vanlig konservativ, en bit höger om SD i Sverige. Han vill reglera abort och återinstallera äktenskapet.
Cruz är kristen fundamentalist, (ja, han kallar sig så), han ligger ungefär vid Ugandas nivå, eller Saudiarabien om vi jämför med Islam.

Men evangelisterna kan inte vinna valet själva, därför stödjer dem alltid konservativa, som tex Bush, Romney och snart Trump, när Cruz har kastat in handduken.
2016-03-22, 21:27
Medlem
ziracorns avatar
Trump leder ju hyfsat starkt i AZ enligt polls.
Orkar inte va uppe inatt/morgon bitti, måste knega.
UTAH struntar jag i, men vad tror ni, är AZ klar, eller blir det nagelbitare!?
2016-03-22, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
Trump har aldrig påstått att han är fundamentalist, han är protestant som svenskar, vad är det du inte fattar?
Japp. Det var du som började snacka om det. Trump är kristen. Så är jag, trots jag varit i kyrka ett fåtal gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
Men evangelisterna kan inte vinna valet själva, därför stödjer dem alltid konservativa, som tex Bush, Romney och snart Trump, när Cruz har kastat in handduken.
Trump är väl redan störst bland evangelisterna?
2016-03-22, 21:34
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Trump har noll erfarenhet av politik, krig eller ockupation. Däremot har han erfarenhet av byggprojekt så han kanske kan bygga bra bunkrar för det kärnvapenkrig som snart lär bryta ut enligt ditt recept.
Den affärsverksamhet med stora byggprojekt är ganska politisk om inget annat. Han har upp enorma stadsdelsområden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Riverside_South,_Manhattan

Dock har han ingen erfarenhet av krig och ockupation men någonstans måste man börja.

Citat:
Jag tycker det låter som en katastrofal framtid även om det alltid finns en och annan krigsprofitör som blir rik på andras lidande.
Vem har sagt att bara ett fåtal ska profitera? Varför inte majoriteten? Så om USA kan införa fri hälso&tand vård, sänka skatterna och bygga upp sin infrastuktur tack vare inkomst från kolonier, skulle inte folket stödja det då? Nu finns det ny teknik(drönare) som möjliggör att man inte behöver riskera så mycket av egna soldater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in