Citat:
Ursprungligen postat av
Chepo
Att agera för vad man tror på, oavsett var man befinner sig i det politiska spektrat, tycker jag är "ballsigt".
Det är klart att har man Breivik som ikon, du vet den där stabile och rakryggade högermannen som på egen hand strosade omkring och sköt barn med automatgevär, kanske man tycker det är fegt att agera i grupp och springa iväg. Det är upp till var och en att avgöra vad man tycker är ett modigt agerande.
Hur går det första du skrev ovan ihop med vad du skrev i det andra stycket? Då måste du tycka Breivik hade balls eftersom han agerade för vad han tror på med? Idiot. Kontentan var bara att Lund kryllar av välförmögna vänsterkids som inte vågar utföra något man mot man, vet du vilka personer som skadades i attacken eller? Nej antagligen har du ingen koll heller. Helt vanliga personer som inte har något med högerextremism att göra, om vänstern haft bollar och lite stake i sig att de sökt upp dessa personer som de inte gillar personligen och gjort upp man mot man, vad det har med en utländsk nazist som verkade i ett annat land att göra med attentatet i Lund kan bara du svara på, med såna utsvävande kopplingar måste det vara något fel med synapserna mellan hjärnhalvorna och antagligen är du inte helt frisk.
Jag är varken eller, knappast höger så som du vill framstå mig som, men jag har ett stort hat mot vänsterkräk och vänstern som helhet eftersom min familj drabbades hårt av kommunism. Breiviks handling var feg, men eftersom tråden handlar om ett attentat utfört i Lund, Sverige 2016 av fega ynkryggar på den yttersta vänsterkanten talar jag om deras feghet vid attacken eftersom det är det dådet tråden handlar om.