Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-25, 16:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att få Sheldons stöd kan ge finansiella muskler men kan nog kosta i opinionen det är många som inte vill rösta på köpta politiker.
2016-02-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Känns som det finns ett liknande drev mot Donald Trump i USA som det finns mot Sverigedemokraterna här i Sverige

De amerikanska och svenska politiska landskapen är så totalt olika att inga jämförelser är möjliga.

Vi har kommunister och islamister i regering och riksdag. Trump hade nog kallat in militären för att rensa ut allt slödder ur riksdagshuset!
Senast redigerad av Reda 2016-02-25 kl. 16:51.
2016-02-25, 16:53
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Rubio spelar Israel-kortet. Det kommer förmodligen upp i nattens debatt:

https://www.washingtonpost.com/blogs/plum-line/wp/2016/02/25/rubio-just-launched-a-searing-attack-on-trump-heres-why-it-may-fail/
Ja debatten ska ledas av den judiska AIPAC-aktivisten Wolf Blitzer så han lär försöka få dem att ta ställning till saker som är relaterade till den judiska agendan. Risken är stor att det hela kommer bli väldigt vinklat.
2016-02-25, 17:14
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, jag vet vad det är och vad det betyder, men jag ogillar att använda engelska ord. Sökte den perfekta svenska översättningen.
!

Finns nog ingen exakt, men tycker rekommendera/rekommendation kommer närmast. Så...vilka höjdare/konkurrenter har rekommenderat Trump?

Citat:
Rubio spelar Israel-kortet. Det kommer förmodligen upp i nattens debatt:

https://www.washingtonpost.com/blogs/plum-line/wp/2016/02/25/rubio-just-launched-a-searing-attack-on-trump-heres-why-it-may-fail/

Jag förstod artikeln som om han INTE skulle attackera Trump, utan rimligen mest attackera Cruz eftersom det är lönlöst att gå på Trump innan det blivit tvekamp. Intressant är också att ett annat skäl som nämns till att inte attackera Trump är att hans supportrar är fanatiska och inget biter på dem. haha.

Som jag skrev i går eller i förrgår, det är det marginella avståndet till Cruz som är Rubios största problem, inte det stora avståndet till Trump.
2016-02-25, 17:23
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det är den näst bästa pollen från Florida, men den bästa låter inte trovärdig. I den hade Rubio bara 11 procent och Trump 48.

Jag är förvånad över hur stabilt väljarstödet är i de olika staterna. Det är små förändringar mest hela tiden. Därmed kommer det att bli svårt att hämta in det här försprånget för Rubio, speciellt mot bakgrund av det här:

Florida är den största winner-takes-all staten så om Rubio förlorar där så är det slut.
Kalifornien är också winner takes all. Men ja, om det som det ser ut nu blir Trumpvinst även där så är det spiken i kistan definitivt.
2016-02-25, 17:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Det är den näst bästa pollen från Florida, men den bästa låter inte trovärdig. I den hade Rubio bara 11 procent och Trump 48.

Jag är förvånad över hur stabilt väljarstödet är i de olika staterna. Det är små förändringar mest hela tiden. Därmed kommer det att bli svårt att hämta in det här försprånget för Rubio, speciellt mot bakgrund av det här:

Florida är den största winner-takes-all staten så om Rubio förlorar där så är det slut.

Då blir det så här:

https://vine.co/v/i6mBd5m7gYn
2016-02-25, 17:37
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det spekuleras om Floridas Guvernör Rick Scott som Donald Trumps Vice president kandidat:

"Whispers in DC are abuzz about Florida Governor Rick Scott as a possible VP candidate for Donald Trump should the billionaire mogul secure the Republican nomination for president."
http://www.hngn.com/articles/182267/20160225/rick-scott-likely-to-be-donald-trumps-running-mate.htm
Intressant, har inte hört det namnet nämnas tidigare.

Det finns en liten spelmarknad även för VP-valet. Tunn marknad, så kombinerar högsta odds från spelbörs och fasta odds från spelhus:

Kasich 3,25
Rubio 5
Haley 5,6
Christie 11,4
Palin 13

Det intressanta här är Rubios odds. Om vi förenklar det hela till ett tvåpersonsrace och dividerar oddset för att Trump vinner med Rubios odds som VP så ger det en 28% sannolikhet att Trump skulle ha Rubio som VP. Även om vi rensar för de i princip nollade sannolikheterna att någon av de andra kandidaterna vinner nomineringen ger marknaden sannolikheten till att Trump givet nomineringsvinst väljer Rubio till 20-25%.

Kasichs odds är ju en mix av sannolikheterna att Trump resp Rubio vinner nomineringen så den är inte lika enkel att utkristallisera, men jag är överraskad över hur sannolikt marknaden ser det att Rubio blir Trumps VP.

Cruz som VP ger för övrigt 17 ggr pengarna. Allt under 100 ggr pengarna är en direkt stöld, maken till röstsänke får man leta länge och väl efter.
2016-02-25, 17:42
Bannlyst
Laddat med chips inför kvällens debatt. Kommer bli en riktigt bra en tror jag förlåt för OT mod.

Fan gillar verkligen inte när Trump pratar om Israel..hoppas han har en plan bakom det hela. Han är "neutral" säger han. I den där town hall debatten i SC så var det ju en yngre kille som frågade honom om konflikten mellan Palestina och Israel.
2016-02-25, 17:44
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De amerikanska och svenska politiska landskapen är så totalt olika att inga jämförelser är möjliga.

Vi har kommunister och islamister i regering och riksdag. Trump hade nog kallat in militären för att rensa ut allt slödder ur riksdagshuset!

Trump om Kaplan I going to punch him in the face Vi behöver en svensk Trump pronto.
2016-02-25, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Då blir det så här:

https://vine.co/v/i6mBd5m7gYn

Haha grym! Så passande också.
2016-02-25, 17:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Laddat med chips inför kvällens debatt. Kommer bli en riktigt bra en tror jag förlåt för OT mod.

Fan gillar verkligen inte när Trump pratar om Israel..hoppas han har en plan bakom det hela. Han är "neutral" säger han. I den där town hall debatten i SC så var det ju en yngre kille som frågade honom om konflikten mellan Palestina och Israel.
Neutral är väl bra? Det är inte fel att se på den konflikthärden och USA:s ensidiga ställningstagande med nya friska ögon.

En av hans första åtgärder om han blir president tror jag blir att se över det militära biståndet till Israel. Han är finansman ut i fingerspetsarna, ser han ingen vinst i att hålla Israel under armarna så kommer han inte att göra det.
2016-02-25, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper

Det kommer som sagt att bli Israelsnack i natt. Trump vet det, och har en plan för hur han ska svara. Han kommer givetvis att prisa Israel, det får man räkna med, men det vore underbart om han kunde slänga in ett "men" där nånstans. Han kunde ifrågasätta varför man alltid pratar om Israel när det är USA som måste bli greater again. Han skulle kunna påpeka Rubios dubbelmoral som stödjer samma murar och invandringspolitik för Israel han dissar i USA. Nåt sånt "men" för att balansera lite. Det kommer förmodligen inte att ske.

Förmodligen skulle han aldrig attackera Bush och den militära insatsen i Irak inför ett val i South Carolina heller, iofs.
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-25 kl. 17:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in