Citat:
Tack ! (då har jag inte tappat hoppet om er !
)
Givetvis väntar jag, och andra.., och jänkare allra mest : exakt vad tänker du göra i alla frågor ?
De får vi vänta och se på, antar att mera detaljerade planer kommer i höst, om/när han kommer att tjafsa emot fru Clinton i TV.
Det man vet idag :
-Muren mot Mexico (betald utav Mexico). Det är väl det konkretaste..
-Illegala immigranter ut..(endel skall vara välkomna tillbaka)
-Jobben skall tillbaka..(stor uppgift gentemot Asien)
Den bästa politiker är den som inte ger löften innan denne är vald, läste jag i Reagans biografi (om jag inte minns fel). Trump.., ger löften.
Han har endel som han lovar att skall göras, men pleeezee..: skippa razze/nazze tramset om honom. Det förtjänar han inte.
Dessa löften skall genomföras med en kongress.., senat och lagstiftning. Dvs inte utav Trump alena. Jag väntar även med spänning på detta.
Men sist och slutligen : Jag litar på honom mera, än de andra kandidaterna.., att han vill sitt folks bästa (och inte sin plånbok).
)Givetvis väntar jag, och andra.., och jänkare allra mest : exakt vad tänker du göra i alla frågor ?
De får vi vänta och se på, antar att mera detaljerade planer kommer i höst, om/när han kommer att tjafsa emot fru Clinton i TV.
Det man vet idag :
-Muren mot Mexico (betald utav Mexico). Det är väl det konkretaste..
-Illegala immigranter ut..(endel skall vara välkomna tillbaka)
-Jobben skall tillbaka..(stor uppgift gentemot Asien)
Den bästa politiker är den som inte ger löften innan denne är vald, läste jag i Reagans biografi (om jag inte minns fel). Trump.., ger löften.
Han har endel som han lovar att skall göras, men pleeezee..: skippa razze/nazze tramset om honom. Det förtjänar han inte.
Dessa löften skall genomföras med en kongress.., senat och lagstiftning. Dvs inte utav Trump alena. Jag väntar även med spänning på detta.
Men sist och slutligen : Jag litar på honom mera, än de andra kandidaterna.., att han vill sitt folks bästa (och inte sin plånbok).
Biten med muren har dock diskuterats och ifrågasatts då många oavsett om de stöttar Trump eller är emot honom genuint undrar hur han skall få dem att betala muren utan att se till att den amerikanska befolkningen skall tvingas och betala genom skattemedel.
Det enda vi än så länge har lyckats komma fram till är att jänkarna måste stå för kostnaden oavsett vad men att man eventuellt kan se till att någon sorts återbetalning sker över tiden.
Sedan det hela med att få tillbaka jobben så är jag genuint nyfiken på hur han skall lyckas med det utan att muta dem genom att lova dem saker som ger dem en ekonomisk fördel eller något annat för om han straffar dem för hårt så kan de välja att sluta sälja till USA eller dra upp priserna fram tills jänkarna antingen illegalt importerar varorna eller tvingar fram en lagändring som ger företagen en fördel. (det behöver dock inte bli så men jag kan för tillfället inte komma på några andra sätt)
Så han må komma med slagord men när han väl börjar pressas så tycker jag åtminstone att han faller platt. (jag är ioförsig ganska partisk då jag inte gillar honom men många är partiska till hans fördel vilket leder till att de sväljer allt oavsett vad han säger vilket inte är bra det heller)
[Skriver från telefonen]