2016-02-26, 15:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chollen
Det var via microsofts hemsida som jag uppgraderade till win10. Då tog jag även "ren installation". Men det fanns fortfarande massa skit kvar på datorn, C hårddisken då.

Gör det själv - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10. Välj media för annan dator=ren installation. Spara stickan för det är ditt framtida install.media - likt en skiva.
Citera
2016-02-26, 15:56
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gör det själv - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10. Välj media för annan dator=ren installation. Spara stickan för det är ditt framtida install.media - likt en skiva.

Nu skrev du exakt lika som nyss, om det är så att jag inte förstod dig rätt så får du gärna förklara. Kan även tillägga att jag inte innehar ett USB eller någon skiva som har tillräckligt med minne.
Citera
2016-02-26, 15:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Kan även tillägga att jag inte innehar ett USB eller någon skiva som har tillräckligt med minne.

Bor du i närheten av ett varuhus, te.x Coop, Maxi så köp en DVD-skiva. Det vill säga om du nu har planer på att får igång Windows.
Citera
2016-02-26, 16:03
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Bor du i närheten av ett varuhus, te.x Coop, Maxi så köp en DVD-skiva. Det vill säga om du nu har planer på att får igång Windows.

Har inga pengar, arbetslös, dessutom en bra bit till närmsta varuhus. Jag har inga problem öht med windows, utan vill enbart rensa datorn.
Citera
2016-02-26, 16:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Har inga pengar, arbetslös, dessutom en bra bit till närmsta varuhus. Jag har inga problem öht med windows, utan vill enbart rensa datorn.

Jo, det kan man förstå. Men har du inte verktyg/utrustning hemma för detta så blir det aning svårt.
Citera
2016-02-26, 16:11
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jo, det kan man förstå. Men har du inte verktyg/utrustning hemma för detta så blir det aning svårt.

Så det är omöjligt det där med partioner eller att lägga över OS på andra hårddisken under tiden man formaterar?
Citera
2016-02-26, 16:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nu skrev du exakt lika som nyss, om det är så att jag inte förstod dig rätt så får du gärna förklara. Kan även tillägga att jag inte innehar ett USB eller någon skiva som har tillräckligt med minne.

Det är bättre att du förklarar vad du inte förstår för gör du bara som jag visat på så går det enkelt. Vilket förstås inte blir lätt utan media.

Du kan rensa datorn på allt "OLD" om du vill.
Citera
2016-02-26, 16:33
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Det är bättre att du förklarar vad du inte förstår för gör du bara som jag visat på så går det enkelt. Vilket förstås inte blir lätt utan media.

Du kan rensa datorn på allt "OLD" om du vill.

Men jag skrev ju det att jag installerade windows 10 med hjälp av länken du skickade.
Citera
2016-02-26, 16:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Men jag skrev ju det att jag installerade windows 10 med hjälp av länken du skickade.

Om du hade använt rätt media så hade du inte fått en massa gammalt kvar - så du kan inte ha gjort rätt. Man väljer "ren installation" - INTE uppgradera och för att göra det så behöver man ett usb/dvd vilket du inte hade - så. Du gjorde fel.

Förstår du nu?
Citera
2016-02-26, 16:51
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Om du hade använt rätt media så hade du inte fått en massa gammalt kvar - så du kan inte ha gjort rätt. Man väljer "ren installation" - INTE uppgradera och för att göra det så behöver man ett usb/dvd vilket du inte hade - så. Du gjorde fel.

Förstår du nu?

Grejen är den att jag tryckte i ren installation, samt att jag inte behövde något USB eller skiva. utan det var frivilligt.
Citera
2016-02-26, 17:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Grejen är den att jag tryckte i ren installation, samt att jag inte behövde något USB eller skiva. utan det var frivilligt.

Spelar mindre roll nu - vad du behöver är ett media eller så kan du rensa allt gammalt. Eller prova med att göra om allt.
Citera
2016-02-26, 17:02
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Spelar mindre roll nu - vad du behöver är ett media eller så kan du rensa allt gammalt. Eller prova med att göra om allt.

När du säger ett media så menar du typ ett USB eller skiva eller liknande?
Det fungerar inte med extern hårddisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in