Citat:
Ursprungligen postat av
styrlund
Jag tror inte Donalds historia till media är skapad för att hålla hos dig eller mig.
Den är anpassad och lite ombyggd. Men den inhåller saker som visar vad han sagt i förhöret. Ett förhör vi aldrig kommer få lta del av. Du vet den där så lämpliga förundersökningssekretessen.
Han vill nog bara skicka en offentlig signal till andra.
Dels genom att gå ut i media ATT han har pratat och en hint om vad han har pratat om.
Han har rört sig dessa kretsar läge. Så han vet hur man ska nå fram med budskap.
Personligen tror jag att Donald var en av de två som han säger sig ha mött. Han valde att ta ett tredjeperspektiv.
Troligtvis använde han sitt tänkta albi som grund i sin berättelse . Men lade till att han såg dessa två.
Nej jag håller inte med! Barbro och Leon som inblandade kring mordet lanserades av OF i intervju med Jallai. Tidigare hade det förekommit både uppgiften om att Åkes gubbar brukade spana på Sossar ganska öppet och rykten om en kuppförsvarsövning. Donald hade också antytt att han själv var på uppdrag i området den kvällen.
Ganska snabbt gjorde spekulationer bland de som då var insatta att Leon skulle kunna vara identiskt med Åkes Gubbar eftersom man upptäckte att Eks spionalias var Leon.
När det gällde Barbrogruppen verkar det som att Barbro stod närmare OF än Leon och att han därför vinnlagt sig mer om att dölja Barbros identitet. OF påstod att Barbro var mera av spanigskaraktär och Leon mera instaskaraktär (kuppförsvar). Dessutom hade han själv hand om säkerhetskontrollen på medlemmarna. I debatten gavs det uttryck för att Barbro alltså stod närmare Säpo än SSI eller en rent militär organisation. Någon havdade att Donald hade varit OF:s man för att få insyn i Barbro.
Det är känt att Donald hörde till en Säpoavdelning som var självständig med ett specifikt uppdrag mitt emellan Säpo och den militära underrättelsetjänsten.
Kunde det verkligen vara så att Donalds grupp, Grupp Barbro och grupp Leon fanns där samtidigt? Samt dessutom en ordinarie knarkspaning riktad mot Oxen , Sigges hem och möjligen Grand varifrån kunderna brukade kontakta Sigge.
Nej någonstans måste man reducera antalet aktörer. Donald fördes fram som åtminstone tänkbar operativt ansvarig för Barbro.
Teckningen från smala gränd är ganska lik Donald och uppenbarligen blev han provocerad.
Nu gick han ut och deklarerade att Barbrogruppen hört till Stay Behind och att man övat spaning och likvidation kring åsen och samtidigt stalkat sådana som CP som var sk löpare åt Sigge. Antydningar fanns också om en grupp lik beskrivningen av Leon. Samtidgt sades att Barbro var ett missförstånd det var Lennartgruppen.
Nu har alltså Donald tonat ner Barbro som "återuppstått" och påstår att han redan vid 19 i Kungsträdgården stött ihop med tv numera avlidna personer som övade radiosamband i kombination med knarkspaning samtidigt som Knarkspan spanade i samma område. Notera tt detta är mer än 4 timmar före mordet men ändå kan Donald gå ed på att det var helt oskyldigt att de är förklaringen till att det enligt Dahlsten pågick en knarkspaning vid Tunnergatan som förklarar Wt obsrvationer som PU påstår sig ej ha kännedom om.
Utvecklingen av Donalds berättelser är alltså defensiv snarare än offensiv. Han försöker rädda upp när han sagt för mycket.
Redan för länge sedan antydde jag att jag fått indikationer från några av mina källor att man förberedde någon slags partiell slutlösning på Palmemordet.
Jag ser detta som en möjlig del i det. Via Jallai får vi ju en annan bild. Att Barbro i själva verket var IB03(krigs-ib) som utfört någon slags dubbelstötsoperation där de övervakade Säpofolk i KGB:s sold som stod bakom mordet och att hela Ebbes affär liksom Holmers kontroll över PU i verkligheten handlade om att avslöja detta.
Inget finns om stödjer att vare sig Holmers spaningsledning eller Ennes smuggling hade sådana dolda syften. Det liknar snarare Oves teorier.
Att olika parter från den politska sfären, OF och Donald går ut med snarlika men ändå olika storys är kanske bara ett sätt att fördunkla synen på dem som har kommit något på spåren.
Jag anser att det är uteslutet att Dahlgren och alla andra i hans sfär, Holmer, OF och Donald (hårt engagerad i CP-spåret långt efter att det dog) dolt en banal Calleblomqvistövning i 30 år med uppenbart stöd uppifrån. Bakom måste finnas mer.
Spåren pekar mot Donalds säpogrupps aktiviteter i gränslandet där företagsskyddsgruppen agerade också är den röda tråden och förklaringen till mörkläggningen.