2016-03-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst kommer man i media att fokusera på något enstaka fall där någon hittat på ett överfall. Men jag tror, tyvärr, att sommaren kommer att närmast översvämmas av överraskningssex, så det blir nog omöjligt att ljuga bort detta.
Svenska folket är ju redan tillvänjda, så jag befarar att det inte kommer bli så mycket uppståndelse, Det är liksom overload nu, jag tror inte ens att folk läser och reagerar över det längre. Egentligen, om SD hade skött sina kort, borde de haft egen majoritet nu. Förmåga till exceptionell förträngning är den mest framträdande nationalkaraktären bland svenskar (tror ni mig inte så kan jag anföra att "svenskstaten" Minnesota är den enda amerikanska stat där Marco Rubio vunnit). Här i Sverige gäller att så länge det nominella huspriset stiger verkar man vara nöjd. .
Senast redigerad av Fnysington 2016-03-08 kl. 00:49.
2016-03-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ta en kommun som Ludvika, två gruppvåldtäkter utförda av negrer och ett dråp utförda av negrer.
Så kommer det se ut i kommun efter kommun, stad efter stad.
Det går inte finta bort i tider med internet, samtidigt dör 7klöverns kärnväljare bort i tiotusental.

Nej jag tror som du att verkligheten kommer att ge SD en skjuts i opinionen. Men jag tror att det finns en viss risk att SD hämmas i onödan av viss publicitet.
Vissa av de nämnda fallen ovan tweetas och delas på facebook trots att det finns en uppenbar risk att de är fabricerade. MSM slår, med all rätt, (att de inte granskar den goda sidans fabler är en annan sak) ner stenhårt på allt som visar sig vara konspirationsteorier, rykten, överdrifter, och rena falsarier och varje gång MSM kan bevisa en lögn så tappar invandringsmotståndarna mark helt i onödan. Det finns en uppsjö av dokumenterade fall med häktningar och domslut som kan föras fram istället för att lyfta fram de oerhört tveksamma fall som florerat den sista tiden och där det är troligt att en hel del inte ens kommer att gå till förundersökning efter att polisen genomfört förhör.
När det gäller sexuella trakasserier så har anklagelser och anmälningar stått som spön i backen sedan Köln. Många av trakasserierna har naturligtvis ägt rum men det har piskats upp en hysteri som jag inte tror korrelerar med den verkliga utvecklingen av antalet sexuella trakasserier.
Jag tror att vi ser början på en häxjakt där MENA-invandringen kommer att bli beskylld för betydligt mer än vad den är orsak till.
De som är ansvariga för den utvecklingen är MSM, 7-klövern och övriga PK-samfundet. Pendeln är på väg tillbaka och det med överljudshastighet. Det värsta av allt är att utvecklingen hade kunnat undvikas om man hade behandlat migrations/invandringsfrågan som vilken annan politisk fråga som helst istället för att täppa till ventilen i tryckkokaren.
2016-03-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Både Der Spiegel och Jyllandsposten har publicerat islamistiska 6-punktsplanen där full konfrontation mot västvärlden ska ske from 2016. Kanske är taharrush-övergreppen i Kalmar, Malmö och alla orter runt om i Europa och dessa grova våldsbrott mot kvinnor inledningen? Såvida inte SD ingår avtal med djävulen, tror jag inte SD kommer sjunka under 2016. Å andra sidan trodde jag de skulle få över 30% innan årsskiftet 15/16.

Som sagt var jag tror inte heller att Sd kommer att sjunka under 2016.
När det gäller de övriga teorierna så sorterar jag dem i samma mapp som erkännanden av elöverkänslighet och slagrutors förträfflighet.
2016-03-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Som sagt var jag tror inte heller att Sd kommer att sjunka under 2016.
När det gäller de övriga teorierna så sorterar jag dem i samma mapp som erkännanden av elöverkänslighet och slagrutors förträfflighet.
Sjunkit har de väl redan gjort under 2016, du menar att de inte kommer att sjunka mer? Kanske dags då att SD börjar jobba lite mer under den värsta krisen sen kriget och inte bara glassar runt och cashar in riksdagslönerna?
2016-03-08, 01:31
Medlem
Citat:
Nej jag tror som du att verkligheten kommer att ge SD en skjuts i opinionen. Men jag tror att det finns en viss risk att SD hämmas i onödan av viss publicitet.
Vissa av de nämnda fallen ovan tweetas och delas på facebook trots att det finns en uppenbar risk att de är fabricerade. MSM slår, med all rätt, (att de inte granskar den goda sidans fabler är en annan sak) ner stenhårt på allt som visar sig vara konspirationsteorier, rykten, överdrifter, och rena falsarier och varje gång MSM kan bevisa en lögn så tappar invandringsmotståndarna mark helt i onödan. Det finns en uppsjö av dokumenterade fall med häktningar och domslut som kan föras fram istället för att lyfta fram de oerhört tveksamma fall som florerat den sista tiden och där det är troligt att en hel del inte ens kommer att gå till förundersökning efter att polisen genomfört förhör.
När det gäller sexuella trakasserier så har anklagelser och anmälningar stått som spön i backen sedan Köln. Många av trakasserierna har naturligtvis ägt rum men det har piskats upp en hysteri som jag inte tror korrelerar med den verkliga utvecklingen av antalet sexuella trakasserier.
Jag tror att vi ser början på en häxjakt där MENA-invandringen kommer att bli beskylld för betydligt mer än vad den är orsak till.
De som är ansvariga för den utvecklingen är MSM, 7-klövern och övriga PK-samfundet. Pendeln är på väg tillbaka och det med överljudshastighet. Det värsta av allt är att utvecklingen hade kunnat undvikas om man hade behandlat migrations/invandringsfrågan som vilken annan politisk fråga som helst istället för att täppa till ventilen i tryckkokaren.

Newsflash: Media kommer att driva på mot invandringsmotståndare oavsett vad som händer. Om ingenting händer som MSM legitimt kan kritisera dem för så kommer de att skuldbelägga eller fabricera inkriminerande nyheter. Just nu är den bästa taktiken att göra sitt eget race och inte låta sig skrämmas av MSM; dess ställning i det allmänna medvetandet är nu allvarligt sargat och det kommer bara bli värre.

SD borde som många påpekat bli offensiva igen, och det borde även vi som privatpersoner bli. Ta varje öppning som ges till att börja prata invandring med vänner och bekanta, och gå så långt ni tror att det är möjligt utan att motparten drar öronen åt sig (givetvis på ett socialt kompetent och ej jobbigt vis). Jag tror att det numera är ganska "safe" att öppna upp sig om ämnet så länge man gör det på ett resonligt vis. Personligen bryr jag mig knappt längre, för jag brukar tänka att samhället kommer att se så annorlunda ut om 5 år att vad jag gör idag inte spelar någon roll.
2016-03-08, 08:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
SD behöver inte vidarebefodra rykten, det sker på FB och diverse nätsajter.
SD behöver bara peka på att de åtgärder som utförts inte räcker och att det inte är en flyktingkris utan en folkvandring drivet av europeisk välfärd.
2016-03-08, 12:37
Medlem
Citat:
?..
SD behöver bara peka på att de åtgärder som utförts inte räcker och att det inte är en flyktingkris utan en folkvandring drivet av europeisk välfärd.

+1 på den beskrivningen kort koncist och väl sammanfattat!

Vid funderingar har vi ju källor inom EU som ger att minst 60% är bidragsmigranter enligt Frans Timmerman detta då enligt "FLYKTINGARNA" SJÄLVA,

Börjar bli dags att presentera något för SD innan allt försprång glidit dem ur händerna. Doxk tippar jag att medias blockad för närvarande är uppemot 100%. Vi ser ju tex att alla kommentarer på SVT med ens tillstymmelse till kritik raderas, flyktingsnyft i VARENDA nyhetssändning, DI går ej att kommentera fn.. Osv osv. Det känns på något sätt som diktaturen tagit nya tag och vi får se hur länge det räcker
2016-03-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sjunkit har de väl redan gjort under 2016, du menar att de inte kommer att sjunka mer? Kanske dags då att SD börjar jobba lite mer under den värsta krisen sen kriget och inte bara glassar runt och cashar in riksdagslönerna?

Jag menar givetvis att jag tror att SD januari 2017 har ett högre opinionsstöd än 1 januari 2016. var inte det uppenbart?
Jag tror inte för ett ögonblick att SD glassar runt. Det är uppenbart att media numera bytt strategi till att ignorera SD i så stor utsträckning de kan. Det är inte helt lätt att bjuda in sig själva till debatter/intervjuer.
När de försökte väcka uppmärksamhet med den utomparlamentariska aktionen så rådde i princip annonsförbud för SD i svensk media. Så den kampanjen/aktionen blev ju ett fiasko. Men du kanske har en del bra ideér hur man skall kunna bryta dödläget och få uppmärksamhet?
2016-03-08, 21:14
Medlem
Citat:
SD behöver inte vidarebefodra rykten, det sker på FB och diverse nätsajter.

De som sprider rykten på FB och nätsajter brukar besvärande ofta också öppet skylta med att de gillar SD. Rykten som senare visar sig vara påhittade händelser kommer därför alltid slå tillbaka på SD hur orättvist det än är. Det är därför jag blir lätt nedslagen varje dag när jag ser händelser som med en ganska hög grad av sannolikhet är falsarier tweetas och delas som sanning. Det är direkt kontraproduktivt och spånen som gör det förstår inte hur mycket det saktar ner hastigheten på den migrationspolitiksvändning som just nu äger rum.

Det är t.o.m så att jag ibland själv tvivlar på mitt ställningstagande. Är det bättre att rösta med idioten som tror att alla MENA-invandrare är sexgalningar och islamistiska monster än det är att rösta med idioten som inte förstår att Sveriges framtid riskerar att krossas av det inflöde som gällt sedan 2010 och som tror att MENA-invandrares överrepresentation i sexbrottsstatistiken är en myt?

För de som fortfarande tvekar att ta steget över är det oerhört viktigt att inte ta några snedsteg. Jag skulle vilja säga att av de 10%-enheter väljare som nu är närmast att ta steget över till SD så är den stora majoriteten av dem personer som gör det av logos skäl men som haft ett motstånd p.g.a social stigmatisering. Att skrämma bort dem med konspirationsteorier, falska anklagelser och annan skit vore förödande. Om båda sidor uppfattas som lika verklighetsfrämmande så blir det betydligt enklare att stanna kvar på den "goda" sidan,
2016-03-08, 22:19
Medlem
Pungs avatar
Citat:
De som sprider rykten på FB och nätsajter brukar besvärande ofta också öppet skylta med att de gillar SD. Rykten som senare visar sig vara påhittade händelser kommer därför alltid slå tillbaka på SD hur orättvist det än är. Det är därför jag blir lätt nedslagen varje dag när jag ser händelser som med en ganska hög grad av sannolikhet är falsarier tweetas och delas som sanning. Det är direkt kontraproduktivt och spånen som gör det förstår inte hur mycket det saktar ner hastigheten på den migrationspolitiksvändning som just nu äger rum.

Det är t.o.m så att jag ibland själv tvivlar på mitt ställningstagande. Är det bättre att rösta med idioten som tror att alla MENA-invandrare är sexgalningar och islamistiska monster än det är att rösta med idioten som inte förstår att Sveriges framtid riskerar att krossas av det inflöde som gällt sedan 2010 och som tror att MENA-invandrares överrepresentation i sexbrottsstatistiken är en myt?

För de som fortfarande tvekar att ta steget över är det oerhört viktigt att inte ta några snedsteg. Jag skulle vilja säga att av de 10%-enheter väljare som nu är närmast att ta steget över till SD så är den stora majoriteten av dem personer som gör det av logos skäl men som haft ett motstånd p.g.a social stigmatisering. Att skrämma bort dem med konspirationsteorier, falska anklagelser och annan skit vore förödande. Om båda sidor uppfattas som lika verklighetsfrämmande så blir det betydligt enklare att stanna kvar på den "goda" sidan,

Horder av miljoner muslimska män tvingar sig med våld in i Europa. De organiserad sexuella massövergrepp. På skolor mördas vita elever som hämnd för att de stoppat sexövergreppen, och pappan till den muslimska mördaren / sexförbrytaren får breda ut sig i media om att det var skolan fel som inte "upprättade hans sons heder" som tydligen tog skada av att bli stoppad i sina övergrepp på svenska småtjejer.

Det sker svenskfientliga rån, gruppvåldtäkter, mord i tusentals varje år och det strömmar ständigt in fler muslimer som kräver speciell mat, egna badhustider, bönerum. Stat och media är i maskopi med ockupanterna och inför arabiska skyltar, tillämpar shairalagar i svenska domstolar, ger pengar till moskébyggen, kvoterar in småflickor med slöja i alla barnprogram. Politiker poserar i slöja och den annars så feministiska medin ursäktar och bagatelliserar massövergrepp på kvinnor, könsstympning, hedersmord.

Mitt i denna av regimen sanktionerade ockupation och massförföljelse och diskriminering av ett folk vars land tas ifrån dem och de förnedrad i statlig tv när deras nationalsång ska sjungas på arabiska och deras kristna högtider ledas av en muslim.

Mitt i detta nojar du dig över att det förtryckta folket uttrycker sig plumpt om ockupationen. Detta tycker du uppenbarligen är lika illa som massövergreppen och utrotningen, vilket får dig att tvivla på om du ens kan rösta på ett parti som vill stoppa detta.

Jag tycker du kan dra åt helvette. Fler "väckta" svenskar av din sort är inte lösningen. Ni är problemet.
2016-03-08, 22:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Det tror jag inte alls, desto fler som uttalar sig negativt om invandring desto fler vågar säga sin mening.
SD är immunt mot den typen av guilt by association, det funkade 2006 men inte 2016.
Snarare så är det tystnaden bland de som stödjer SD som skadar SD.
2016-03-08, 23:33
Medlem
Citat:

Med ditt resonemang så borde det vara en självklarhet för dig att ta ställning för SD. Om du vill att partiet ska växa, och du tror att hindret för de närmaste tio procentenheterna potentiella väljare är att andelen konspirationsteoretiker är för stor inom den nuvarande väljarbasen, så är den mest uppenbara och omedelbara åtgärden du kan ta att minska andelen "knäppa" SD-röstare genom att själv sälla dig till skaran. Eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in