2016-03-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Du får visst stöd av Newt Gingrich. Jag vet inte var han har sina siffror ifrån men Gingrich är en insider som vet vad han talar om.

Tiden går verkligen långsamt just nu. Lugnet före stormen.
2016-03-15, 21:29
Bannlyst
Finns det några intressanta alternativmedia som liverapporterar?
2016-03-15, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Du får visst stöd av Newt Gingrich. Jag vet inte var han har sina siffror ifrån men Gingrich är en insider som vet vad han talar om.
På vilket sätt bevisar siffrorna det? Mätningarna tar nog hänsyn till det

Jag har dock också en känsla att Trump kan vinna Ohio. Chicago kravallerna och "attentatsförsöket" bör ge ytterligare 3-5 procentenheter
2016-03-15, 21:40
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
På vilket sätt bevisar siffrorna det? Mätningarna tar nog hänsyn till det

Jag har dock också en känsla att Trump kan vinna Ohio. Chicago kravallerna och "attentatsförsöket" bör ge ytterligare 3-5 procentenheter
Jag hade den invändningen i tankarna när jag skrev att Gingrich "vet vad han talar om".
2016-03-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Att han ska ta hem Ohio är väl rätt otippat?

Otippat?

Det är väl inte direkt så att opinionsundersökningarna som ger fördel Kasich är huggna i sten?
Dessutom så drar dom väldigt jämt, jag gissar på att det blir max +/- 5% inatt mellan Trump & Kasich, skulle säga att det är 50/50 i Ohio, och att det är game on till sista rösten...
2016-03-15, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
.
Vet du hur snabbt räkningen brukar gå i dagens delstater? Ohio och Illinois i synnerhet.
2016-03-15, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Karln är ju en narcissistisk psykopat men jag gillar honom. Varför? Han är en äkta människa, han döljer inte sitt jag. Dessutom tar han nog inte skit från någon, det är han alldeles för uppblåst för.
Det är en sak att tycka att en narcissistisk psykopat är en kul kille att bjuda hem på middag, en helt annan att utse honom till världens mäktigaste man.
2016-03-15, 22:20
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är en sak att tycka att en narcissistisk psykopat är en kul kille att bjuda hem på middag, en helt annan att utse honom till världens mäktigaste man.
Grejen är bara att jag tror att Obama och George W. Bush och Nixon och Gerald Ford och Hillary Clinton och John kasich med flera också är/var psykopater ut i fingerspetsarna. Fullkomligt hänsynslösa människor. Det är just den typen som sitter på alla höga poster, skillnaden med Trump är att han inte förställer sig utan är sig själv.

Är du inte den typen samvetslös tävlingsmänniska som kan gå över lik så har du inte kommit så högt upp på stegen att du blir aktuell i detta spel; det finns många etapper de måste gå igenom tidigare i livet och om de tänker för mycket på andra eller vill allas bästa eller har ett stort mått av empati i största allmänhet så blir det stopp redan på de nedersta pinnarna i stegen. Du ska kunna hugga någon med kniv i ryggen samtidigt som du ler.

Sanders tillhör ej denna grupp, därför bör han vara otänkbar som president. Cruz vet jag ej, har inte studerat honom så noga. Är hans starka religiösa övertygelse äkta eller är det mer politik tro?
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2016-03-15, 22:21
Medlem
Samma sak gäller som i de andra primaries; chattiga inlägg tillåtna så länge de är OnT /mod
2016-03-15, 22:26
Medlem
geir44s avatar
Citat:

Det var en ganska hård karakteristik av Obama.
2016-03-15, 22:28
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:

Det där låter som en träffsäker beskrivning av Hillary Clinton, och henne tycks ingen ha problem med, i synnerhet inte svenska media.
2016-03-15, 22:32
Medlem
Y2Ws avatar
Tv4:s "expert" kallar Hillery "för intellektuell och för slipad",

På fullt allvar alltså!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här