2016-03-16, 04:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Just nu.

100% säkra:

Marianaöarna: 9
Florida: 99
Ohio: 0

På väg:

North Carolina: 30
Illinois: 49
Missouri: 37

Sammantaget: 224 av 367 = 61% av delegaterna.

53 i Illinois (15 + 38)
2016-03-16, 04:35
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
det va ju det jag sa, det är ju så idiotiskt, det är omöjligt för kasich att vinna det borde vem som helst förstå...men han stannar fortfarande kvar i racet bara för att försöka blockera trump...han har inte en chans i kommande stater som är trumps hemmaplan!

Jo precis. Då är vi överens.

Det roliga är att den som Kasich kommer att blockera är Cruz.
2016-03-16, 04:35
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Nu sa de just i TV4 att Trump enl. alla undersökningar vore fullständigt chanslös mot Clinton. Vi får börja förbereda oss på Clinton helt enkelt.
Du får förbereda dig på detta om du vill. Ingen bryr sig om vad du skriver då din ödmjukhet asymptotiskt närmar sig noll.
2016-03-16, 04:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
53 i Illinois (15 + 38)
Missade de tre RNC-delegaterna som är bundna till vinnaren! Men just nu 15+37 där jag kollar. Du kanske har bättre uppdaterade sajter. Hoppas det!
2016-03-16, 04:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
IL-distriken just nu:
1-5, samtliga Trump, så gott som säkert.
6: Samtliga Trump, skulle kunna tappa 1.
7: Samtliga Kasich, så gott som säkert.
8: Samtliga Trump, så gott som säkert
9: Kasich, Kasich, Trump, lär sluta så.
10 Kasich, Kasich, Trump, 27%, lär sluta så.
11-12: Samtliga Trump, lär sluta så
13: Trump, Cruz, Cruz, lär sluta så.
14: Samtliga trump, lär sluta så.
15: Trump, Cruz, Trump, lär sluta så.
16: Cruz, Trump, Trump, Cruz skulle kunna ta 1 till.
17 Cruz, Trump,Cruz, lär sluta så
18: Samtliga Cruz, Trump kanske skulle kunna ta 1.

Totalt: Trump 38, Kasich 7, Cruz 9.
Känns som Trump har tappat en hel del delegater jämfört med vad han borde kunnat fått utifrån popular vote.

Ja, uppenbarligen har väljare klantat sig en hel del, eftersom så många distrikt har tre mixade delegater.
2016-03-16, 04:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Missade de tre RNC-delegaterna som är bundna till vinnaren! Men just nu 15+37 där jag kollar. Du kanske har bättre uppdaterade sajter. Hoppas det!

http://hosted.ap.org/dynamic/files/elections/2016/by_state/IL_Delegates_0315.html?SITE=AP&SECTION=POLITICS

Fast jag orkade inte plöja det själv, lät sm910dif göra jobbet...

Greenpapers säger 37, men de ligger efter.
2016-03-16, 05:38
Medlem
Jobbigt för er psykossjuka att acceptera att Trump inte har en chans mot Clinton. Man frågar sig varför han ens försöker. Synd att republikanerna inte har lyckats bättre hittills.
2016-03-16, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jobbigt för er psykossjuka att acceptera att Trump inte har en chans mot Clinton. Man frågar sig varför han ens försöker. Synd att republikanerna inte har lyckats bättre hittills.

Jag hejar på Trump men circlejerken härinne om att han ska spöa upp Hillary så fort nomineringen är klar är något jag hoppas på, men det ser inte ljust ut. http://www.270towin.com/maps/bMcf Nu är jag ingen expert på USA val men jag refererar var jag fått källan ifrån.
2016-03-16, 06:03
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
100% in! http://www.decisiondeskhq.com/results/2016/primary/gop/president/missouri/

TRUMP TAR MISSOURI!!!!!
Det har vi vetat i två timmar.
2016-03-16, 06:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Just nu.

100% säkra:

Marianaöarna: 9
Florida: 99
Ohio: 0

På väg:

North Carolina: 30
Illinois: 49
Missouri: 37

Sammantaget: 224 av 367 = 61% av delegaterna.
Delegater under natten (preliminärt):

Florida - Ohio - Marianaöarna - North Carolina - Illinois - Missouri

Trump - 99 - 0 - 9 - 30 - 52 - 42 = 232
Cruz - 0 - 0 - 0 - 27 - 9 - 10 = 46
Kasich - 0- 66 - 0 - 9 - 8 - 0 = 83
Rubio - 0 - 0 - 0 - 6 - 0 - 0 = 6

232/367 = 63% av delegaterna
2016-03-16, 06:16
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maotsepungen
Jag hejar på Trump men circlejerken härinne om att han ska spöa upp Hillary så fort nomineringen är klar är något jag hoppas på, men det ser inte ljust ut. http://www.270towin.com/maps/bMcf Nu är jag ingen expert på USA val men jag refererar var jag fått källan ifrån.
Ja visst går Trump in som underdog, men kört är det inte. Trump har adderat väljare till detta primärval som kommer att följa med till presidentvalet.

Men för att han ska lyckas krävs att ett antal saker ska gå i lås. Vinner han så blir det på marginalen, vilket betyder att varje stat räknas. Och då är det, oavsett vad rasister med nyfunnet intresse för amerikansk politik hävdar, väldigt viktigt hur latinorösterna fördelas. Det finns en handfull swingstater där de har möjligheten att fälla avgörandet, och Trump måste vinna dem alla. Och nej, Trump går inte hem bland latinos generellt, hävdar man det är man okunnig.

En annan viktig faktor är att de svarta demokratiska väljarna måste vara tillräckligt desillusionerade över det faktum att Obama inte skapade ett lyckorike för dem under sin presidentperiod, och avstå från att rösta.

Trump måste också se till att sluta leden bakom sig, vilket kan bli väldigt svårt efter den uppslitande primärvalskampen. Det finns en ansenlig andel av de ledande republikanerna som har mer att tjäna på att Hillary fortsätter att odla mut- och korruptionskulturen i washington, och av den anledningen samt Trumps inställning till Israel, hellre ser henne som president.

Å andra sidan finns det nog en ansenlig andel av Sanders supportrar som inte är överdrivet exalterade över Hillarys kandidatur, och kanske därför inte giter masa sig till vallokalen.

Å ytterligare andra sidan kan ett brett motstånd mot Trump locka ytterligare sovande väljare som normalt struntar i valet. Vi kan räkna med att trycket från media för Clinton och mot Trump kommer att vara enormt.

så det mesta talar för att Trump förlorar, men det är inte omöjligt att han överraskar. Då måste ett antal saker stämma samtidigt.
2016-03-16, 06:24
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Cruz är bra, han är kristen och troende.
Trump är fortfarande min favorit som kandidat men jag gillar verkligen att Cruz så tydligt visar sina kristna värderingar, det skulle jag önska att Trump också gjorde lite tydligare.
Men Trump har ju sagt att han är kristen, men han borde visa det mer än han gör.
Det finns några saker som är bättre i amerikansk politik, och några som är sämre. Bland det som är absolut sämst i amerikansk politik är förekomsten av precis den typen av argumentation du använder ovan:

"X är bra, han är kristen och troende"

Kan en politisk analys bli sämre och mer obegåvad än så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in