2016-03-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Herregud vad du försöker slingra dig och främja din hatkampanj mot Sjunnesson trots att du fått dina misstankar dementerade rakt av från berörda parter. Om Sjunnesson förskönar eller ej spelar mindre roll, det som hände är bekräftat och det är inte för att kamera-teamet är i ett förvirrat tillstånd. Du har helt enkelt fel.

Sprid du dina 100 länkar (om ett och samma fall) där ingen lögn har bevisats utan bara det vanliga att Polisen inte har någon koll när det gäller asylbrott, det får dig bara att se väldigt patetisk ut.

Vaddå slingra mig?

Jag tror inte ett dugg på sjunnessons historia, eftersom han tidigare ljugit, eller ja, lagt upp saker som absoluta sanningar, utan något bevis.

Vidare så är alla källor utom channel 9, enbart hörsägen så så jävla många källor finns det inte.
Det är sjunnessons fabricerade historia samt channel 9 som säger att den är "accurate".

Jag ställer mig tveksam till om dom vet vad de bekräftar.
Citera
2016-03-01, 15:04
Medlem
Average-Joes avatar
Tänk om "öppna hjärtan"-människorna förstår vad de risker att utsätta världens flyktingar för. Genom att kräva en helt huvudlös invandrings- och integrationspolitik kommer resten av världen använda vår misslyckade politik som argument för en stramare flyktingpolitik i deras egna länder. Vi hjälper nån miljon migranter men de närmsta 10 åren kanske 100 miljoner eller fler kommer vilja migrera till väst. Lyckas vi ställa till det här ännu värre kommer dessa inte ha någon som vill eller kan ta emot dem.

Jag vill hjälpa så många som möjligt på lång sikt och det är inte det vi håller på med just nu.
Citera
2016-03-01, 15:05
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Okej, han är känd för att påstå saker utan minsta bevis.
Nu har alltså polisen bekräftat, att en person i teamet fått sin fot överkörd. Se mitt inlägg någon sida bakåt.

Därmed finns inte längre någon anledning att bråka om den enes eller den andres trovärdighet i just den frågan.
Citera
2016-03-01, 15:05
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast finns det nånting som säger att Sjunnesson höll i en stor skylt som det stod Avpixlat eller SD på? Jag har ingen aning om hur Sjunneson ser ut, varför skulle random lokalgangster i Rinkeby ha det?

En filmkamera, däremot, vet random lokalgangster mycket väl hur den ser ut.

Helt rätt konstaterat. Såklart.

Dom enda som det sticker i ögonen på att det är Sjunneson är dom som
med bestämdhet hävdar att beviset på att hela historien är falsk är just
att det är han som är inblandad.

Lokalgänget ser en kamera som ett hot. Och ett sätt att få uppmärksamhet
och kanske sprida lite "skräck" till vanligt folk.

Att dom också vet att polisen resonerar som "kommisarie orderhög" gör ju
inte saken bättre.
Citera
2016-03-01, 15:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vill påminna om detta:

Från Wiktionary:
"A publication or broadcast program that provides news and feature stories to the public through various distribution channels. Media outlets include newspapers, magazines, radio, television, and the Internet."

Det kan ju finnas olika förklaringar:
– 60-minutes ville inte ha ett vinklat reportage.
– "Etablerade media" vet bättre än att åka till Rinkeby. Ren självbevaresedrift.
– "Etablerade media" ville inte att reportaget skulle göras.

Det var de första som slog mig. Det finns säkert fler möjliga förklaringar.

Tack!

Som du skriver, TV-teamets tidigare erfarenheter talar sitt tydliga språk. Kanske är det så att (j) Snickesnacki ljuger när han säger att Sverige har aldrig varit tryggare.
Citera
2016-03-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nu har alltså polisen bekräftat, att en person i teamet fått sin fot överkörd. Se mitt inlägg någon sida bakåt.

Därmed finns inte längre någon anledning att bråka om den enes eller den andres trovärdighet i just den frågan.

jo precis, jag såg det uttalandet och det var närmast bizzart hur nonchalant deras attityd var...
Det enda utesluter inte det andra dock...

Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Helt rätt konstaterat. Såklart.

Dom enda som det sticker i ögonen på att det är Sjunneson är dom som
med bestämdhet hävdar att beviset på att hela historien är falsk är just
att det är han som är inblandad.

Lokalgänget ser en kamera som ett hot. Och ett sätt att få uppmärksamhet
och kanske sprida lite "skräck" till vanligt folk.

Att dom också vet att polisen resonerar som "kommisarie orderhög" gör ju
inte saken bättre.

Ja, historien kanske inte är falsk, men jag har ganska lite förtroende för janne helt enkelt.

Nu verkar ju polisen iaf i princip bekräftat det där med överkörningen (eller åtminstone struntat i att utreda den), som lät ganska otroligt i mina ögon, så vettefan om inte resten är sant med...
Senast redigerad av Blalotus 2016-03-01 kl. 15:23.
Citera
2016-03-01, 15:24
Medlem
Sqrbankens avatar
Ska bli intressant att se hur historien utvecklar sig, om den utvecklar sig, och hur svensk media förhåller sig till det inträffade (eller inte förhåller sig). Svensk media har en tysthetskultur kring känsliga ärenden som kriminalitet bland utrikes födda eller barn/barnbarn till utrikes födda. Kommer fler och fler utomstående västmedier hit och gör reportage och som inte bara ifrågasätter hur det kan han gått så fel utan även hur svensk journalistik mår kan det bli en förändring kanske. Vi kanske får en media som granskar makten och inte folket till och med! Hoppas!
Citera
2016-03-01, 15:26
Medlem
Picamagpies avatar
Nu även på Daily Mail. Skynda och läs innan det blir blockat för svenska läsare.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3470619/60-Minutes-crew-filming-reporter-Liz-Hayes-attacked-bloodied-group-masked-African-men-interviews-Eur opean-refugee-crisis.html
Citera
2016-03-01, 15:30
Medlem
sherms avatar
Läge att flytta tråden till mer lämpligt delforum?
Citat:
Polisen har beslutat att inte utreda händelserna under måndagen, då ett australiskt tv-team från Channel 9 kom i bråk med ungdomar i Rinkeby.
http://www.svd.se/polisen-utreder-inte-omskrivet-brak-i-rinkeby
Citera
2016-03-01, 15:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Läge att flytta tråden till mer lämpligt delforum?

http://www.svd.se/polisen-utreder-inte-omskrivet-brak-i-rinkeby
Det är ju helt barockt att de inte avser att utreda händelsen. Visst, det kan vara svårt att leda i bevis att påkörandet med bilen var uppsåtligt, men det hade åtminstone suttit fint med någon form av uttalande mer generellt angående att journalister blir attackerade på detta sätt.

Gillar dock slutklämmen som faktiskt säger en hel del:

Citat:
Vi kan inte utreda alla anmälningar. Vi har ju så att säga en god orderingång ändå, säger Lars Byström.
Citera
2016-03-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är ju helt barockt att de inte avser att utreda händelsen. Visst, det kan vara svårt att leda i bevis att påkörandet med bilen var uppsåtligt, men det hade åtminstone suttit fint med någon form av uttalande mer generellt angående att journalister blir attackerade på detta sätt.

Gillar dock slutklämmen som faktiskt säger en hel del:

Haha dagens garv och sveriges mest ärliga Polis --Vi har ju så att säga en god orderingång ändå, säger Lars Byström.

Det ligger nog något annat i fatet för att man inte vill utreda detta fallet, vilket vi övriga aldrig kommer att få veta tyvärr.
Citera
2016-03-01, 15:43
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vaddå slingra mig?

Jag tror inte ett dugg på sjunnessons historia, eftersom han tidigare ljugit, eller ja, lagt upp saker som absoluta sanningar, utan något bevis.

Vidare så är alla källor utom channel 9, enbart hörsägen så så jävla många källor finns det inte.
Det är sjunnessons fabricerade historia samt channel 9 som säger att den är "accurate".

Jag ställer mig tveksam till om dom vet vad de bekräftar.
Snacka om halmgubbe!
Du gör dig ju bara löjligare för varje inlägg! Allt visar ju på att Sjunnessons historia är korrekt.
Du kommer bara med svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in