2016-02-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeangeln
Nej han påstår att han ska springa efter poliserna för att lisbeth hade sagt att gm hade mörkblå jacka. Men ingen har sett honom.
Sant, jag var lite snabb där
Skandiamannen fnns /enligt egen utsago/ på platsen springandes efter GM flyktväg.
Citera
2016-02-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Ja, men på vilket vis? Från motståndare till medlemsskap i NATO!

Nej men av sådana som mig som lagt ut saker som gör att han vill gå i svaromål.

Det som är helt fantastiskt med Sverige är dock att snabba avslöjanden inte får hela pressen att koka.

A, Regeringskansliets dåvarande säkerhetsansvarige har sagt att han var informerad om att Wt männen hörde till en operation som han påstår sig inte känna till i detalj och att ingen anmält detta till PU förrän efter 30 år. Borde de inte ha hörts om ev iakttagelser?

B, Att Donald i kvällspressen träder fram och berättar att det var Barbrogruppen men helt oskyldigt.

C, De kretsar inom Partiet som bör ha känt till dessa saker tvärt emot alla expertis som granskat det anser att LP:s utpekande av CP inte är det minsta tillförlitligt ändå hävdar unisont motsatsen.

Tänk om det varit i ett annat land! Tänk om det gällt en generaldirektör som köpt presenter till sin fru med verkets tjänstekort.

Det hade blivit häxjakt det. Nu bubblar det knappt och personer med helt annan moral och resning än Palme försöker plocka poäng som hans arvtagare trots att deras politik inte bär minsta spår av Palmes Patos.

Jag kan se framför mig Palmes passionerade tal om fattigpensionärer och förmögenhetsomfördelning om han levat. OM skola och ungdom, om jämställdhet och framtidstro.
Citera
2016-02-28, 21:44
Medlem
Som jag ser det så finns det bara två möjligheter;

Antingen har GM följt efter paret Palme från Grand, eller så gäller mötesscenariot. Jag får inte ihop det på annat sätt. Av följande skäl;

När GM står och väntar i Dekorimahörnan och sedermera kliver ut bakom paret Palme, HUR vet han att det är just de som passerar i denna stund och inte ett annat par?

1. GM har inte sett paret Palme tidigare utan endast fått signalement via radiokontakt med spanare som håller koll och meddelar fortlöpande fram till att de passerar platsen. Detta scenario har jag svårt att ta till mig eftersom det känns orimligt att GM skulle stå med både revolver och walkie talkie. Det känns klumpigt att släpa på när man skall fly. Dessutom finns mig veterligen inga vittnen som styrker en GM med WT (jo möjligen Anki och Annelie men det väljer jag att bortse ifrån av andra skäl).

2. Mötesscenariot. GM och paret Palme har bestämt att träffas på något sätt vid reklampelaren och kort därefter skjuter GM.

Tänk efter, hur f-n vet GM att nu är det dags om han inte sett paret tidigare?

/RNS
Citera
2016-02-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Jo för fan visst inser jag det! Men om dom hävdar detta så måste vi ju bevisa att det inte stämmer.
Tar tillbaka att jag anklagar dig för damagecontrol. Har läst i kapp tråden nu. Sorry!
Citera
2016-02-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RNS

Antingen har GM följt efter paret Palme från Grand, eller så gäller mötesscenariot. Jag får inte ihop det på annat sätt. Av följande skäl;

När GM står och väntar i Dekorimahörnan och sedermera kliver ut bakom paret Palme, HUR vet han att det är just de som passerar i denna stund och inte ett annat par?

1. GM har inte sett paret Palme tidigare utan endast fått signalement via radiokontakt med spanare som håller koll och meddelar fortlöpande fram till att de passerar platsen. Detta scenario har jag svårt att ta till mig eftersom det känns orimligt att GM skulle stå med både revolver och walkie talkie. Det känns klumpigt att släpa på när man skall fly. Dessutom finns mig veterligen inga vittnen som styrker en GM med WT (jo möjligen Anki och Annelie men det väljer jag att bortse ifrån av andra skäl).

2. Mötesscenariot. GM och paret Palme har bestämt att träffas på något sätt vid reklampelaren och kort därefter skjuter GM.

Tänk efter, hur f-n vet GM att nu är det dags om han inte sett paret tidigare?

/RNS
Med hjälp av det du är inne på. Radiokontakt
Citera
2016-02-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej men av sådana som mig som lagt ut saker som gör att han vill gå i svaromål.
Citera
2016-02-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RNS

Antingen har GM följt efter paret Palme från Grand, eller så gäller mötesscenariot. Jag får inte ihop det på annat sätt.

Jo med tanke på wt-personer och var de varit placerade enligt olika vittnen så är det som sagt både möjligt och operativt genomtänkt att man har folk i olika tänkbara scenarion för hemfärd. Man har ganska lång tid på sig att förbereda detta.

I princip finns tre scenarion. Promenad. Tricken från samma station där man klev av eller bilfärd (taxi).
Citera
2016-02-28, 21:53
Medlem
styrlunds avatar
- Hej och välkomna till föräldrarföreningen mot narkotikas nattvandring. Idag har vi får sällskap av några personer från en superhemlig organisation som hatar kommunister. De kommer delta i vår vandring, vi kommer dela ut walkie-talkies efter fikat.

Som en scen ur Yrol...
Citera
2016-02-28, 21:54
Medlem
Widde74s avatar
En amerikansk kriminalserie om mordet på Victor Gunnarsson https://www.youtube.com/watch?v=4IVn5Zxm0dw
Citera
2016-02-28, 22:00
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tror det är förhören som spökar
Vilka förhör?
Har han, ska han hörs?
Citera
2016-02-28, 22:08
Bannlyst
Vittnet Anki Robrandt får mördaren i magen http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/palme-vittne-tr%C3%A4der-fram-i-media-det-var-inte-christer-pettersson-3291647
Fråga? Har hon varit känd av er här tidigare?
Varför inte låta henne se bilder av alla tänkbara mördare hon är ju minst lika starkt ögonvittne som Lisbet. Har hon fått se bilder på alla i skytteförsvarsgruppen? Har hon fått se ustasha?
Har hon fått se Enest de kock?
Senast redigerad av chimon 2016-02-28 kl. 22:16.
Citera
2016-02-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jo med tanke på wt-personer och var de varit placerade enligt olika vittnen så är det som sagt både möjligt och operativt genomtänkt att man har folk i olika tänkbara scenarion för hemfärd. Man har ganska lång tid på sig att förbereda detta.

I princip finns tre scenarion. Promenad. Tricken från samma station där man klev av eller bilfärd (taxi).

Ja det är jag på det klara med.
Men är din tanke att GM besitter en WT vid skottögonblicket? Är det rimligt att fly med en revolver OCH en WT?

Om inte mötesscenariot gäller, så håller jag det som mest sannolikt att GM åker i bil från Grand, hoppar av någon minut innan paret Palme kommer fram. Och GM har då en klar blick över hur dessa är klädda och ser ut i övrigt. Utan WT.

/RNS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in