2016-01-29, 12:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uneetoile
Eran allas käre Sebbe är nog inte så väldans kär inom Malmös mäklarkår för tillfället då han under hösten har roat sig med att sabotera visningar runt om i stan.

Bravader som han bland annat ställt till med är låsa in sig på toaletten och skrika hysteriskt på en visning full med spekulanter, han har glidit runt och plockat på sig diverse småsaker, inget av större värde utan endast för att förstöra, och, håll i hatten nu..... Han låste in sig på en toalett i slutet av en visning och när mäklaren äntligen får honom att öppna dörren har han målat svart nagellack över hela golvet och upp på väggarna.. Det är säkerligen inte de enda tillfällen han varit i farten, bara de jag fått höra om.

Lugnt att påstå att han är allt annat än frisk denna man!
Haha, det lustiga är att jag hörde samma sak för någon vecka sedan av en polare som är just mäklare.
Citera
2016-01-29, 12:43
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Eran allas käre Sebbe är nog inte så väldans kär inom Malmös mäklarkår för tillfället då han under hösten har roat sig med att sabotera visningar runt om i stan.

Bravader som han bland annat ställt till med är låsa in sig på toaletten och skrika hysteriskt på en visning full med spekulanter, han har glidit runt och plockat på sig diverse småsaker, inget av större värde utan endast för att förstöra, och, håll i hatten nu..... Han låste in sig på en toalett i slutet av en visning och när mäklaren äntligen får honom att öppna dörren har han målat svart nagellack över hela golvet och upp på väggarna.. Det är säkerligen inte de enda tillfällen han varit i farten, bara de jag fått höra om.

Vilken mardröm det måste vara att råka ut för den psykopaten! Enda vettiga sättet att bemöta sådana dårar är ju att nocka honom och ringa psykakuten!
Citera
2016-01-29, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Haha, det lustiga är att jag hörde samma sak för någon vecka sedan av en polare som är just mäklare.

Haha, men vad härligt, man kanske skulle börja gå på lägenhetsvisningar!
Citera
2016-01-29, 13:11
Medlem
Citat:

Det låter onekligen kreativt. Har aldrig hört talas om något liknande. Någon som har mer info?

Detta borde kunna bli en kvällstidningssak: "Farmendeltagare saboterar husvisningar"
Citera
2016-01-29, 15:54
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
He he!
Han kan ju säkert ha diverse diagnoser. Fet narcissist är han i a f. Bra att han inte är ute i samhället i a f. Både för medborgarna och han själv.
Tror du dom låser in folk i gruppbostäder? Kan tala om för dig att så är inte fallet. Gruppboenden får inte enligt lagar och paragrafer fungera som instutioner utan dom skall likna ett vanligt hem så mycket som möjligt. Han får således springa ungefär som han vill och gå på krogen eller dricka fredagswhiskey i lägenheten så han blir halvt medvetslös. Litet annat är det med dom som har ÖPT (Öppen psykiatrisk tvångsvård, mycket ovanligt att brukare har det) eller LRV (Lagen om rättspyskitarisk vård och även det är väldigt ovanligt). Dom har mer restriktioner på sig som att inte dricka alkohol och litet annat men man blir aldrig inlåst. Jag bor själv på en gruppbostad och har bott på två sådana under tre års tid så jag vet hur det ligger till.
Senast redigerad av storpungen 2016-01-29 kl. 16:00.
Citera
2016-02-03, 21:38
Medlem
Jag var i tidiga tonåren när han var i ropet. Farmen Afrika minns jag honom bäst ifrån.

https://www.youtube.com/watch?v=t74AbHOurx4 - Han är KUNG! Särskilt runt tretton minuter in i klippet när han ror ut en bit i sjön med en tjej för att ta ett seriöst snack. Inte alls creepy!

https://www.youtube.com/watch?v=LQokffhDR-0 - Haha damma av honom och skicka in honom i nästa farmen. Vore helt underbart!
Senast redigerad av Cimaron 2016-02-03 kl. 21:51.
Citera
2016-03-07, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag var i tidiga tonåren när han var i ropet. Farmen Afrika minns jag honom bäst ifrån.

https://www.youtube.com/watch?v=t74AbHOurx4 - Han är KUNG! Särskilt runt tretton minuter in i klippet när han ror ut en bit i sjön med en tjej för att ta ett seriöst snack. Inte alls creepy!

https://www.youtube.com/watch?v=LQokffhDR-0 - Haha damma av honom och skicka in honom i nästa farmen. Vore helt underbart!
Dom skulle dragit in honom i årets farm nu. Så jädra skoj det skulle varit att se!
Sitter han på något psyk-boende nu?
Citera
2016-03-07, 13:35
Medlem
Nemjungs avatar
Herrejävlar va kul det hade vart ifall dom droppa av han i årets farmen. Ta sina enskila snack med Robin å Qristine hahahaa
Citera
2016-03-11, 02:48
Medlem
Loveaffairs avatar
Har nu läst de 15 första sidorna av tråden och det glädjer mig verkligen att jag har så många sidor kvar!

Hur som helst har jag precis som många andra funderat fram och tillbaka på om det verkligen går att vara som Sebastian på riktigt eller om han bara spelar en roll. Dock talar mycket för att han faktiskt är genuint jävla störd i huvudet. 1. Det gagnar honom knappast att provocera, kränka och göra sig ovän med allt och alla. 2. En frisk person som bara spelar en roll skulle ha väldigt svårt för att vara så orättvis och elak utan att få dåligt samvete. 3. I tråden länkas en artikel ifrån 1998, alltså flera år innan tv-debuten i farmen, där Sebastian har samma förskräckliga brillor och superblonda hår. Dessutom påminner sättet han uttrycket sig på det som senare kom att synas i TV-rutan. Dvs att andra ljuger ect.
Senast redigerad av Loveaffair 2016-03-11 kl. 02:52.
Citera
2016-03-11, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Har nu läst de 15 första sidorna av tråden och det glädjer mig verkligen att jag har så många sidor kvar!

Hur som helst har jag precis som många andra funderat fram och tillbaka på om det verkligen går att vara som Sebastian på riktigt eller om han bara spelar en roll. Dock talar mycket för att han faktiskt är genuint jävla störd i huvudet. 1. Det gagnar honom knappast att provocera, kränka och göra sig ovän med allt och alla. 2. En frisk person som bara spelar en roll skulle ha väldigt svårt för att vara så orättvis och elak utan att få dåligt samvete. 3. I tråden länkas en artikel ifrån 1998, alltså flera år innan tv-debuten i farmen, där Sebastian har samma förskräckliga brillor och superblonda hår. Dessutom påminner sättet han uttrycket sig på det som senare kom att synas i TV-rutan. Dvs att andra ljuger ect.

Nej, det är nog inget spel. Däremot sätter han på sig olika masker för att utöva makt på andra. Ett klarare fall av antisocial personlighetsstörning kan aldrig ha setts i svensk TV, varken förr eller senare.

Produktionen är garanterat medvetna om hans psykiska problematik och det är säkert därför som de är så hårda mot när just Sebastian bryter mot reglerna. Annars brukar de ju se mellan fingrarna i sådana här program.
Senast redigerad av avec 2016-03-11 kl. 03:42.
Citera
2016-03-13, 00:05
Medlem
Loveaffairs avatar
Har börjat kolla på farmen afrika och är inne på avsnitt 18. Har ju sett i ett youtube-klipp att Sebastian kommer in senare som joker. Men däremot undrar jag appropå denna Gustav och Isabelle som är med i hand terror-klipp? Är de också utmanare? Som kom innan?
Citera
2016-03-13, 01:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Tror du dom låser in folk i gruppbostäder? Kan tala om för dig att så är inte fallet. Gruppboenden får inte enligt lagar och paragrafer fungera som instutioner utan dom skall likna ett vanligt hem så mycket som möjligt. Han får således springa ungefär som han vill och gå på krogen eller dricka fredagswhiskey i lägenheten så han blir halvt medvetslös. Litet annat är det med dom som har ÖPT (Öppen psykiatrisk tvångsvård, mycket ovanligt att brukare har det) eller LRV (Lagen om rättspyskitarisk vård och även det är väldigt ovanligt). Dom har mer restriktioner på sig som att inte dricka alkohol och litet annat men man blir aldrig inlåst. Jag bor själv på en gruppbostad och har bott på två sådana under tre års tid så jag vet hur det ligger till.
Åkej, men om vi återgår till själva fallet. Såhär hanterar man det om man är försäljare av en fastighet och Rydberg/"Dawkins" kommer på visning.

"Moderna Försäkringar, vad kan vi hjälpa till med?"

"Jo, min varmvattenberedare har spruckit, den sprutar hetvatten."

"Har ni ringt larmtjänst? Behövs det polis och ambulans?"

"Alltså, jag har veterinärförsäkring. Det är Farmen-Sebbe som är skållad!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här