2016-02-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och ditt verktyg för datering är bibel-"vetenskap"?

Äh, han köper inte ens bibeln som källa, jag citerade 2moseboken för honom som talade om hundar. Men inte ens det dög, eller så tror han att 2moseboken skrevs på 1500-talet, ungefär samtidigt som han tror att hunden uppstod som art.
Citera
2016-02-22, 21:08
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Låt mig gissa, tillverkaren var inte gud?
Nej, det är ingen självbiografi.
Citera
2016-02-22, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men om naturlagarne är inkonsistenta borde 'gud' ju demonstrera detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Vad väntar du dig från den Gud du inte tror på.

Konsistens ... och inte juvenilt retorisk/demagogisk efterrationaliserande.
Citera
2016-02-22, 21:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Jag har ägt en Bibel som tillverkades år 1999, så jag vet att Bibeln inte är äldre än 17 år. Det står vilket årtal den tillverkades, alldeles i början av Bibeln, samt vem som tillverkade den.

Citat:
Låt mig gissa, tillverkaren var inte gud?

Men du vet väl att 'gud' som "tillverkare" och pedagog gick i pension för länge sen och numera låter människan brottas med "trostestet" ensam.
Citera
2016-02-22, 21:18
Bannlyst
Citat:
Äh, han köper inte ens bibeln som källa, jag citerade 2moseboken för honom som talade om hundar. Men inte ens det dög, eller så tror han att 2moseboken skrevs på 1500-talet, ungefär samtidigt som han tror att hunden uppstod som art.

Står ingenstans i bibeln att hunden är 12000 år gammal, men ser klart och tydligt att du inte är här för diskutera.....
Citera
2016-02-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Står ingenstans i bibeln att hunden är 12000 år gammal, men ser klart och tydligt att du inte är här för diskutera.....
Men hundar nämns i moseboken, eller?
Citera
2016-02-22, 21:30
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Men hundar nämns i moseboken, eller?
Det nämns åtminstone att Noa blev minst niohundra år.
Citera
2016-02-22, 21:54
Medlem
Citat:
Nej, det är ni som säger att daterings metoderna funkar vilket dom inte gör.

Det är vetenskaps männen, museum och alla som tror på big bang eller evolutions teorin säger att daterings metoderna fungerar vilket dom inte gör.

Dom säger/antar att naturlagarna har varit samma hela tiden utan ha mät det och då är det inte längre vetenskap utan det är en religion och den religionens namn heter Satanism.

Finns det någon inom kärnfysik/kvantfysik som tyder på att halveringstider inte skulle vara konstanta? Är i själva verket alla naturkonstanter inte konstanta? Vad finns för belägg för detta?

Har du någon teori om HUR naturkonstanterna skulle ha förändrats?
Citera
2016-02-22, 21:57
Medlem
Citat:
Men om naturlagarne är inkonsistenta borde 'gud' ju demonstrera detta.

Det finn faktiskt kristna som menar att Gud mixtrat med naturlagarna för att "pröva människors tro".
De verkar gilla en manipulativ och bedräglig Gud,........
Citera
2016-02-22, 22:03
Medlem
Citat:

OK! För dig duger bara bibeln som källa.

Men en sak är då egendomlig! Bibeln nämner inget om människans mest speciella organ; hjärnan. Hur kan det komma sig? Gud ska ju enligt bibeln utrannsaka bl a njurar......menar Gud och du att det är därstädes våra tankar och vår moral sitter? Eller delar du den naturvetenskapliga läran att njurarna producerar urin?

Eller kan detta bero på att bibeln skrevs i en förvetenskaplig tid där man inte kände till organens funktion?
Citera
2016-02-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Det nämns åtminstone att Noa blev minst niohundra år.

Dessutom eldade han upp en betydande del av den räddade genpoolen!
1 Mos kap 8:
"18Och Noa gick ut ur arken tillsammans med sina söner och sin hustru och sina sonhustrur. 19Alla fyrfotadjur och kräldjur och fåglar, allt som myllrar på jorden, gick ut ur arken, den ena arten efter den andra.

20Noa byggde ett altare åt Herren. Han tog fyrfotadjur och fåglar av alla rena arter och offrade dem som brännoffer på altaret. 21Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: ”Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort."

Nå, Gud verkar i a f ha gillat den goda grilldoften och blev blidkad av detta........en säregen och impulsiv figur, den gynnaren.
Citera
2016-02-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK! För dig duger bara bibeln som källa.

Men en sak är då egendomlig! Bibeln nämner inget om människans mest speciella organ; hjärnan. Hur kan det komma sig? Gud ska ju enligt bibeln utrannsaka bl a njurar......menar Gud och du att det är därstädes våra tankar och vår moral sitter? Eller delar du den naturvetenskapliga läran att njurarna producerar urin?

Eller kan detta bero på att bibeln skrevs i en förvetenskaplig tid där man inte kände till organens funktion?

Hjärnan nämns flera gånger i bibeln njurarna producerar inte urin.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in