2016-02-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Fast nu pratade vi ju om Ikano-kortet.....

Sorry
Citera
2016-02-27, 22:44
Avslutad
Citat:
Fast nu pratade vi ju om Ikano-kortet.....

Nej, vi pratar om Preem-kortet som ges ut at Ikano.
Citera
2016-02-27, 23:16
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Nej, vi pratar om Preem-kortet som ges ut at Ikano.

Det här är mer än jag känner till. Så IKANO bank ger ut ett preem-kort, är det samma preem-kort som preem ger ut? Får man fakturan från preem eller IKANO?
Citera
2016-02-28, 10:36
Medlem
Av villkoren för Preem MasterCard kan utläsas att Ikano Bank AB (publ) i Älmhult och Preem AB i Stockholm är kreditgivare respektive kreditförmedlare.

Som tidigare angetts i tråden är det möjligt att erhålla e-faktura för detta kort. Anmälan gör man hos sin internetbank genom att söka efter Preem (OBS! ej ”Preem Petroleum AB” eller ”Ikano Bank”). Därefter anger man kontonumret som är knutet till kortet. Detta nummer finns att läsa på tidigare hemsänd pappersfaktura.
Citera
2016-02-28, 11:12
Medlem
Citat:
Det här är mer än jag känner till. Så IKANO bank ger ut ett preem-kort, är det samma preem-kort som preem ger ut? Får man fakturan från preem eller IKANO?
Alltså!!

Preemkortet är knutet till Ikanobanken.
Bara att söka på "Preemkort" så får man all info.
Citera
2016-02-28, 11:36
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Preem och Shell m.m. samarbetar med Ikano för att ge ut sina kort, men Ikano har också ett eget kort.
Alla dessa har olika villkor och egenskaper, så för kunden har det ingen betydelse att det är Ikano som ger ut korten.
Citera
2016-02-28, 15:28
Medlem
Mergoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Av villkoren för Preem MasterCard kan utläsas att Ikano Bank AB (publ) i Älmhult och Preem AB i Stockholm är kreditgivare respektive kreditförmedlare.

Som tidigare angetts i tråden är det möjligt att erhålla e-faktura för detta kort. Anmälan gör man hos sin internetbank genom att söka efter Preem (OBS! ej ”Preem Petroleum AB” eller ”Ikano Bank”). Därefter anger man kontonumret som är knutet till kortet. Detta nummer finns att läsa på tidigare hemsänd pappersfaktura.

Kan jag se kontonumret som är knutet till kortet innan jag fått hem min första faktura? Använder mig av appen SKIPP och ser bara mitt Bankgironummer där.....

Tack för ditt svar!
Citera
2016-02-28, 15:33
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergos
Kan jag se kontonumret som är knutet till kortet innan jag fått hem min första faktura? Använder mig av appen SKIPP och ser bara mitt Bankgironummer där.....

Tack för ditt svar!

Nej det kan du inte. Jag försökte med det också men det gick inte att hitta någonstans.
Det är möjligt att man kan få reda på det per telefon men man förlorar inget på att behöva vänta en månad så jag väntade bara ett tag och sen fick jag mycket riktigt numret på fakturan.
Man fick även en OCR kod så att man kan sätta in pengar i förväg och få 1.6% ränta på, men om det fungerar vet jag inte än.
Citera
2016-02-28, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Vilket är egentligen bästa kreditkortet att ha?

I nuläget har jag 4 olika kredit/betalkort. Funderar på att fimpa ett par stycken och undrar helt enkelt vilket kort som är bäst att ha.
Säg nu inte svart amex eller liknande, vi snackar vanliga kort.

Har i nuläget:

Visa från Banken (behållas)
Mastercard från Banken (fimpas)
Mastercard från Statoil (hänger löst)
American Express guld

Vad säger ni?
Har hört att man får så mkt försäkringar när man har american express , stämmer det?
Citera
2016-02-28, 15:42
Medlem
Mergoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
Nej det kan du inte. Jag försökte med det också men det gick inte att hitta någonstans.
Det är möjligt att man kan få reda på det per telefon men man förlorar inget på att behöva vänta en månad så jag väntade bara ett tag och sen fick jag mycket riktigt numret på fakturan.
Man fick även en OCR kod så att man kan sätta in pengar i förväg och få 1.6% ränta på, men om det fungerar vet jag inte än.

Skumt att man ej kan se kontonumret på skipp.... men tack för ditt svar! väntar in första faktura då
Citera
2016-02-28, 16:38
Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av Clyo 2016-02-28 kl. 16:45.
Citera
2016-02-28, 17:05
Medlem
Ni som skaffat Preem MasterCard, hur lång tid tog det innan ni fick hem PIN-koden? Har haft kortet i en vecka men ingen kod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in