Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-03, 09:21
Medlem
Han var då synlig på IKEA. Pendlar emellan ju för han har ju kvar alla firmor i stan, kontoret etc.
Citera
2016-03-03, 12:20
Medlem
OliviaPopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannu1982
Han var då synlig på IKEA. Pendlar emellan ju för han har ju kvar alla firmor i stan, kontoret etc.

Jag tror inte att han vågat visa sig i Umeå.
Citera
2016-03-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliviaPope
Jag tror inte att han vågat visa sig i Umeå.

Varför skulle han inte det?

Polisen har ju avskrivit ärendena mot honom, vad skulle han ha att frukta i Umeå?
Citera
2016-03-03, 12:50
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frommast
Varför skulle han inte det?

Polisen har ju avskrivit ärendena mot honom, vad skulle han ha att frukta i Umeå?

Nedlagt avseende påstådda våldtäkten, men så vitt jag vet har inte misstankarna om misshandeln och olaga hotet lagts ner (än).

Jämförelsen som har gjorts med hotbilden mot hagamannen är ju störtlöjlig. Om MXL skulle bli dömd för misshandel och/eller olaga hot så har umeåborna tusentals andra i staden som också skulle få smaka på golfklubba.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-03-03 kl. 12:53.
Citera
2016-03-03, 19:25
Medlem
Det finns ungefär lika många våldtäktsmän som hustrumisshandlare i stan. De flesta undslipper gatans rättvisa för att det inte är allmänt känt vad de är för svin. När det skrivs om dem i tidningarna så blir situationen förstås en annan.

Polisen plockar in MXL på förhör igen. De väljer att hålla förhöret i Umeå fastän det kunde ha hållits på någon station där han bor nu. De vet att han flytt stan och fattar att han helst inte vill komma tillbaka så de väljer troligen avsiktligt att tvinga han till nåt han inte vill med tanke på att han misshandlat en polis.
Citera
2016-03-03, 21:41
Medlem
QUOTE=Triquetras|56539744]Det finns ungefär lika många våldtäktsmän som hustrumisshandlare i stan. De flesta undslipper gatans rättvisa för att det inte är allmänt känt vad de är för svin. När det skrivs om dem i tidningarna så blir situationen förstås en annan.

Polisen plockar in MXL på förhör igen. De väljer att hålla förhöret i Umeå fastän det kunde ha hållits på någon station där han bor nu. De vet att han flytt stan och fattar att han helst inte vill komma tillbaka så de väljer troligen avsiktligt att tvinga han till nåt han inte vill med tanke på att han misshandlat en polis.[/quote]

Ja så är det, alla vet ju vilken tjuvheder det är inom polisen. Jenny har helt säkert sett till att förhöret ska hållas i Umeå.
Citera
2016-03-04, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juliath
Ja så är det, alla vet ju vilken tjuvheder det är inom polisen. Jenny har helt säkert sett till att förhöret ska hållas i Umeå.

Ja, polisen är säkert medvetna om att han är nästan lika avskydd som Hagamannen så de hoppas kanske på att "problemet ska lösa spontant" om MXL kommer tillbaka till stan.
Citera
2016-03-04, 08:28
Medlem
FatAgnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triquetras
Ja, polisen är säkert medvetna om att han är nästan lika avskydd som Hagamannen så de hoppas kanske på att "problemet ska lösa spontant" om MXL kommer tillbaka till stan.
Vad yrar du om?
Att jämföra med hagamannen känns konstigt hyfsat överdrivet och visar att du verkar hysa ett stort hat mot xl.
I Umeå löper du ingen risk vare sig som våldtäktsman eller annan kriminell att någon slags lynchmobb skulle dyka upp vid din dörr...
Om han nu flytt Umeå så är det för att det är pinsamt att vara kvar.
Att folk som du sen sitter här och får det att låta att han har tur som inte är kvar i stan får mig att små-le
Citera
2016-03-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Vad yrar du om?
Att jämföra med hagamannen känns konstigt hyfsat överdrivet och visar att du verkar hysa ett stort hat mot xl.
I Umeå löper du ingen risk vare sig som våldtäktsman eller annan kriminell att någon slags lynchmobb skulle dyka upp vid din dörr...
Om han nu flytt Umeå så är det för att det är pinsamt att vara kvar.
Att folk som du sen sitter här och får det att låta att han har tur som inte är kvar i stan får mig att små-le

Vad jag yrar om?? Läs inlägg #78! (FB) Företagare i Umeå anhållen för bla våldtäkt

Det är tur för umeåborna att sådana som han och Hagamannen flytt stan.
Citera
2016-03-04, 17:27
Medlem
FatAgnuss avatar
Citat:
Vad jag yrar om?? Läs inlägg #78! (FB) Företagare i Umeå anhållen för bla våldtäkt

Varför är det tur för Umeåborna?
Du antydde att det var tur för xl innan
Citera
2016-03-04, 17:29
Medlem
Citat:

Citat av ytterligare en medlem reggad i februari 2016...
Nej han är inte lika hatad som Hagamannen, herregud. Och även om han var det - hur många har ens attackerat hagamannen? Lever han fortfarande? Mm, så så farligt lever skurkarna alltså.
Citera
2016-03-04, 18:56
Medlem
OliviaPopes avatar
Citat:

Håller med dig. Han kommer inte att bli saknad. Hoppas han får det han förtjänar. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in