2016-02-22, 13:47
Medlem
Och där kom hemknappen tillbaka.
Citera
2016-02-22, 16:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holohoax
Och där kom hemknappen tillbaka.

No worries, vi gör om lite i navigeringen bara

/Dan, Avanza
Citera
2016-02-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
No worries, vi gör om lite i navigeringen bara

/Dan, Avanza

Det kändes helt skevt men jag kunde inte sätta fingret på vad det var som saknades. Sen kom den tillbaka och allt känns bra igen trots att jag aldrig använder knappen. Konstigt.
Citera
2016-02-22, 18:07
Medlem
Ojkans avatar
Citat:
Jäklar vad ni är snabba och grymma. Tack både _Baste_ och Rostighink!

Vi är som sagt en bank som erbjuder sparande i olika typer av konton. ISK är en av de kontotyper som man kan spara i och det är det konto som flest av våra kunder väljer för nysparande.

Jag vill även passa på att nämna att vi relativt nyligen lanserat funktionen Direktinsättning (via Trustly). Det innebär att om man har någon av storbankerna så kan man sätta in pengar mycket snabbare än att göra en vanlig banköverföring, det tar i regel 30 sek att göra en överföring istället för en bankdag. Målet är att det ska vara möjligt att göra en direktinsättning också om man har Handelsbanken, vi arbetar för att implementera dem i funktionen just nu och hoppas att det kan vara ordnat snart!

Återkom gärna om ni har några fler funderingar!

/Dan, Avanza

Ville föra över pengar från handelsbanken till mitt konto på avanza så snabbt som möjligt och såg att man kunde direktöverföra med trustly. Men tyvärr fanns inte handelsbanken Aja. Men tycker ni verkligen har en skitbra hemsida!
Citera
2016-02-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojkan
Ville föra över pengar från handelsbanken till mitt konto på avanza så snabbt som möjligt och såg att man kunde direktöverföra med trustly. Men tyvärr fanns inte handelsbanken Aja. Men tycker ni verkligen har en skitbra hemsida!
I inlägget du citerar skriver de ju att de håller på att lägga till Handelsbanken och att det kommer snart.
Citera
2016-02-22, 19:27
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
. /Dan, Avanza
Jag hade gärna lyssnat på en Avanzapodd, om ni hade haft en sån Nordnet har Sparpodden, men ni har bara samarbetet med den ganska träaktige och risige intervjuaren Bursell.

Vill därför slå ett slag för att även Avanza borde ha en egen podd. Fondpodden är faktiskt ganska tråkig, Börspoddarna Skogman och Isaksson är ständigt smådryga, precis som Benson och Bornold på NN. Bäst i matchen är enligt min mening Fill or kill, självdistans och humor kombinerat med kunskap och initierade resonemang i olika sakfrågor. Där har ni nåt att ta efter om ni får för er att göra en egen podd

Ett önskemål om ni får för er det är för övrigt att förutom att kommentera vad som händer i den finansiella ekonomin, gärna även göra lite längre reportage. Hade till exempel gärna lyssnat på ett reportage om hur resan sett ut från krisuppgörelsen på 90-talet till dagens läge med minusränta, eller till exempel ett reportage om någon specifik bransch, som beskriver dess omvandling, till exempel hur flygbranschen förändrats från 80-talet och framåt för såväl företagen, resenärerna som personalen Även företagsreportage, till exempel Swedbanks resa från sparbank till idag, eller reportage om "imperium" (t.ex. Handelsbankssfären) vore fruktansvärt intressant att lyssna på.
Citera
2016-02-22, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag hade gärna lyssnat på en Avanzapodd, om ni hade haft en sån Nordnet har Sparpodden, men ni har bara samarbetet med den ganska träaktige och risige intervjuaren Bursell.

Du vet att Placera, som ägs av Avanza, har en podd väl? https://www.avanza.se/placera/aktiepodden.html

Och ja, vill du ha historia så är Bursell helt klart bäst i klassen, otroligt intressanta intervjuer han gör. Ge han en ny chans.

Annars kanske Kreditvärden från Danske Bank kan vara något, de har också mer djupgående inslag, förra avsnittet om Kommuninvest och hur landsting&kommuner säkrar sina lån var riktigt bra!
Senast redigerad av ethernal 2016-02-22 kl. 19:40.
Citera
2016-02-22, 20:40
Medlem
Ojkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
I inlägget du citerar skriver de ju att de håller på att lägga till Handelsbanken och att det kommer snart.

Ja exakt. Det var så typiskt att det just handelsbanken som inte funkade när jag har handelsbanken och jag verkligen behövde föra över pengar snabbt!
Citera
2016-02-22, 21:50
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Du vet att Placera, som ägs av Avanza, har en podd väl? https://www.avanza.se/placera/aktiepodden.html

Och ja, vill du ha historia så är Bursell helt klart bäst i klassen, otroligt intressanta intervjuer han gör. Ge han en ny chans.

Annars kanske Kreditvärden från Danske Bank kan vara något, de har också mer djupgående inslag, förra avsnittet om Kommuninvest och hur landsting&kommuner säkrar sina lån var riktigt bra!
Hade glömt Placera. ..längesen jag lyssnade på den, vilket beror på att jag inte alls gillade den. Men kanske ska försöka på nytt.

Bursell vet jag inte om jag vill ge någon fler chans...har lyssnat på 20-30 avsnitt, men sedan i somras vägrar jag. La av efter ett avsnitt då han besökte ett bankkontor för att intervjua nån (minns inte vem) och han klarade varken av att vara flexibel med frågemanuset på så sätt att han hoppade över intervjufrågor som redan besvarats när han ställt tidigare frågor (snubben som håller i SR: s Ekonomiekot lördag har samma problem), eller för den delen ens göra någorlunda genomtänkta ordval (en vuxen person vet att man inte säger "Tja" utan "Hej" och att det i Sverige inte ingår i en inledande artighetsfras att säga "Hur mår du?", ungefär som om man vore amerikan som råkat direktöversätta "How are you?"). Helt enkelt en risig insats som till och med jag hade klarat bättre, störde mig nåt enormt på hur amatörmässigt intervjun genomfördes så missade allt relevant innehåll.

Men ska ge Placera en ny chans, och definitivt testa dina andra tips, dom verkar grymt lovande!
Citera
2016-02-23, 11:29
Medlem
Ni som begärt att få ert ert privata pensionsspar (IPS) utbetalt, hur lång tid har det tagit ungefär? Fick svar igår att det är högtryck på pensionsavdelningen då många valt att ta ut sina pensionspengar och att det kan ta lite tid. har full förståelse för det men tänkte bara kolla hur snabbt det gått för er?
Citera
2016-02-23, 12:04
Medlem
Kan någon kunnig vara snäll och förtydliga hur courtage klasserna fungerar?
Vad händer om jag handlar utanför courtageklassen jag valt?

Tex om jag valt courtage mini, får jag inte göra aktieaffärer över 15 600kr?
Eller tvärtom om jag väljer courtageklass medium, måste alla mina affärer ligga över 46 000kr, har jag medium får jag aldrig göra en affär under 46 000kr?
Och vad händer om jag valt en courtage klass men då handlat över eller under minsta/högsta köp för den klassen?

Är courtage klassen per köp eller per månad? Om jag tex har mini och vill handla för 20 000kr, kan jag då handla för 10 000kr två gånger och fortfarande hålla mig inom ramen för klassen.

Har svårt att välja klass, skulle kunna tänka mig tex klass small, men får jag inte göra affärer under 15 000kr då så känns det inte helt rätt för mig, men ibland vill jag köpa in mig på en aktie för kanske 20 000kr och då passar inte mini, men jag får ju bara byta klass en gång i månaden.

Kanske är dumma frågor, men fattar nada...
Citera
2016-02-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastleksak
Kan någon kunnig vara snäll och förtydliga hur courtage klasserna fungerar?
Vad händer om jag handlar utanför courtageklassen jag valt?

Tex om jag valt courtage mini, får jag inte göra aktieaffärer över 15 600kr?
Eller tvärtom om jag väljer courtageklass medium, måste alla mina affärer ligga över 46 000kr, har jag medium får jag aldrig göra en affär under 46 000kr?
Och vad händer om jag valt en courtage klass men då handlat över eller under minsta/högsta köp för den klassen?

Är courtage klassen per köp eller per månad? Om jag tex har mini och vill handla för 20 000kr, kan jag då handla för 10 000kr två gånger och fortfarande hålla mig inom ramen för klassen.

Har svårt att välja klass, skulle kunna tänka mig tex klass small, men får jag inte göra affärer under 15 000kr då så känns det inte helt rätt för mig, men ibland vill jag köpa in mig på en aktie för kanske 20 000kr och då passar inte mini, men jag får ju bara byta klass en gång i månaden.

Kanske är dumma frågor, men fattar nada...

Tex Small
"Med courtageklass Small handlar du aktier för endast 39 kr per order upp till 26 000 kr. För affärer över 26 000 kr betalar du istället ett rörligt courtage på 0,15 %. Den här courtageklassen passar dig som handlar mest i små poster."

Skulle du handla för 30000:- Så blir courtaget 45 kr, handlar du för under 26000:- så blir det 39kr. Du kan handla både större och mindre. Står förklarat vilket courtage som passar dig för diverse affärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in