2016-02-26, 22:33
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Sent på torsdagskvällen avlossades ett skarpladdat vapen i en festlokal på Docentgatan i Malmö.

En tonåring som fanns i festlokalen under kvällen berättar nu för Sydsvenskan om dramat som utspelade sig i lokalen.
Vittnet: "Trodde jag skulle bli dödad"

Enligt tonåringen dök pappan till en av festdeltagarna plötsligt upp – beväpnad.

– Det var en pappa som kom in lokalen med ett gevär i handen och letade efter sin dotter. Han höll vapnet redo att skjuta, och avlossade sedan ett skott, säger vittnet till Sydsvenskan.

Personen berättar vidare hur det utbröt panik och att folk försökte ta skydd genom att kasta sig på marken.

– Jag trodde jag skulle bli dödad, säger tonåringen till tidningen och berättar vidare att ungdomarna sedan försvann från platsen av rädsla att den beväpnade mannen skulle komma tillbaka.

http://www.expressen.se/kvallsposten/vittnet-jag-trodde-jag-skulle-bli-dodad/

En orolig omtänksam far som trodde dottern var i fara eller en sträng far som misstänkte att dottern olovligen gått på fest?

Den aktuella gatan är en ghettogata även med malmömått...

Citat:
Polisen har upprättat en anmälan som rubriceras som grovt olaga hot mot grupp och grovt vapenbrott. I nuläget finns varken någon misstänkt eller gripen.

Polisens presstalesperson Lars Förstell säger också till Sydsvenskan att polisen haft svårt att få tag på vittnen eftersom festdeltagarna inte varit särskilt benägna att prata med polisen.

Citat:
Lokalen där skottet ska ha avlossats ägs av Hyresgästföreningen. Håkan Björkenklev är den lokale ordföranden.

– Lokalen har inte varit uthyrd den aktuella kvällen och ingen av de tre nycklarna som finns är på vift. Så det enda jag kan tänka mig är att det är någon som tidigare hyrt lokalen som har gjort en kopia.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/skottlossning-pa-ungdomsfest-i-malmo/
Senast redigerad av Bollreg 2016-02-26 kl. 22:37.
Citera
2016-02-26, 22:57
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Malmö, check, dotter, check, tar med sig ett gevär och avfyrar det utan egentlig anledning, check, kränkt farsa, check. Invandrare(av arabsorten) så långt det bara stinker om det. Nu är frågan, vem är det som det gäller? Lite namndroppande här och var? Vilka var på festen, vad var det för slags fest?
Citera
2016-02-26, 23:01
Medlem
Xer0s avatar
Min far berättade en gång en historia om hur man farfar hade hotat min nu tjocka, barnlösa och ensamma fasters pojkvän med ett gevär.

Det var på typ 60 talet eller nått sånt.

Antar att det är den tiden dom lever kvar i.
Citera
2016-02-26, 23:31
Medlem
Lite bilder:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=492371
Citera
2016-02-26, 23:39
Medlem
420Mans avatar
Det är som taget ur Nattbuss 807. Det kom damm på korven!

That dude is beyond borderline inappropriate to walk your street...
Citera
2016-02-26, 23:40
Medlem
b00b00s avatar
Låter lite somali.
Citera
2016-02-26, 23:43
Avslutad
Har man sagt att man ska vara hemma 21 då är det det som gäller. Föräldrar ska sätta gränser, så han agerade riktigt. Dock borde han inte ha avlossat skott.
Citera
2016-02-26, 23:46
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Min far berättade en gång en historia om hur man farfar hade hotat min nu tjocka, barnlösa och ensamma fasters pojkvän med ett gevär.

Det var på typ 60 talet eller nått sånt.

Antar att det är den tiden dom lever kvar i.

Antagligen mer åt den tiden då tjejen är föräldrarnas ägodel. Inte fan ska en tonåring vara ute och festa. Bortgifte som gäller. Hon får skylla sig själv som vill leva mer västerländskt med valfrihet och en riktig tonår.
Citera
2016-02-26, 23:56
Medlem
Mer troligt en vit stackars flicka som beblandat sig med kreti o pleti, en farsa som skriver rasistiskt på FB och råkar ha ett vapen hemma.

Eller varför inte en jugge som inte gillar fest i hans bostadshusområde.
Kanske tom en finne som glömt vart han lagt kniven så han gick in till sin estgranne o låna en bössa.
Citera
2016-02-27, 00:16
Medlem
Varför är inga utav vittnena benägna att prata med polisen? Känner de gärningsmannen eller är de rädda för att han ska hämnas om de utger hans namn? Eller är det helt enkelt språkkunskaperna som brister?

Citat:
Lokalen där skottet ska ha avlossats ägs av Hyresgästföreningen. Håkan Björkenklev är den lokale ordföranden.

– Lokalen har inte varit uthyrd den aktuella kvällen och ingen av de tre nycklarna som finns är på vift. Så det enda jag kan tänka mig är att det är någon som tidigare hyrt lokalen som har gjort en kopia.

Min teori är att fadern till en av ungdomarna har gjort en kopia av en av nycklarna av någon anledning. Sen har dottern stulit den och haft fest i lokalen. Pappan märker att nyckeln är borta, tappar förståndet och bestämmer sig för att gå dit med ett hagelgevär och leta reda på dottern. På något sätt måste gärningsmannen ha vetat om att dottern var just där hon var.
Citera
2016-02-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Varför är inga utav vittnena benägna att prata med polisen? Känner de gärningsmannen eller är de rädda för att han ska hämnas om de utger hans namn? Eller är det helt enkelt språkkunskaperna som brister?

Min teori är att fadern till en av ungdomarna har gjort en kopia av en av nycklarna av någon anledning. Sen har dottern stulit den och haft fest i lokalen. Pappan märker att nyckeln är borta, tappar förståndet och bestämmer sig för att gå dit med ett hagelgevär och leta reda på dottern. På något sätt måste gärningsmannen ha vetat om att dottern var just där hon var.

var hon ens där?
Citera
2016-02-27, 00:29
Medlem
Äh....det var ju Mohammed som var rädd att dottern skulle vanhedra familjens heder...
Klart som fan han var upprörd...han kan ju bli tvungen att döda henne, om fallet vore så....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in