Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 16:15
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ju mer etablissemanget vänder sig mot Trump desto större bevis för att han är the real deal. Som inte är korrumperad och kontrollerad. Kina och Mexico som utnyttjat USA på flera sätt under lång tid måste vara nervösa.

De är nog inte särskilt nervösa i jämförelse med judarna.
2016-03-03, 16:15
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ju mer etablissemanget vänder sig mot Trump desto större bevis för att han är the real deal. Som inte är korrumperad och kontrollerad. Kina och Mexico som utnyttjat USA på flera sätt under lång tid måste vara nervösa.

Trump har gjort bort sig för många gånger. Han är körd.
2016-03-03, 16:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
AIPAC som är den mäktigaste lobbyn i Washington DC är nog mycket riktigt nervöst också.

Han skrämmer många krafter vars gemensamma nämnare är anti västliga. Även om de inbördes kan vara fiender. Både saudierna och israelerna försöker påverka politiken i Washington D.C.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-03 kl. 16:25.
2016-03-03, 16:24
Avstängd
konstapels avatar
Ptja, i jämförelse med busken den yngre så framstår Trump som ganska kompetent för presidentposten. Det är tydligen bortglömt idag men buskens omvärldskunskaper var på dagisnivå, i det sammanhanget är Trump åtminstone på högstadienivå.
2016-03-03, 16:33
Medlem
Ska Trump presentera en VP i kväll?
Christie blir bättre och bättre och jag börjar nästan gilla honom, men jag skulle föredra en tuff i USA känd kvinna från näringslivet som VP.
2016-03-03, 16:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om Trump någon gång investerade i Sverige. Kanske bygga några skyskrapor i Värtahamnen.
2016-03-03, 16:37
Medlem
Citat:
AIPAC som är den mäktigaste lobbyn i Washington DC är nog mycket riktigt nervöst också.

Hur resonerar du? Jag undrar på allvar.

AIPAC misslyckades med att stoppa Iran-avtalet. Verkar inte särskilt mäktiga.

Det AIPAC torde vara nervösa inför är att Hillary blir president för där får de inte mycket till gehör. Jag har lite svårt att se vad AIPAC konkret skulle ha emot Trump.

Citat:
Han skrämmer många krafter vars gemensamma nämnare är anti västliga. Även om de inbördes kan vara fiender. Både saudierna och israelerna försöker påverka politiken i Washington D.C.

Det är klart att de försöker påverka politiken. Det vore mycket konstigt annars.
2016-03-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Christie blir bättre och bättre och jag börjar nästan gilla honom, men jag skulle föredra en tuff i USA känd kvinna från näringslivet som VP.

Carly Fiorina?

Trump är från näringslivet. Vad skulle en till tillföra?
2016-03-03, 16:42
Medlem
Citat:
Vore kul om Trump någon gång investerade i Sverige. Kanske bygga några skyskrapor i Värtahamnen.

Det vore ju fantastiskt roligt om han till att börja med kom på ett officiellt besök i Sverige!
2016-03-03, 16:43
Bannlyst
Jag har sedan länge framhållit Donald Trumps narcissism som en god ledaregenskap. Ingen normal människa vill axla detta ansvar utan att vara ute efter egna vinster. Trump är inte en normal person. Han är den typen som kan livnära sig på statusen, känslan av framgång, oavsett pressen och slitet.

Obama lider också av grav narcissism och han tog ut Bin Laden väldigt fort efter att han tillträde. Undrar om Bush-regeringen verkligen ville döda Bin Laden sett till krigsplanerna.

Om ni lyssnar på Barack Obama prata så är allt i rådande stund bättre än någonsin.. Allt, utöver ekonomin. Han är en narcissist.
2016-03-03, 16:46
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Ann Coulter är kanske inte från näringslivet men en ganska cool kvinna i politiken.
2016-03-03, 16:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Mains Guvernör Paul LePage som skall introducera Donald Trump i Portland idag:

LePage suggests running mate who would ensure Donald Trump victory

"LePage said Tuesday morning during a radio interview on WVOM that Trump’s choice for a running mate will be crucial and that the bombastic real estate mogul would “win handily” if he chooses Republican Nevada Gov. Brian Sandoval for vice president."

http://stateandcapitol.bangordailynews.com/2016/03/01/lepage-suggests-running-mate-who-would-ensure-donald-trump-victory/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in