Citat:
Ursprungligen postat av
A-Z.a-z.0-9
Va? Har de det inte så redan?
Den är väl redan lokal och valfri? Det finns olika alternativ som konkurrerar mot varandra.
Så vad vill han ändra på mer specifikt?
Om det är bra eller dåligt att jorden sprängs är väl en smaksak. Det viktiga är att de dumma sprängdes?
Min fiendes fiende är min vän? Gillar du t.ex., låt oss säga, ISIS? Det är ett kortsynt sätt att tänka. Ser du inte hur införandet av en ny katastrof i hopp om att minimera den första katastrofen riskerar allt göra allt mycket värre?
Det han vill göra är att ta bort "common core".
Jag vet inte mycket om det, om det är bra eller dåligt osv, men det känns rätt oviktigt, skolan är knappast den mest brinnande punkten just nu, så länge han inte vill lägga ner och förbjuda utbildning eller införa waterboarding på elever som inte klarar betygen så är jag nöjd.
Mer om common core finns att läsa
här.
Ang. det sista du skrev, vi pratar alltså skolan nu, ifall de har en nationell läroplan eller ej känns inte som någon akut fråga just nu, barnen får säkert helt OK utbildning hursomhelst.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Här en bättre film på när den svarta Trumpsupportern misshandlar uppviglaren, än den som den efterblivna, mongociterande, judiska flinlänkaren länkade:
https://twitter.com/alex_satterly/status/711323486950596608
Det kommer nog inte bli samma stora nyheter som när den vite mannen slog ner den svarte uppviglaren i NC. Notera det. Det är exakt samma typ av händelse (person går upp för trappor, skriker saker och provocerar, blir slagen), men omvända färger. Studera hur media rapporterar de två identiska händelserna. Studera hur du själv reagerar på de två händelserna. Du kan få en kurs både i mediepropaganda och psykologi på samma gång.
Vilken härlig film!
Kul att få se publiken också, har lagt märke till att media ALDRIG filmar den enorma publiken på hans events, de zoomar alltid in på hans ansikte, förutom då och då när de kan zooma in på någon av Soros gaphalsar.
Och stämmer in i det sista du skrev också.