2016-03-04, 22:06
  #1
Medlem
rebekks avatar
Under två månader lyckades jag, från "start", att ta in 200 000+kr / 50 % avkastning på från startkapital genom majoritet en trade om dagen med snitt på ca 15min "inne". Efter detta la jag av.

Säger det absolut inte för pengarna, nämner det just bara för att jag har endast erfarenhet utav vanligt förvärvsarbete á skitlön, så för mig handlar det om en väldig skillnad.

Det jag undrar är; är jag en faktiskt bra trader och inte bara nybörjartur? Har jobbat med vanliga bull/bear x15 OMX. Jag själv har inte tänkt på det utan bara tänkt att det är casino hela tiden, men allt som allt så funderar jag på om det ändå låg något bakom det, som bör funka fortsatt -girig som man är..


Mvh
Citera
2016-03-04, 22:09
  #2
Medlem
Neroxxs avatar
Spontant känns det inte så extremt bra med tanke på din " ser det som ett casino".
Med det sagt så har en hel del potential att bli en bra trader, allt handlar om att analysera.

Annars har man lite frukost lite info att gå på för att avgöra.
Citera
2016-03-04, 22:13
  #3
Medlem
2 månader säger ingenting om dina färdigheter eller kunskaper. Kan du slå index under flera år så är du duktig.

50% kan man uppnå genom en enskild affär om man använder 15 x hävstång och index går upp 3%, vilket inte alls är en omöjlighet under en enskild dag.

Så ditt resultat säger tyvärr ingenting om hur duktig du är.
Citera
2016-03-04, 22:28
  #4
Medlem
Opaques avatar
Bull/Bear x15 . Sicken enorm hävstång

Du har haft tur , skulle jag vilja säga. Börsen över hela världen har gått back sedan årsskiftet och om du låg i Bear x15 så kan jag tänka mig spektakulärt bra resultat.

Hade du däremot använt samma instrument för 12 månader sedan, så hade du fått se ditt kapital uppätet av en slagig börs (Hävstångsinstrument har ett inbyggt förfall)

Men det vet vi inget om. Du kanske hade använt andra instrument då. En bra tradare måste gå igenom perioder av misslyckanden och svåra lägen. Jag har då ALDRIG lyckats pricka in något av substans. Men grattis. Ut och spendera med dig så vi får upp BNP, för jösse namn
Citera
2016-03-04, 22:50
  #5
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
2 månader säger ingenting om dina färdigheter eller kunskaper. Kan du slå index under flera år så är du duktig.

50% kan man uppnå genom en enskild affär om man använder 15 x hävstång och index går upp 3%, vilket inte alls är en omöjlighet under en enskild dag.

Så ditt resultat säger tyvärr ingenting om hur duktig du är.

Just därför jag frågar, jag vet själv att inte ens de bästa hedgefonderna ligger på dessa nivåer och jag tvivlar inte på en sekund att jag skulle slå dem på längre tidsintervall.

Ja det kan man, men det är ju inte så jag gjort. Du får ju ha i beaktande att jag haft ett system som resulterat i ca 1 köp&sälj/dagen med ca 15 min som aktiv tid faktiskt tradande, där jag en vanlig dag hade mål att ta 1,5 % avkastning/dag, och det funkade ju uppenbarligen, utan att låta som skryt-Olle.
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Bull/Bear x15 . Sicken enorm hävstång

Du har haft tur , skulle jag vilja säga. Börsen över hela världen har gått back sedan årsskiftet och om du låg i Bear x15 så kan jag tänka mig spektakulärt bra resultat.

Hade du däremot använt samma instrument för 12 månader sedan, så hade du fått se ditt kapital uppätet av en slagig börs (Hävstångsinstrument har ett inbyggt förfall)

Men det vet vi inget om. Du kanske hade använt andra instrument då. En bra tradare måste gå igenom perioder av misslyckanden och svåra lägen. Jag har då ALDRIG lyckats pricka in något av substans. Men grattis. Ut och spendera med dig så vi får upp BNP, för jösse namn

Detta gällde två månader i somras, alternativt sommarjobb kallade jag det.

Med allt detta sagt, jag har i tidigare dagar förlorat duktigt både här och där på börsen, så misstag har jag gjort allt även om detta gick från dag ett.
Citera
2016-03-04, 23:10
  #6
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Spontant känns det inte så extremt bra med tanke på din " ser det som ett casino".
Med det sagt så har en hel del potential att bli en bra trader, allt handlar om att analysera.

Annars har man lite frukost lite info att gå på för att avgöra.

Nej jag vet, men känns ändå anmärkningsvärt med att jag ändå följt mitt system.

Ja, men vad innebär det för möjligheter isåfall? "Vilka dörrar öppnas", om ens några? Finns det något att spinna vidare på med tanke på detta, bortsett från det ekonomiska?
Citera
2016-03-04, 23:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
jag vet själv att inte ens de bästa hedgefonderna ligger på dessa nivåer och jag tvivlar inte på en sekund att jag skulle slå dem på längre tidsintervall.
Självförtroende verkar det inte råda brist på iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
hade mål att ta 1,5 % avkastning/dag, och det funkade ju uppenbarligen, utan att låta som skryt-Olle.

Nej. Som sagt, 2 månader säger ingenting. Hade det varit 2 andra månader hade du kunnat gå 50% minus istället. Du kan inte dra några som helst slutsatser utifrån att du fått en viss avkastning under två månader.
Citera
2016-03-04, 23:37
  #8
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Självförtroende verkar det inte råda brist på iaf.

Nej. Som sagt, 2 månader säger ingenting. Hade det varit 2 andra månader hade du kunnat gå 50% minus istället. Du kan inte dra några som helst slutsatser utifrån att du fått en viss avkastning under två månader.

Amen själva fan, jag menar att jag inte kommer att slå dem! Jävla ickediskussion om mitt självförtroende oavsett

Det beror ju på antalet trades samt om man kan se några relativt stadiga siffror, du får ju se det på hur jag nådde de slutliga 50% istället
Citera
2016-03-05, 00:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Det beror ju på antalet trades samt om man kan se några relativt stadiga siffror, du får ju se det på hur jag nådde de slutliga 50% istället
Är man skickligare om man får 50% avkastning genom 100 affärer eller om man får 50% avkastning genom 1 affär?

Personen som köper dag 1 och bara sitter på positionen kan man ju se som att han varje dag, eller egentligen varje sekund, gör ett aktivt val att fortsätta. Att välja att inte sälja är lika mycket ett val som att välja att köpa.
Citera
2016-03-05, 00:04
  #10
Medlem
Själv har jag gjort 300% på 2 månader.. anser jag mig vara en bra trader?

Absolut inte.

Som många har sagt tidigare så är det under en längre tid år efter år.
Citera
2016-03-05, 00:15
  #11
Medlem
Jag har i mitt arbete haft förmånen att jobba med några av Sveriges bästa traders och kunnat följa deras handel. Det de alla har gemensamt är en historisk avkastningskurva utan några som helst dippar/toppar. Deras avkastningskurvor är så jämna att man tror att de är photoshoppade. Det finns inga utmärkande toppar, och inte heller några dalar, utan det är bara en jämn kurva som pekar uppåt år efter år.

Kan du åstadkomma en sådan kurva över några år, ja, då är du rätt duktig.
Citera
2016-03-05, 00:25
  #12
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Är man skickligare om man får 50% avkastning genom 100 affärer eller om man får 50% avkastning genom 1 affär?

Personen som köper dag 1 och bara sitter på positionen kan man ju se som att han varje dag, eller egentligen varje sekund, gör ett aktivt val att fortsätta. Att välja att inte sälja är lika mycket ett val som att välja att köpa.

Haha, inte helt säker på om du är seriös. Självklart handlar det om hur man når målen, allmän uppfattning verkar ju vara att man måste ha flera års historia bakom sig med bra resultat. Låt säga att vi har den personen här, A, sen B som tradear samma avkastning på en trade. Det fattar man ju själv att det inte går att jämföra prestationer och riskhantering.

Satsar du för, säg 50% avkastning på en trade, varje dag i två månader, jadu -då är det inte mycket att handlar för när du är klar.. det systemet funkar inte! Det handlar om en hållbar plan!

Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Själv har jag gjort 300% på 2 månader.. anser jag mig vara en bra trader?

Absolut inte.

Som många har sagt tidigare så är det under en längre tid år efter år.

Beror ju på hur du ser det, hur du nådde dit. Det är ju inte bara att nå 3 år, du ska ju ha lyckats med bra trade genom en bra och hållbar plan! (Säg 1 köp&sälj/dag, aldrig över natt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in