Citat:
Ursprungligen postat av
Oraneandblue
Ja, men på vilket vis? Från motståndare till medlemsskap i NATO!
Nej men av sådana som mig som lagt ut saker som gör att han vill gå i svaromål.
Det som är helt fantastiskt med Sverige är dock att snabba avslöjanden inte får hela pressen att koka.
A, Regeringskansliets dåvarande säkerhetsansvarige har sagt att han var informerad om att Wt männen hörde till en operation som han påstår sig inte känna till i detalj och att ingen anmält detta till PU förrän efter 30 år. Borde de inte ha hörts om ev iakttagelser?
B, Att Donald i kvällspressen träder fram och berättar att det var Barbrogruppen men helt oskyldigt.
C, De kretsar inom Partiet som bör ha känt till dessa saker tvärt emot alla expertis som granskat det anser att LP:s utpekande av CP inte är det minsta tillförlitligt ändå hävdar unisont motsatsen.
Tänk om det varit i ett annat land! Tänk om det gällt en generaldirektör som köpt presenter till sin fru med verkets tjänstekort.
Det hade blivit häxjakt det. Nu bubblar det knappt och personer med helt annan moral och resning än Palme försöker plocka poäng som hans arvtagare trots att deras politik inte bär minsta spår av Palmes Patos.
Jag kan se framför mig Palmes passionerade tal om fattigpensionärer och förmögenhetsomfördelning om han levat. OM skola och ungdom, om jämställdhet och framtidstro.