2016-02-24, 10:38
Medlem
E.Merckxs avatar
94.0% räknade:

Donald Trump 45.9%

Marco Rubio 23.7%

Ted Cruz 21.5%

Det skall ha varit rekordstort valdeltagande också.
Citera
2016-02-24, 10:43
Medlem
baggebo1s avatar
Det är alltid otroligt många fler som röstar i republikanernas val än i demokraternas. Rekord efter rekord. Och det är Trumps förtjänst. Ändå så skriver hatarna i media om vilken fara för partiet han är.

Fantastiskt vinst. För första gången, enligt mig, så överträffar han förväntningarna. Det är härligt att se. Han är alltså större än Cruz och Rubio tillsammans. Rubio är ett skämt.
Citera
2016-02-24, 10:48
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är alltid otroligt många fler som röstar i republikanernas val än i demokraternas. Rekord efter rekord. Och det är Trumps förtjänst. Ändå så skriver hatarna i media om vilken fara för partiet han är.

Fantastiskt vinst. För första gången, enligt mig, så överträffar han förväntningarna. Det är härligt att se. Han är alltså större än Cruz och Rubio tillsammans. Rubio är ett skämt.

Rubio professionell politiker = Hora åt bankerna och the military industrial complex
Citera
2016-02-24, 10:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det är alltid otroligt många fler som röstar i republikanernas val än i demokraternas. Rekord efter rekord. Och det är Trumps förtjänst.
Ja, jämför här när Hillary och Bernie höll val i Nevada, endast 12,002 röster totalt:

http://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/feb/20/nevada-south-carolina-live-results-primary-caucuses

Republikanerna däremot?

http://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/feb/23/nevada-republican-caucuses-live-results-president-election-map

^^ 73,551 röster än så länge (97.3% räknade röster), och lejonparten går till Trump.

Citat:
Ändå så skriver hatarna i media om vilken fara för partiet han är.
Fast Trump är en fara för GOP. Jag tror personligen att han kommer att korsfästa George W. Bush för 9/11. Vad vi såg i senaste debatten när han kallade Dubya och hans administration, "they lied about Iraq", det där är bara början Så ja, visst fan är Trump en fara för partiet, däremot kommer han att vara superb för USA och resten av världen.

Kalla förresten inte mainstream media, "hatare", eftersom hat är synonymt med sanning. Lögnare är vad MSM är. De ljuger om Trump eftersom de vet att han är god.

Citat:
Rubio är ett skämt och Cruz är en falsk orm och usel skådespelare. Säga vad man vill om Obama och Hillary, men de är faktiskt "method actors" som istället för Hollywoodkarriär, lyckades etablera sig i Washington DC. Cruz däremot, haha. Man ser igenom hans själ, så falsk är han.
Citera
2016-02-24, 10:55
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag tror personligen att han kommer att korsfästa George W. Bush för 9/11.

Amen!
Citera
2016-02-24, 10:56
Medlem
Menveds avatar
Om vi tittar på bara de två senaste opinionsmätningarna i Nevada så var genomsnittet för Trump 42 procent. Intressant också att CNN/ORC som jag vill minnas konstant ger höga siffror för Trump kom så nära med 45 procent. Det kanske är motsvarigheten till Sentio i Sverige när det gäller att träffa SDs siffror.

Carson fortsätter säger han, men jag har inte sett något uttalande från någon annan. Förmodligen är det ingen som hoppar av innan supertisdagen.
Citera
2016-02-24, 10:59
Bannlyst
Fa-an missade skiten! Jävlar! Men satan vilken landslide
Citera
2016-02-24, 11:00
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:

En fara för partiet som det är nu, däremot verkar han ju vara påväg att entusiasmera fram en helt ny väljarkoalition för Republikanerna. Intressant det där med röstetal i nomineringsmötena, lyckas han dra tillräckligt mycket folk till urnorna kanske han kan overrida de låga favorabilitystalen.
Citera
2016-02-24, 11:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
.

Jo visst är det så, men man kunde inte tro det genom att läsa svensk media idag. Istället skriver man här bara om hur få av de röstberättigande som röstat, inget om att valdeltagandet ökat stort (bla tack vare Trump) och att fler röstes i Rep:s kandidatval än Dem:s.
Citera
2016-02-24, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo visst är det så, men man kunde inte tro det genom att läsa svensk media idag. Istället skriver man här bara om hur få av de röstberättigande som röstat, inget om att valdeltagandet ökat stort (bla tack vare Trump) och att fler röstes i Rep:s kandidatval än Dem:s.
Haha, jävla hycklare allihopa. Både i USA och i Sverige har den "intellektuella" hipsters eliten gnällt om det låga valdeltagandet, att det är ett demokratiskt problem etc, i åratal. Nu fick Trump att öka det något enormt, tystar man ner det och gnäller om de vita arga lågutbildade männen

__________________________________________________ ____________________________

Det är klart nu. 45.9%, mer än Rubio och Cruz fick tillsammans
Citera
2016-02-24, 11:31
Bannlyst
Han vann ju överlägset med hispanics! Cruz och Rubios röster tillsammans var inte ens tillräckligt för att slå Trump inatt

Fan att jag somnade! Glenn Beck höll ju ett tal och så kom Trump in i byggnaden och publiken flockades runt Trump istället som en magnet. Hahahhaha! Helt sjukt! Kungen!
Citera
2016-02-24, 11:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Fan att jag somnade! Glenn Beck höll ju ett tal och så kom Trump in i byggnaden och publiken flockades runt Trump istället som en magnet. Hahahhaha! Helt sjukt! Kungen!
Här är två filmer från det. En där man ser Beck hålla tal och så börjar alla jubla och titta åt ett annat håll när Trump kommer in.

http://www.dailystormer.com/glenn-beck-btfo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in