Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 17:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den som måste vara mest skräckslagen är hans dotter, den judiska ultraortodoxa Yael, AKA Ivanka. En höggravid tvåbarnsmamma som konverterat till judendomen. Ivanka sköter farsans fastighetsimperium i arabvärlden.

Den som har mest anledning att vara nervös är Donald Trump som har passerat gränsen för hur han kan uttala sig om människor i USA. Det är ovärdigt för USAs nästa president. It ain't gonna fly!

Det Trump har åstadkommit är att han har fått fart på debatten om hur skadligt islam är för världsfreden. Men han skulle inte ha gett sig på latinos och svarta i generaliserande ordalag.

Det som kommer vara Trumps hinder är Sara Pallin, Mussolini, KKK, David Duke Och hans äckligt små gestikulerande och små händer. Ser du inte på CNN?

Det Trump visar på är hur intelligenta personer kan vara dumma! Han är ju inte riktigt klok!

Han kan vinna nomineringen genom att förstöra det republikanska partiet, men han kan inte förstöra allt det USA står för. Det USA jag och många älskar.

Herrejävlar vilken feminiserad fåne du är! Det USA du älskar är en missbildad varböld som väntar på att explodera, försök fatta det, din lilla liberal.
2016-03-03, 17:09
Medlem
Citat:
Den som måste vara mest skräckslagen är hans dotter, den judiska ultraortodoxa Yael, AKA Ivanka. En höggravid tvåbarnsmamma som konverterat till judendomen. Ivanka sköter farsans fastighetsimperium i arabvärlden.

Den som har mest anledning att vara nervös är Donald Trump som har passerat gränsen för hur han kan uttala sig om människor i USA. Det är ovärdigt för USAs nästa president. It ain't gonna fly!

Det Trump har åstadkommit är att han har fått fart på debatten om hur skadligt islam är för världsfreden. Men han skulle inte ha gett sig på latinos och svarta i generaliserande ordalag.

Det som kommer vara Trumps hinder är Sara Pallin, Mussolini, KKK, David Duke Och hans äckligt små gestikulerande händer. Ser du inte på CNN?

Det Trump visar på är hur intelligenta personer kan vara dumma! Han är ju inte riktigt klok!

Han kan vinna nomineringen genom att förstöra det republikanska partiet, men han kan inte förstöra allt det USA står för. Det USA jag och många älskar.

Året kunde ha varit 1980 och Sovjet i stället för USA. Reagan i stället för Trump

Du är en klyscha.
2016-03-03, 17:10
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ska Trump presentera en VP i kväll?
Christie blir bättre och bättre och jag börjar nästan gilla honom, men jag skulle föredra en tuff i USA känd kvinna från näringslivet som VP.
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Ann Coulter är kanske inte från näringslivet men en ganska cool kvinna i politiken.
Ehuru Ann Coulter är en vettig kvinna så tycker jag inte att man bör ha kvinnor på så viktiga positioner. Lustigt att någon som har en signatur där det står »Det var bättre förr. Ju förr desto bättre. Jag är som folk är mest, men det är inte så många som är det nuförtiden.« tycker att det vore bra med en kvinnlig VP...

Ann Coulter är åtminstone av vad jag vet kritisk till kvinnliga soldater och det skulle inte förvåna mig om hon även är kritiskt inställd till kvinnor på VÄLDIGT höga positioner.
Senast redigerad av NixYO 2016-03-03 kl. 17:12.
2016-03-03, 17:13
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag måste säga att jag har missbedömt personer som Gingrich, Huckabee, Christie och andra GOP-höjdare. Det är oväntat att se hur starkt dessa personer försvarar Trump, och sättet de försvarar honom visar att de till viss del förstår vad det hela handlar om. Lyssna på Huckabee här:

https://www.youtube.com/watch?v=pJtQ5JEVTLw

Här är mer med Huckabee

https://www.youtube.com/watch?v=RkDvYSMr5LI
2016-03-03, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så som frågan ställdes så uppfattade jag det inte som att det var personligt utan om han kände till honom osv men jag/han kan ha missuppfattat det hela vilket är lätt hänt.

Heard of him är att känna till någon. Know him är oftast personlig bekantskap. Så språket är på Trumps sida rent tekniskt, och han sade det själv efteråt att det var det han menade.
2016-03-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag måste säga att jag har missbedömt personer som Gingrich, Huckabee, Christie och andra GOP-höjdare. Det är oväntat att se hur starkt dessa personer försvarar Trump, och sättet de försvarar honom visar att de till viss del förstår vad det hela handlar om. Lyssna på Huckabee här:

https://www.youtube.com/watch?v=pJtQ5JEVTLw

Vem är förvånad? Du förstår dig inte på politik.

Dessa personer är inte hyperetablissemang. De har inget att tjäna på att vara emot Trump, däremot har de att tjäna på att stödja honom.

Som jag sa så förstår du dig inte på politik. Allt som krävs är att någon tar ledningen, sen följer folk efter. "Judens" makt är obefintlig.
2016-03-03, 17:19
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Pengar är väl också stöd.

Absolut om det var så du menade. Tolkade mer som att ut syftade på "endorsment".
Följde nämligen Romneys kampanj väldigt intensivt och vet att det fanns mycket diskussioner kring huruvida det skulle anses som positivt eller negativt för Romney att ta till sig Trumps endorsment. Det var till exempel vad jag minns efter att Trump hade bråkat om Obamas födelseplats.
2016-03-03, 17:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Heard of him är att känna till någon. Know him är oftast personlig bekantskap. Så språket är på Trumps sida rent tekniskt, och han sade det själv efteråt att det var det han menade.

Sa han inte "know of him" vilket inte är att man känner honom utan endast känner till, jag har dock inte tillgång till att göra en ordentlig koll nu då jag inte sitter vid datorn men ja hur som så kan det helt enkelt bara handla om ett normalt misstag och det är ursäktat oavsett vem som gör det.
2016-03-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Året kunde ha varit 1980 och Sovjet i stället för USA. Reagan i stället för Trump

Du är en klyscha.

Om jag är en klyscha, så är du okunnig. Tit for tat.

Det du vill ha, vill du egentligen inte ha. Du kan inte överblicka konsekvenserna när en lögnare vill ha makt. Du utgår ifrån att han vill åt judar, latinos och negrer, men vad med dig? Han kanske inte gillar sådana som dig också? Det vet du inte! Du har inga garantier. Debatten i USA handlar inte om svenska rassar och nassars våta drömmar.

Ronald Reagan var en person med fackföreningsbakgrund och senare blev han guvernör i Kalifornien. En politiker som visat vad han gick för, innan han blev president.

Reagan förespråkade inte byggandet av murar. Tvärtom!

Känner du inte till Ronald Reagans bevingande ord:tear down this wall?

De historiska vibbar Trump ger har inget med 1980 och Sovjet att göra, snarare Tyskland 1933 där en galning kom till makten med en minoritet av rösterna.
2016-03-03, 17:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vresrosen hur ser du på den illegala invandringen till USA?
2016-03-03, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sa han inte "know of him" vilket inte är att man känner honom utan endast känner till, jag har dock inte tillgång till att göra en ordentlig koll nu då jag inte sitter vid datorn men ja hur som så kan det helt enkelt bara handla om ett normalt misstag och det är ursäktat oavsett vem som gör det.

Nej, han sade I don't know David Duke.
Senast redigerad av Spacetime. 2016-03-03 kl. 17:32.
2016-03-03, 17:37
Medlem
Citat:
Om jag är en klyscha, så är du okunnig. Tit for tat.

Det du vill ha, vill du egentligen inte ha. Du kan inte överblicka konsekvenserna när en lögnare vill ha makt. Du utgår ifrån att han vill åt judar, latinos och negrer, men vad med dig? Han kanske inte gillar sådana som dig också? Det vet du inte! Du har inga garantier. Debatten i USA handlar inte om svenska rassar och nassars våta drömmar.

Det du borde börja med är att lära dig läsa utan att slarva. Judar? Jag har ifrågasatt det infantila judetramset i den här tråden men det har du inte uppfattat. Vad säger det om dig?

Höj kompetensen. Du är inte på högskolan längre.

Citat:
Ronald Reagan var en person med fackföreningsbakgrund och senare blev han guvernör i Kalifornien. En politiker som visat vad han gick för, innan han blev president.

Hatet Trump mottar är mindre än det hat Reagan mottog. Du är historielös. Du kan ingenting. Du vet ingenting. Lägg ner arrogansen.

Reagan förespråkade inte byggandet av murar. Tvärtom!

Citat:
Känner du inte till Ronald Reagans bevingande ord:tear down this wall?

Ska jag behöva förklara skillnaden för dig? Tänk till här.

Citat:
De historiska vibbar Trump ger har inget med 1980 och Sovjet att göra, snarare Tyskland 1933 där en galning kom till makten med en minoritet av rösterna.

Vilket var precis som vibbar som den östtyska regimen fick, som Kreml fick, och som vänster/liberal i väst fick av Reagan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in