Citat:
Ursprungligen postat av
maotsepungen
Jag hejar på Trump men circlejerken härinne om att han ska spöa upp Hillary så fort nomineringen är klar är något jag hoppas på, men det ser inte ljust ut.
http://www.270towin.com/maps/bMcf Nu är jag ingen expert på USA val men jag refererar var jag fått källan ifrån.
Ja visst går Trump in som underdog, men kört är det inte. Trump har adderat väljare till detta primärval som kommer att följa med till presidentvalet.
Men för att han ska lyckas krävs att ett antal saker ska gå i lås. Vinner han så blir det på marginalen, vilket betyder att varje stat räknas. Och då är det, oavsett vad rasister med nyfunnet intresse för amerikansk politik hävdar, väldigt viktigt hur latinorösterna fördelas. Det finns en handfull swingstater där de har möjligheten att fälla avgörandet, och Trump måste vinna dem alla. Och nej, Trump går inte hem bland latinos generellt, hävdar man det är man okunnig.
En annan viktig faktor är att de svarta demokratiska väljarna måste vara tillräckligt desillusionerade över det faktum att Obama inte skapade ett lyckorike för dem under sin presidentperiod, och avstå från att rösta.
Trump måste också se till att sluta leden bakom sig, vilket kan bli väldigt svårt efter den uppslitande primärvalskampen. Det finns en ansenlig andel av de ledande republikanerna som har mer att tjäna på att Hillary fortsätter att odla mut- och korruptionskulturen i washington, och av den anledningen samt Trumps inställning till Israel, hellre ser henne som president.
Å andra sidan finns det nog en ansenlig andel av Sanders supportrar som inte är överdrivet exalterade över Hillarys kandidatur, och kanske därför inte giter masa sig till vallokalen.
Å ytterligare andra sidan kan ett brett motstånd mot Trump locka ytterligare sovande väljare som normalt struntar i valet. Vi kan räkna med att trycket från media för Clinton och mot Trump kommer att vara enormt.
så det mesta talar för att Trump förlorar, men det är inte omöjligt att han överraskar. Då måste ett antal saker stämma samtidigt.