2015-07-08, 17:35
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Förslaget att endast tillåta kvinnliga invandrare var ju intressant: (FB) Ta bara hit invandrarkvinnor
Man borde bara tillåta unga, vackra och sexiga kvinnor invandra till Sverige, för att få uppehållstillstånd så måste de göra sitt nya värdland en plikt och tjänstgöra på statliga bordeller under en tidsperiod.

Då får vi byta upptagningsland.
Citera
2015-07-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Då får vi byta upptagningsland.
Ja, alla dessa underordnade kvinnor förstör allt vi byggt upp. Underordnade sina egna män, de underordnar sig inte svenska kvinnor, huruvida de underordnar sig svenska män vet jag inte.

Har inte läst hela tråden.
Som ung vuxen, slutet på 80-talet, såg jag porrfilm för första gången. Den solklara analysen efter det var
--Vilka idioter, nu skjuter dom sig själva i fötterna.
Dels bedömde jag att oerhört fler tjejer skulle bli lesbiska, dels att killar skulle få ligga mkt mindre.

Fler lesbiska har det ju blivit, tror det beror betydligt mer på porren än hbtq-rörelsen, avskräckande exempel har större inflytande än positiva uppmaningar.
Om män får ligga mer eller mindre än för trettio år sen är omöjligt att mäta.
Citera
2015-07-11, 07:50
Medlem
Okej, säg att kvinnor har fler sexpartners. Vad spelar det för roll? Om man ser det ur ett njutningsperspektiv så är ju killar i princip garanterad orgasm. För att en kvinna ska uppnå orgasm krävs det att mannen inte är helt urusel på det, inte för egoistisk eller för full heller (tror att mycket sex är till följd av alkoholdrickande).

Så säg att en man har 1 partner och uppnår orgasm, det kanske tar 3 partners för en tjej att uppleva samma sak.

Dessutom får man ju fråga sig vilka som får mest utav sex. Sex ökar ju en mans status (av någon dum anledning) medans det finns fler sociala konsekvenser till att vara promiskuös som kvinna.

Jag tycker att folk ska få göra vad dom vill med sina kroppar, men ta inte upp kvinnors antal som en anledning till att införa statliga bordeller för det går inte riktigt att jämföra.
Citera
2015-10-28, 15:48
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det går ju faktiskt flytta inom landet, närmare länder där det är hur smidigt som helst att bara sticka inom en bordell. Menar, Köpenhamn ligger 20 minuter från Malmö och utbudet är maxat på efterfrågad tjänst. Om man ser det som ett stort problem, då bör man ju flytta ner till Malmöregionen någonstans. Det är ju dessutom en ganska levande plats, Köpenhamn, Lund, Malmö allt inom kort avstånd.

Precis de tankarna jag själv går i dessa dagar. Det vore skönt att komma ifrån vår bitchiga huvudstad efter över 20 år.
Citera
2015-10-28, 17:39
Medlem
Inge statligt kommer hjälpa männen att få sex och barn..

- Uppskattningsvis 40 % av männen i 20-års-åldern kommer få verkan barn eller någon partner.

- så gott som alla kvinnor i den åldern som önskar kommer få en partner.

- Man kan uppskatta att nu är förhållandet kvinna/man i 20-årsåldern 100:114

- Och om ett år är det ca: 100:120

- Bordeller är inte lösningen på detta problem.

- Feministerna är överlyckliga över att de har kunnat försämrat för män.
Citera
2015-10-28, 20:05
Medlem
ulvvfs avatar
Vi lever i ett matriarkat och män är värdelösa på att gå samlas och värna om sina bröder. Kvinnor för ett krig emot män och män hjälper dem.

Men då vi lever i ett matriarkat så kommer inte sådana här delar att problemtiseras som ett jämställdhetsproblem vidare mycket, utan attityden blir ju då, män får väl anstränga sig mera, så istället för att ihop med sina bröder och börja ta fajten emot kvinnor, så intensifieras istället fajten mellan män, precis som kvinnor vill. Män måste sluta spela på kvinnors spelregler och göra sig fri ifrån könsrollerna som kvinnor har tilldelat dem. Män måste börja värna mer om sina bröder än om sina systrar.

Kvinnor har männen precis där de vill, de är fasta i könsrollen och desperata med att tillfredställa kvinnan för att kunna få lite brödsmulor, de kan inte beklaga sig för då är de omanliga och får inte ens brödsmulor, utan allt de kan gör att försöka framhäva sig på andra mäns bekostnad i hopp om att tillfredställa kvinnan.

Kanske kan VR och sex-robotor vara lösningen i framtiden, men det är stigmatisering kring det. det är omanligt och patetiskt och kanske rent av olagligt i framtiden, medens det är kvinnligt att köpa en dildo på apoteket.
Senast redigerad av ulvvf 2015-10-28 kl. 20:12.
Citera
2015-10-29, 06:08
Medlem
Man skulle kunna säga att den feministiska hämnden snart är fullbordad man kan helt enkelt inte komma längre.

- lite eller ingen sex för vita män.

- skapande av ett underutvecklat samhälle.

- månggifte. Kvinnans dröm om para sig med de främsta i samhället.

- ständiga konflikter och krig om resurser.

- överbefolkning och kommande svält även i Sverige.

Det här går egentligen inte i kvinnornas intresse heller men det finns någon konstig känsla hos många kvinnor som gör att de inte kan se vad som händer.

Det skulle inte förvåna mig att som slutkläm skulle feministerna komma fram till:

Jo men bordeller kan behövas klart männen ska ha sex.

Det handlar då bara om att förnedra männen ytterligare.
Senast redigerad av L195 2015-10-29 kl. 06:12.
Citera
2015-10-29, 22:20
Medlem
FlamingBacons avatar
Lösningen är inte statliga bordeller, utan att man stryper den statliga omfördelningspolitiken.
Citera
2016-03-07, 07:15
Medlem
Lagliga Bordeller är Feministiskt.

Jag vill skapa en tråd för diskussion med ämnet att jag hävdar att Lagliga Bordeller är Feministiskt och främjar kvinnans frihet.

Samt dessutom att det är bra för vårt nuvarande samhälle i stort att införa det.

Om ni inte håller med mig om detta får ni gärna berätta varför det inte skulle vara så.

Dom två posterna under denna kommer innehålla information om Lagliga Bordeller och vissa konsekvenser för samhället, bra som dåliga, av att införa dom.

Mvh AndreasXY
Citera
2016-03-07, 07:16
Medlem
Om någon säger:

-Det kommer öka traficking och få unga tjejer att börja arbeta där pga ekonomisk knipa, sen sänder det fel bild till unga;

Då säger jag:

-Det finns många män som lider i det tysta pga sexuell frustration, att då några kvinnor kan tänka sig hjälpa dessa bör belönas av samhället ekonomiskt.

Vi sänder bilden att vi belönar goda betéenden och medmänsklighet.

Det kommer inte öka traficking. Endast frigjorda kvinnor med fasta årsinkomster får tillåtelse att arbeta där.
Då detta är såpass viktigt för samhället kommer sexköpen sponsras ekonomiskt av statskassan så långt det tillåter för att göra priset åtkomligt även för dom fattigaste.

All annan form av sexhandel kommer ses på som kriminell verksamhet och bekämpas därefter.
Citera
2016-03-07, 07:17
Medlem
Argument för detta är att vi har ett överskott av unga män idag och sexuell frustration kommer leda till ökad kriminalitet, våldsamhet, konkurrens om kvinnor samt otrygghet i samhället.

Unga kvinnor/kvinnor kommer bli våldtagna, ofredade och antastade, kallade för horor av frustrerade män, etc.

Många unga män/män kommer se kvinnor som vandrande sexuella objekt snarare än potentiella älskvärda partners pga sina otillfredsställda sexuella begär

Det blir tryggare och bättre för alla i samhället om vissa män får sina sexuella begär nedmonterade statligt.

Objektifieringen av kvinnor minskar och hennes människovärde stiger i takt med att inga män är sexuellt desperata efter kvinnor.

Jag röstar JA till statligt finansierade bordeller, för allas vår skull.

Mvh AndreasXY
Citera
2016-03-07, 07:45
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasXY
Det kommer inte öka traficking. Endast frigjorda kvinnor med fasta årsinkomster får tillåtelse att arbeta där.

Du tänker att bordelljobbet ska vara ett extraknäck?

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasXY
Då detta är såpass viktigt för samhället kommer sexköpen sponsras ekonomiskt av statskassan så långt det tillåter för att göra priset åtkomligt även för dom fattigaste.

Så lönerna för de som arbetar på bordellen blir rätt låga, antar jag.

Ett extraknäck som kommer ge dig en massa social stigma och som du tjänar dåligt på. Ja. Det är nog många kvinnor som kommer köa till de intervjuerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in