2016-03-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Det gäller nog för Hurtig att vakta sin tunga så han inte sprider alldeles för mycket av de egna teorierna som ej är förankrade hos Nerijus.
Nerijus kommer aldrig att medge minsta lilla, han fortsätter sitt totala nekande.
Det är förnekelse han är van, det sitter i från barnsben.
Om nu NB mot förmodan skulle öppna näbben, hur ska hans utsaga bedömas. Hur vet man att det är sanningen som han delger sin omgivning med.
Kan NB inte presentera ett färdigt paket med någon som erkänner och är villig att ta hans plats blir det svårt att komma runt utlåtandet från TR och HR.

Hurtig har dock ett alternativ för att komma runt PT. Detta med tanke på det vevande som hans företrädare sysslade med. Exakt vad får dock käre Hurtig lura ut själv.
2016-03-06, 00:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechallanger
Bara en hovrätt kan få en fråga om vägbeskrivning för en person till att också bevisa uppsåt för mord på helt annan person, dagar senare.

Beviset är då misstanken förstår jag. Kul. Rädsla hos annan person räcker sa hovrätten och gäspade. Han är skyldig!

Skönt att rättsäkerheten fungerar så inga floskler får fäste innanför domstolarnas dörrar.

Må Hurtig träffa så det känns när han slår undan benen på detta halta resonemang.

Detta vittnesmål tydliggör faktisk advokatens viktiga roll i rättprocessen som på ett annat sätt kan tvinga fram juridiska svar från domstol och hålla dem ansvariga för att det juridiska resonemanget också lutar sig på lag.

Fast nu ansågs han inte skyldig pga ett vittne det hoppas jag till och med du begriper.
Du får det att låta som om domstolen inte hade mer bevisning. Det där höll ju även i TR som inte alls ansåg att vittnet var relevant eller trovärdig. Om du ändå ska diskutera kan du väl förhålla dig lite mer faktamässig.
2016-03-06, 01:06
Bannlyst
Citat:
Bara en hovrätt kan få en fråga om vägbeskrivning för en person till att också bevisa uppsåt för mord på helt annan person, dagar senare.

Beviset är då misstanken förstår jag. Kul. Rädsla hos annan person räcker sa hovrätten och gäspade. Han är skyldig!

Skönt att rättsäkerheten fungerar så inga floskler får fäste innanför domstolarnas dörrar.

Må Hurtig träffa så det känns när han slår undan benen på detta halta resonemang.

Detta vittnesmål tydliggör faktisk advokatens viktiga roll i rättsprocessen som på ett annat sätt kan tvinga fram juridiska svar från domstol och hålla dem ansvariga för att det juridiska resonemanget också lutar sig på lag.
Det här vittnesmålet är bara en av alla de detaljer som talar för Nerijus skuld.
Hurtig kommer inte att slå undan benen på någon annan än Nerijus som kanske fortfarande tror att han har någon chans och förlitar sig igen på sin advokat.
GÄSP!
2016-03-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om nu NB mot förmodan skulle öppna näbben, hur ska hans utsaga bedömas. Hur vet man att det är sanningen som han delger sin omgivning med.
Kan NB inte presentera ett färdigt paket med någon som erkänner och är villig att ta hans plats blir det svårt att komma runt utlåtandet från TR och HR.

Hurtig har dock ett alternativ för att komma runt PT. Detta med tanke på det vevande som hans företrädare sysslade med. Exakt vad får dock käre Hurtig lura ut själv.
Om, jag säger OM, PT beviljas och OM NB berättar "sanningen", dvs drar en rövarhistoria, kommer han då inte att förhöras av polis och i domstolsförhandling ? Det kan väl inte räcka att en muskeladvokat får munhuggas med rätten ? Att försvara en rövarhistoria under korsförhör är en uppgift för en superintelligens. Hur ska NB kunna resa sig ur sin håla och börja blixtra ?
Frågan är allvarligt menad av en juridiskt okunnig.
2016-03-06, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Kan det räknas som rättegångsfel om hans förra advokat gjort allvarliga missar och ett riktigt skitjobb?
2016-03-06, 01:15
Medlem
Jag tror, i min enfald, att Nerijus ALDRIG kommer att vidgå att han träffat Lisa. Never ever, det här är hans "försvars" mekanism. Han har aldrig sett henne, punkt. Vore kul om Ni med bra kunskap inom psykiatrin kom med åsikter...
2016-03-06, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast nu ansågs han inte skyldig pga ett vittne det hoppas jag till och med du begriper.
Du får det att låta som om domstolen inte hade mer bevisning. Det där höll ju även i TR som inte alls ansåg att vittnet var relevant eller trovärdig. Om du ändå ska diskutera kan du väl förhålla dig lite mer faktamässig.

Vad jag begriper är att en hovrätt inte begriper mycket.

Särskilt hur bevis ska värderas eller vad som utgör bevis och varför.

Men dömer gör de ändå. Till livstid. Säger en hel del om hur se ser på ansvar med. Helt för andra och inget för sig själv.

Andra bevis? Ja hur har de värderat dom.tror du? Lika framgångsrikt? Vi kanske ska chansa? Det gäller ju bara ett liv.
2016-03-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om, jag säger OM, PT beviljas och OM NB berättar "sanningen", dvs drar en rövarhistoria, kommer han då inte att förhöras av polis och i domstolsförhandling ? Det kan väl inte räcka att en muskeladvokat får munhuggas med rätten ? Att försvara en rövarhistoria under korsförhör är en uppgift för en superintelligens. Hur ska NB kunna resa sig ur sin håla och börja blixtra ?
Frågan är allvarligt menad av en juridiskt okunnig.
Det blir ingen förhandling i HD. Om NB:s "sanning" skulle anses så graverande när den ställs mot utslagen i TR och HR att utgången skulle blivit en annan, återförs rättegången till HR och det blir en ny vända. Detta torde dock var högst osannolikt i nuvarande läge.
Senast redigerad av April62 2016-03-06 kl. 01:59.
2016-03-06, 01:24
Medlem
Citat:
Vad jag begriper är att en hovrätt inte begriper mycket.

Särskilt hur bevis ska värderas eller vad som utgör bevis och varför.

Men dömer gör de ändå. Till livstid. Säger en hel del om hur se ser på ansvar med. Helt för andra och inget för sig själv.

Andra bevis? Ja hur har de värderat dom.tror du? Lika framgångsrikt? Vi kanske ska chansa? Det gäller ju bara ett liv.

Men det var väl ändå bevisen, bla +4 dnaträffar, som fällde vår Nerijus?
2016-03-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Kan det räknas som rättegångsfel om hans förra advokat gjort allvarliga missar och ett riktigt skitjobb?
Du är inne på rätt linje. Detta brukar dock sitta lång inne hos en efterträdande försvarare, om han misslyckas sänker han sig själv.
2016-03-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men det var väl ändå bevisen, bla +4 dnaträffar, som fällde vår Nerijus?
Det är detta som den nye hurtige försvararen har att brottas med. Att komma med ett nytt scenario som inte har beaktats vid tidigare instanser.
2016-03-06, 01:59
Medlem
[quote=April62|56564116]Det är detta som den nye hurtige försvararen har att brottas med. Att
Ja grattis till det! Men HUR ska Hurtig förklara +4 träffarna? Nekrofilspåret o andra ,andra varianter i min värld redan på planeringsstadiet,. Äh han är väl bara en hybris varianvariant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in