Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
En sak jag har funderat över är hur Victor Gunnarsson kunde få bosätta sig i USA. Vad skrev han i sin VISA Waiver innan han landade i USA? Sen att han mördades några år senare är ju också statistiskt sett oerhört osannolikt. Här har vi en person som anhålls för mordet på Olof Palme, släpps visserligen efter ett antal dagar, flyttar till USA och mördas. Wow, vilken tillfällighet! Är det här helt slumpen eller finns det någonting mer bakom?
Mordet på VG gissar jag är fejkat med tanke på den märkliga film som just visades. Istället fick ett nytt besvärande vittne mot maffian sätta livet till och en lika oskyldig dömas för det mordet.
VG måste ha skyddats av CIA då han varit deras nyttiga idiot i spelet kring mordplatsen med motsvarande roll som CP och CGÖ skulle haft. Själv fattade han nog inte sin roll riktigt och det var bäst att skicka honom till USA innan han kom underfund med sin "perifera betydelse". Blivande svärmor måste dock ha varit nyfiken och uppmuntrat VG till att vilja sälja sin historia.
I samma veva kommer ett amerikanskt filmteam hem och intervjuar v.Birchan som råkar vara väl bekant med VG sedan gammalt. Det blir sedan också v.Birchan som snart får beskedet om ett utstuderat ritualmord på VG som Leopold får lov att publicera.
Enda logiken jag nu kan finna är igen att CIA fått samma problem som Säpo med konspirationer över hela rättssamhället där media, myndigheter och finansintressen värnar sin egen uppfattning om rättvisa. Deras operativa celler som lockade lurade eller hotade följer helt andra lagar kan ingen linjär organisation ringa in eller komma åt.