Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-04, 17:36
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag var tidigt ute och förstod att nu har vi en dåre som kuppar ett respektabelt parti, en sak som hänt tidigare i historien och slutat med katastrof och världskrig.

Det kan bli Rubio, Cruz, men varför inte den utomordentlige Mitt Romney?

Kan du hänvisa till vilken eller vilka dårar som "kuppade ett respektabelt parti" och startade ett katastrofalt världskrig tidigare i historien ? Eller syftar du på NSDAP när du skriver respektabelt parti?

Beträffande Romneys utomordentlighet kan man naturligtvis ha olika åsikter. Själv känner jag stor tveksamhet mot en ledare som tillhör den märkliga mormonsekten och går omkring i magiska kalsonger.
2016-03-04, 17:36
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag måste råda alla pundits i tråden att verkligen läsa transkriptionen från senaste debatten, karln kan ju inte ens bygga en vettig mening om hans liv hängde på det:

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html?_r=0

Det är lång läsning men väl värt det om man vill se vad som verkligen sägs.
Att vara spontan istället för regisserad, välfrisserad och mediatränad är bara en svaghet tills någon förvandlar det till ett styrka. En annan poäng är att en persons förmåga att uttrycka sig och argumentera i allmäna debatter inte är en livsviktig färdighet för en President.
2016-03-04, 17:37
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Ytterligare ett bevis på Drumpf´s intelligensnivå, han gör miner och härmar andra som en 4-åring som räcker tungan åt sin nemesis.

Det är en rynkig, orange jättebebis vi (dom) har att göra med. Med tanke på att Geroge Katastrofen Bush röstades fram två gånger så kan även Drumpf bli president.

Kommer från killen som kallar Trump för Drumpf.

Utöver det undrar jag vem som är den intelligenta; den som vinner val eller den som förlorar val?
2016-03-04, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Kommer från killen som kallar Trump för Drumpf.

Utöver det undrar jag vem som är den intelligenta; den som vinner val eller den som förlorar val?

Fast än så länge så har han gjort bägge delarna och hela processen är inte över än så ta absolut inte ut något i förskott.
2016-03-04, 17:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Att vara spontan istället för regisserad, välfrisserad och mediatränad är bara en svaghet tills någon förvandlar det till ett styrka. En annan poäng är att en persons förmåga att uttrycka sig och argumentera i allmäna debatter inte är en livsviktig färdighet för en President.

Man ska kunna vara spontan samtidigt som man klarar av att hålla i en röd tråd när det är skarpt läge.

Klarar man inte av att hålla i en röd tråd så blir det (tyvärr) svårt att ses som rätt person på rätt plats osv.
2016-03-04, 17:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag måste råda alla pundits i tråden att verkligen läsa transkriptionen från senaste debatten, karln kan ju inte ens bygga en vettig mening om hans liv hängde på det:

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html?_r=0

Det är lång läsning men väl värt det om man vill se vad som verkligen sägs.
Synd att Trump inte är en examinerad ordbajsare, det finns ju så få inom politiken. Dessutom jävligt jobbigt med folk som säger vad de tycker på ett direkt sätt, mycket skönare med folk som säger vad man vill höra.
2016-03-04, 17:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vill flika in en fredagskrydda relaterad till Trump, från den senaste Fox News-debatten i natt.

Megyn Kelly måste vara den mest idealiska GF'en som planeten skådat. Hur snygg som helst, smart och vältalig. Sen googlade jag lite och läste att hon hade 6 MUSD i årslön, inte helt fel det heller. 50 miljoner SEK/år.
2016-03-04, 18:00
Bannlyst
Jag har sett Trump uttrycka sig akademiskt. Det är möjligt att hans böcker har spökskrivare, faktiskt troligt, men jag har sett honom ge utläggningar på hög nivå. Inte i närheten av mina färdigheter, men mer än tillräckligt för ämbetet. Det är känslosamma amerikaner han vill nå, de utbildade har han redan för den delen. Däremot förvånad hur simplistisk han varit. Det ena behöver inte utesluta det andra, men Trump har gjort det valet. En utpräglad populistisk kandidatur med hjärta istället för sofistikation.
2016-03-04, 18:20
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Hur får du ihop det? Trump har eliminerat stora väljargruppers röster.
Han är inte en kvinna. Han har religösa högern bakom sig. Det finns även elementet av att Demokraterna har haft två mandatperioder, chanserna för ett parti att ta en tredje har varit undantagfall i USAs valhistoria. Men kanske viktigast av allt Trump har karisma och Hillary är en Clinton .
2016-03-04, 18:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast än så länge så har han gjort bägge delarna och hela processen är inte över än så ta absolut inte ut något i förskott.

Trump dominerar stort och det enda övriga presidentkandidater kan hoppas på är att han får färre än 50 % av delegaterna vilket är mer och mer avlägset för varje dag. Etablissemangets enda hopp är att satsa på en tredje kandidat i valet, vilket är vad de redan börjat tala om att göra.

Det säger väldigt mycket om hur stor sannolikheten är att Trump vinner.
2016-03-04, 18:22
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Synd att Trump inte är en examinerad ordbajsare, det finns ju så få inom politiken. Dessutom jävligt jobbigt med folk som säger vad de tycker på ett direkt sätt, mycket skönare med folk som säger vad man vill höra.

Exakt vad som definierar Trump med andra ord. Han drar lite rasist-babbel för de vita i Södern och liberalt mumbo-jumbo för polarna på NYT, allt efter vad han tror de vill höra. Jag tror inte för ett ögonblick att han är "nazist" eller annat trams folk klistrar på honom, han bara säljer den ormolja han tror det segment han pratar med vill ha. Tyvärr funkar det bara så länge
2016-03-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

De enda i den här tråden som tagit ut något i förskott är dina meningsfränder som med den ena dagisanalysen efter den andra om ett land de sannolikt aldrig besökt och ett folk de inte för fem öre förstår sig på dödförklarat Trump..

- Publicitetsgrej och Trump kommer inte att ställa upp
- Hans olika utfall kommer att sänka honom alldeles strax
- När det kommer till kritan så kommer väljarna att rösta på en "seriöst" kandidat
- Om bara de andra kandidaterna hoppar av så går samtliga deras väljare till den kvarvarande "seriösa" kandidaten

Det här är de skyttegravar som jag på rak arm kommer på att ditt läger med bergfast trosvisshet intagit och sedermera fått överge. Det finns säkert fler..

Nuvarande position är ( som alltid med religiös övertygelse ) att elitens attack ska torpedera Trump en gång för alla och Rubio knuffas fram till kanditaturen. Det kanske blir så men jag tror ni gör gott i att inte göra er allt för hemmastadda i den här skyttegraven heller..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in