2016-02-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Dessa övriga frågor du nämner, är i dagens läge helt sekundära.
Då vet jag vad ditt svar är
2016-02-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
jag har en jävla databas i mitt huvud men inget som någon jävla äcklig sosse ska få ta del av. din tid kommer din jävla sub human vänta du bara.

Har Sverige varit pissigt när du växt upp i det? Det är inte SD som byggt upp detta land iaf.
Sorry att jag utgår från att du röstar SD, men det lyser igenom på aggressiviteten
2016-02-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
skiter fullständigt i era jävla vidriga partier. alla era jävla partier är ett stort skämt, hela världen skrattar åt er?!?!?!?! allt jag vet är att det sitter en fet bomb under erat land som kommer explodera snart. ni kommer få lida så jävla hårt för eran dumhet.

Eftersom du skriver i en tråd som behandlar opinionsundersökningar för ett parti kunde man ju tro att du hade något att säga om det
2016-02-25, 12:20
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Så du tycker att ett professionellt OI gjort en dålig mätning och därför är det bättre med din gissning?

Tyvärr Mr Pannkaka förefaller min, och många med mig, gissning har lika stor vetenskaplig tyngd som vederbörande "professionella OI" mätresultat representerar - som baseras på ett svarsbortfall på uppskattningsvis 50-60 procent!

Tala om skojare!!!

F.ö. anser jag att det bara är en tidsfråga när S passerar minus 20 procent...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2016-02-25 kl. 12:49.
2016-02-25, 12:28
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Vad gör den oseriös? Att SD inte är störst?

Alla undersökningar där SD inte är störst/SD inte ökar jättemycket är oseriösa enligt SD-fanatikerna i tråden.
2016-02-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Tyvärr Mr Pannkaka förefaller min, och många med mig, gissning har lika stor vetenskaplig tyngd som vederbörande "professionella OI" mätresultat representerar - som bygger på ett svarsbortfall på uppskattningsvis 50-60 procent!

Tala om skojare!!!

F.ö. Anser jag att det bara är en tidsfråga när S passerar minus 20 procent...

Med ett 50 procentigt bortfall är det fortfarande 2000, med blandade åsikter, kvar. Bör kanske ge bättre resultat än en enda blindtroende SDare

Jag tror tyvärr SD har ganska högt dock och ser det inte alls som en omöjlighet att de får 17-18% vid nästa val. Men det är långt dit och asylkrisen kan bättras till dess. Då har inte SD mycket anledning att växa.
2016-02-25, 14:49
Medlem
Citat:
Med ett 50 procentigt bortfall är det fortfarande 2000, med blandade åsikter, kvar. Bör kanske ge bättre resultat än en enda blindtroende SDare

Jag tror tyvärr SD har ganska högt dock och ser det inte alls som en omöjlighet att de får 17-18% vid nästa val. Men det är långt dit och asylkrisen kan bättras till dess. Då har inte SD mycket anledning att växa.

Tänk om det råkar vara så att det är en större andel av de som inte svarar, än de som svarar, som faktiskt är SDare? Det går dock inte att veta men tänk OM det förhåller sig så? Vad skulle utfallet bli för SDs del om man slår samman de som inte svarar med de som svarar? Det är iaf det jag frågar mig. Jag tror att det förhåller sig precis så... Och om bortfallet är lika stort i antal som de som svarar så tänker jag att SDs verkliga stöd är högre än det som presenteras. Frågan är bara hur pass mycket högre.

Där har vi problemet med PK-institut i ett nötskal. Har man dåligt rykte bland SDare så får man in färre svar från precis den gruppen vilket leder till grovt missvisande resultat bland de som svarar (som dessutom viktas ner ytterligare). Att presentera hur stort bortfallet är skulle kunna vara en del i att få upp sitt förtroende bland SDare. Just sayin.
2016-02-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1994Emelie1994
Tänk om det råkar vara så att det är en större andel av de som inte svarar, än de som svarar, som faktiskt är SDare? Det går dock inte att veta men tänk OM det förhåller sig så? Vad skulle utfallet bli för SDs del om man slår samman de som inte svarar med de som svarar? Det är iaf det jag frågar mig. Jag tror att det förhåller sig precis så... Och om bortfallet är lika stort i antal som de som svarar så tänker jag att SDs verkliga stöd är högre än det som presenteras. Frågan är bara hur pass mycket högre.

Där har vi problemet med PK-institut i ett nötskal. Har man dåligt rykte bland SDare så får man in färre svar från precis den gruppen vilket leder till grovt missvisande resultat bland de som svarar (som dessutom viktas ner ytterligare). Att presentera hur stort bortfallet är skulle kunna vara en del i att få upp sitt förtroende bland SDare. Just sayin.
Tänk OM det råkar vara så att ingen av de som avstod skulle ha röstat på SD. då skulle de haft mycket lägre.
Det krävs ju en viss andel svarande för att resultatet ska anses hyfsat korrekt och för att man ska slippa en massa "tänk OM", vilket man ju har i detta fall (och alla andra fall där SD inte får rekordsiffror). 2000 svarande är ju förhållandevis många.
Om ett institut har dåligt rykte hos SDare, borde de då inte vara mer sugna på att säga sin åsikt så att resultatet blir mer riktigt?
2016-02-25, 15:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Alla undersökningar där SD inte är störst/SD inte ökar jättemycket är oseriösa enligt SD-fanatikerna i tråden.
Det är väl snarare så att de institut som så gravt underskattat SD vid alla tidigare val betraktas som oseriösa.
2016-02-25, 15:51
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

Tyvärr Mr Pannkaka!

Valmanskåren består av mer än 7 miljoner personer och statistisk teori, med korrekta mätresultat, baseras på strikt obundet slumpmässigt urval, representativt urval och inga eller ringa svarsbortfall.

Det är därför även "blint troende SDare" framgångsrikt kan konkurrera med skojarna, med sina svarsbortfall på över 50 procent för telefoninstituten - som erfarenheterna visat i Tråden.

Kanske för avancerat för personer, som uppfattar statistik som enbart pannkakssmet, men som saknar grundläggande kunskaper i ämnet statistik!

F.ö. kommer givetvis SD för eller senare att passera 30 procent...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2016-02-25 kl. 15:59.
2016-02-25, 16:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Tyvärr Mr Pannkaka förefaller min, och många med mig, gissning har lika stor vetenskaplig tyngd som vederbörande "professionella OI" mätresultat representerar - som baseras på ett svarsbortfall på uppskattningsvis 50-60 procent!

Tala om skojare!!!

F.ö. anser jag att det bara är en tidsfråga när S passerar minus 20 procent...
Du brukar ju hålla bra koll på inkompetensfaktorn hur ser det ut nu för novus?
2016-02-25, 16:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Skitsnack.
Men vi har ju haft facit några gånger och då har ju Novus legat dåligt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in