2016-03-06, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qonnieh88
Du kan ju söka på streams från gamla trådar:
(FB) Supertisdagen den 1 mars: Primärval för Republikanerna och Demokraterna

Tack. Ger upp nu. Fungerar ej.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Herregud. Deras system är ju mer fucked up än vad jag redan kände till.

Hur kan det vara fucked up? Partiet och dess egna medlemmar väljer sina presidentkandidater. Trodde du detta var ett allmänt val?
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Man får misstänka att det är något fel på siffran 1%, eftersom det samtidigt står 32,814 total votes.

http://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/mar/05/primary-caucus-results-kansas-kentucky-louisiana-maine-nebraska
Det lär vara alla förhandsröster som kom direkt där. Nu räknar de dagens och vandrar uppåt. På7% nu.
2016-03-06, 03:48
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I Alabama röstade nästan varannan Trump. Uppenbarligen är det inte den typen av dårkristna som dominerar där.
Det bor väl mycket keltättlingar (irländare och skottar) i sydstaterna?
2016-03-06, 03:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fan Trump tappar Kentucky med de största städerna kvar.

Japp, just nu så går det åt fel håll där.
2016-03-06, 03:49
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tänkte precis skriva det. Deras system är ju mycket bättre än den svenska versionen där partierna själv väljer partiledare utan någon omröstning för medlemmarna.

Borde införas primaries i Sverige också. Vad tror ni om det?
De flesta partier (alla utom SD tror jag?) håller ju provval för medlemmarna till riksdagslistan. Vad gäller val till partiledare/partiledning är det ju också medlemsstyrt - medlemmarna ute i distriken röstar och sedan åker ombud och representerar dem på riksstämman. Återigen undantaget SD då, där ledningen öppet kan säga att det är rimligt att utesluta den som vill rösta på någon annan, men i normala partier.
2016-03-06, 03:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Folket i Kansas ska vara mycket missnöjda med sin republikanska guvernör enligt det jag läst på vissa sidor.

Så nu vill de ha fler av samma sort och röstar på Cruz.
2016-03-06, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Kan ju vara så att procentsiffran bara redogör för hur många precincts som är helt färdigräknade, och därmed snedvridningen.
Troligen. Konstigt dock att alla anger olika siffror.
2016-03-06, 03:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Troligen. Konstigt dock att alla anger olika siffror.
Siffran 8% är konstig.

Edit:
Fast nu blev det 8% reporting: http://www.decisiondeskhq.com/results/2016/primary/gop/president/louisiana/
2016-03-06, 03:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Hur kan det vara fucked up? Partiet och dess egna medlemmar väljer sina presidentkandidater. Trodde du detta var ett allmänt val?
Nej, jag är givetvis medveten om att det inte är allmänt val. Jag är bara förvånad över de extremt låga siffrorna. Jag kan, som sagt, tycka att ett tvåpartisystem bör vara mer öppet även för utomstående.

Å andra sidan så hade det kanske gjort att motståndare organiserar sig och röstar fram en riktigt tomtekandidat för det andra partiet, för att garantera sin egna representants seger i presidentvalet.
2016-03-06, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Siffran 8% är konstig.
Varför? Det ger runt 350-400 tusen väljare mot 180 år 2012.
Ganska rimligt?
2016-03-06, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nej, jag är givetvis medveten om att det inte är allmänt val. Jag är bara förvånad över de extremt låga siffrorna. Jag kan, som sagt, tycka att ett tvåpartisystem bör vara mer öppet även för utomstående.

Å andra sidan så hade det kanske gjort att motståndare organiserar sig och röstar fram en riktigt tomtekandidat för det andra partiet, för att garantera sin egna representants seger i presidentvalet.
Tycker inte alls att de är låga.
Däremot i det allmänna valet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in