Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-22, 18:47
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hoppas Trump vinner det här, men har extremt jobbigt när han och flera andra vita skriker om att bygga en vägg och att det inte finns jobb för vita. När alla anställer mexikanare som inte kan ett ord engelska för att tjäna varje extra krona, men det är lite USA i ett nötskal.

https://www.youtube.com/watch?v=20_ArZOf1gE

Mexikanere som jobbar för Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=XJ4kp7YecPU

Kärring som vill bygga mur men har 99% mexikanare som anställda.
Lyssnar man på vad han säger så vill han fortfarande ha mexikaner i USA. Däremot ska de vara där legalt med arbetstillstånd och inte som nu där de flesta är svartarbetande illegaler. Sunt tycker jag.
2016-02-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hatsajten dn.se har skrivit en krönika om Trumps väljare. Kan vara intressant att slänga en blick på om man vill se hur de vinklar saker:

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/trump-har-knackt-koden-for-att-lyckas-i-sodern/

Förakt + Hitlerreferens (förmodligen fabricerad). En alldeles vanlig dn-artikel.

Sen kan du börja citera som normala människor också. Varför ägnar du dig åt att ändra så att man inte kan söka på sina citerade inlägg när du citerat? Det tar extra tid för dig utan nytta och gör att andra inte hittar när du citerat en. Är det nån sorts tvångsbeteende?

Inget nytt. DN skulle kunna kopiera sina artiklar från 1980. Sök och ersätt på Reagan -> Trump. Ange rätt plats. Klart.
2016-02-22, 19:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Inget nytt. DN skulle kunna kopiera sina artiklar från 1980. Sök och ersätt på Reagan -> Trump. Ange rätt plats. Klart.

Västhat mot den antikommunistiska Reagan i all ära, men denna kampanj och detta hat mot Trump slår ju alla rekord.
2016-02-22, 19:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
pizza-face skrev

Lyssnar man på vad han säger så vill han fortfarande ha mexikaner i USA. Däremot ska de vara där legalt med arbetstillstånd och inte som nu där de flesta är svartarbetande illegaler. Sunt tycker jag.

Jo, visst är det sunt.

Emerson College Polling Society har släppt mer data från sin Massachusetts Poll:

New #Massachusetts Poll Favorable/Unfavorable Rating Among #GOP Voters:
Trump 64/32
Cruz 33/60
Rubio 50/44
Kasich 62/29
Carson 56/39

Since our October #GOP #mapoli presidential poll
Trump- 50% (+2)
Rubio- 16% (+4)
Kasich- 13% (+10)
Cruz- 10% (+5)
Carson- 2% (-12)

John Kasich är ju den som verkligen gått starkt framåt.

New #Massachusetts Poll Shows Biggest Issue Among #GOP Voters:

Dissatisfaction w/ Government- 35%
Economy- 20%
Immigration- 17%

https://twitter.com/EmersonPolling?ref_src=twsrc^tfw
2016-02-22, 19:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Västhat mot den antikommunistiska Reagan i all ära, men denna kampanj och detta hat mot Trump slår ju alla rekord.

Trump står för hatet genom sin hätska retorik och förakt gentemot diverse folkgrupper och hela länder. Att han får kritik i media världen över är naturligtvis helt korrekt.

Reagan var för övrigt en rekorderlig president!
2016-02-22, 19:49
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Trump står för hatet genom sin hätska retorik och förakt gentemot diverse folkgrupper och hela länder. Att han får kritik i media världen över är naturligtvis helt korrekt.

Jag har följt både tal, debatter och valvakor rätt bra, och aldrig hört Trump säga ett ont ord om någon folkgrupp.

Jag vet inte vad du har för information, men länka gärna.

Sedan så får inte Trump någon kritik av "andra länder", men han får det av liberal PK-media i västvärlden. Inte för sina åsikter, utan för att han inte är en del av PK-etablissemanget.
2016-02-22, 19:50
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Trams, medierna hatar Trump för att eliten inte kan köpa honom.
2016-02-22, 19:51
Bannlyst
Fan jag kan inte rå för att säga det men jag älskar Trump. Fler lobbyister i fara nu!

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 4 timför 4 timmar sedan
Citat:
I hear the Rickets family, who own the Chicago Cubs, are secretly spending $'s against me. They better be careful, they have a lot to hide!

Tagga inför rally ikväll och Nevada imorgon
2016-02-22, 19:52
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Trams, medierna hatar Trump för att eliten inte kan köpa honom.

PRECIS, det är därför han ses som ett hot.
2016-02-22, 19:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, visst är det sunt.

Emerson College Polling Society har släppt mer data från sin Massachusetts Poll:

New #Massachusetts Poll Favorable/Unfavorable Rating Among #GOP Voters:
Trump 64/32
Cruz 33/60
Rubio 50/44
Kasich 62/29
Carson 56/39
Jag själv skulle ranka kandidaterna likadant, även om jag inte vet exakt var jag ska placera just Trump. Känns skönt att veta att man är något i synk med de amerikanska väljarna. Blir enklare att förutsäga vad som ska hända.

Notera de höga unfavorability siffrorna för Rubio. Det är ingen tvekan om att han har en uppförsbacke.
2016-02-22, 19:55
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Fan jag kan inte rå för att säga det men jag älskar Trump. Fler lobbyister i fara nu!

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 4 timför 4 timmar sedan

Tagga inför rally ikväll och Nevada imorgon

Detta är ju hard ball!

Och bevisligen funkar det, det tycks inte finnas något på Trump däremot på flera av hans mest hatiska kritiker.
2016-02-22, 19:56
Bannlyst
Ännu en OCC endorsement! Orange County Choppers vet jag gick på TV den del förut, helt sjuka motorcyklar och grejer dom skapade.

https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/10156674068880725/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in