Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 21:35
Medlem
kristofferGs avatar
Leder Trump i alla polls utom Ohio-pollen, inför imorgon?
2016-03-14, 21:35
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Winner takes all.
Bokstavligen.

Ok så om Trump får 45%, Rubio 20%, Cruz 15% och Kasich 10% så får Trump alla 99 delegater i Florida?
2016-03-14, 21:36
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Är väldigt insatt i de olika kandidaterna och följer varje debatt så är ingen novice om du tror det. Men hur fungerar det imorgon i Florida och Ohio som är oproportionerliga stater (winner takes it all), men hur funkar det egentligen?

Jag har försökt hitta info men bara hittat att vissa sidor skriver att den som får mest procent vinner alla delegater men sedan skriver vissa andra sidor att Trump måste få mer än 50% för att det skall vara winner takes it all, får han under 50% så blir det proportionerlig utdelning av delegater.

Hur funkar det?

Har för mig att det fungerar just så. Egen majoritet, då blir det allt. Om en kandidat bara är störst så delas det.
2016-03-14, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Leder Trump i alla polls utom Ohio-pollen, inför imorgon?
Ja. Men det finns bara en fräsch mätning från Missouri och inga från Northern Marianas.
Citat:
Ok så om Trump får 45%, Rubio 20%, Cruz 15% och Kasich 10% så får Trump alla 99 delegater i Florida?
Ja
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-14 kl. 21:42.
2016-03-14, 21:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är väldigt insatt i de olika kandidaterna och följer varje debatt så är ingen novice om du tror det. Men hur fungerar det imorgon i Florida och Ohio som är oproportionerliga stater (winner takes it all), men hur funkar det egentligen?

Jag har försökt hitta info men bara hittat att vissa sidor skriver att den som får mest procent vinner alla delegater men sedan skriver vissa andra sidor att Trump måste få mer än 50% för att det skall vara winner takes it all, får han under 50% så blir det proportionerlig utdelning av delegater.

Hur funkar det?

En smula offtopic, men kan inte låta bli..

Om ni önskar att få en liten inblick i USA`s valsystem så rekommenderar jag att gå igenom det själv.., med ett par polare i form utav att spela det en kväll..

"Candidate" : https://boardgamegeek.com/boardgame/307/candidate

(har spelat en hel del boardgames igenom åren)
2016-03-14, 21:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trumpen har långt att förflytta sig ikväll.

Mellan Tampa (Fl) och Youngstown (Oh) så är det ungefär 150 mil. Tar nog med start och landning >2 timmar med Trump-jettet. Så just nu bör han befinna sig i luften mellan städerna.

Sitter väl och smaskar på en Trump steak och sköljer ner den med en Trump red wine. Kanske har han sällskap där i Trump-jettet av någon Miss Universe-kandidat som middagssällskap.
2016-03-14, 21:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Börjar tro att Trump kommer att svepa sig till presidentposten. Han kommer att vinna Republikanska nomineringen.

Sen tror jag faktiskt han har ett ess i rockärmen som gör att han krossar Hillary. Sådana här shower som sker nu ikväll älskar Amerikanerna.

Ja, det här kommer att bli som ett storslaget grekiskt drama av episka proportioner; hur det än går. And you couldn't write this stuff... Livet i sitt sanna väsen.
2016-03-14, 22:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Om Trump vinner Ohio imorgon, är sannolikheten skyhög. Annars blir det lite mer spännande

Som jag varit inne på, gång på gång, så är det snarare en fördel för honom att förlora Ohio till Kasich.

Och om han vinner Ohio så tar det här fantastiska dramat, som bereder oss så mycket njutning, slut alldeles för fort.

Så jag hoppas nästan...
2016-03-14, 22:03
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Vilka val hålls imorgon?
2016-03-14, 22:04
Medlem
Sperssons avatar
.
Sverige skulle behöva en alldeles egen Donald Trump.
En man som har så satans mycket pengar att han inte behöver bry sig om donationer, påtryckningar eller vänsterliberal media.
Han säger att han ska sparka ut 11 miljoner mexikaner och dessutom få Mexiko att själva betala notan.
Och jag tror honom faktiskt!
2016-03-14, 22:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
OM mätningen stämmer skulle Trunp ligga mycket högre i popular vote än vad han gör i verkligheten. Vi får se i morgon, men bli inte allt för besviken om han kommer undan med mindre än 50% av delegaterna igen.

Knappast troligt då WTA-förbudet nu har upphävts. Det betyder att även om han förlorar Ohio så kommer han att ta över 50% av delegaterna (OH+FL+IL+MO+NC+MP) imorgon.

Bara en total genomklappning av episka proportioner skulle kunna göra att Trump får under 50% av delegaterna imorgon. Vad ser du för tecken på det?

PS. Lyssnar på Tampa i efterhand. Trump: "I refuse to say 'Little Marco'!"
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-14 kl. 22:39.
2016-03-14, 22:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
När hålls Trumps nästa rally?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in