2016-02-21, 20:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast jag tycker att GW hade rätt i att vara misstänksam. Häktningen av litauerna kom förvånansvärt snabbt - där polisen knappt hade nåt mer än sin magkänsla att gå på. Själv är jag fortfarande förundrad över det.

Jag tror inte att polisen var förvånansvärt snabba med frihetsberövandet och jag tror inte att polisen gick enbart på magkänslan.

Sanningen är väl att polis och åklagare mycket framgångsrikt lyckades att lägga locket på från första början, och att locket var väl tillslutet fram tills åtalet.

Den här totala tystnaden fick även GW att spekulera i fel riktning. Det hedrar dock GW att han gjorde en pudel och efter att han tog del av utredningen.
Senast redigerad av Utflyttad 2016-02-21 kl. 20:17. Anledning: korrigering
2016-02-21, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja han åkte dit på livstid i HR men han är fortfarande på fri fot. Men nu sa jag inte att jag trodde att NB skulle få PT om han lägger fram en alternativ teori till HD utan bara att det finns iaf en liten chans. Xenia hittade också ett annat exempel innan där en snubbe hade suttit och nekat länge för att sen lägga fram en alternativ teori och blev frikänd då. Var ett mord där flera var åtalade. Men gissningsvis så är det nog inte så vanligt att man blir trodd när man sitter och blånekar länge för att sen lägga fram sin egen teori men chansen finns iaf.
Nu vet jag inte vad Xenia hänvisat till men det är inte ett tecken på möjlig resning - inte ens liten chans - om man jämför äpplen (stark DNA bevisning) med päron (svaga indicier):

Man lär titta på varje enskild dom vad det handlade om och jämföra med den här.
Men jag håller med - det är minimala chanser.
2016-02-21, 20:20
Bannlyst
Överjagets Underliv och avsättningar i nätverket
Nerijus egna underbyxor har visat sig vara kontaminerade med DNA vilket också återfunnits på Lisas underbyxor. Kan vi nu misstänka att bägge underbyxorna varit i kontakt med samma typ av talrör för situationen - Nerijus Kuk

Nätverkan & Kuk lux lan visar här hur verkligheten kan fungera i praktiken
+1 Knullar Irina i Fittan
+2 hon har mensen och avsätter nukleärt DNA på talröret
+3 efter en tid återstår bara DNA från Irinas fitta

=6 Den som planterat DNA i detta mordfall är taskspelaren själv
Och han kan genom denna teknik skydda sig själv bakom huven av sitt applikations verktyg. Men huvan kanske lyfter mer på hatten vid en reguljär rituell ollning ...

Nerijus Bilevicius Underbyxor
Citat:
DNA Två områden och fyra besudlingar på framstycket undersöktes
avseende sekret/DNA varvid DNA påvisades.
Analysen för två besudlingar (avigsidan på linningen samt
rätsidan upptill) visar en blandning av DNA från minst två
personer. Resultaten talar för att del av DNA:t i de båda
besudlingarna kommer från Irina Bileviciene (Grad +2)
. Del av
DNA:t i de båda besudlingarna överensstämmer med Nerijus
Bilevicius själv.

Flera hårstrån iakttogs varav tre av håren analyserades avseende
DNA men DNA som kan jämföras mot person kunde inte
påvisas. De övriga hårstråna lämpade sig inte för DNA-analys
med NFC:s standardmetodik.
Vidare kunde blod inte påvisas.
Fräsch snubbe förresten

Vad tror alternativteoretikerna, kan Nerijus kalsonger vara planterade för han har aldrig haft några? Eller hur kan denna spårbilden kommit till?
2016-02-21, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
LHs pappa har varit borta mycket enligt FUP, jag antar att det har varit på tjänstuppdrag med militären.
Ja, jag vet att SH är mekaniker och inget annat men även mekaniker behövs naturligtvis på utlandsuppdragen.

Intressant att noterat att det funnits en hotbild mot Svenska militärer på uppdrag i Mali och kanske även deras familjer i Sverige.
Se bifogad artikel från Expressen, 13 mars 2015.

"Det svenska förbandet i Mali är utsatt för ett allvarligt hot, enligt uppgifter till Expressen. Förbandet uppmanas nu i en order att vara extra försiktiga och det utreds om hoten kan komma att riktas mot Sverige.
– Soldaterna bör vara restriktiva med att uppträda med namn och bild i framför allt sociala medier, säger Erik Lagersten, informationsdirektör vid Försvarsmakten.
Uppmaningen att avstå från sociala medier kom i form av en order från den armétaktiska staben. Den utlösande faktorn ska ha varit att hotbilden mot förbandet förvärrats och bedöms vara mycket allvarlig. Sådana analyser görs bland annat av Must, Militära säkerhets- och underrättelsetjänsten och ofta i samarbete med FRA.
Expressens har talat med en mycket insatt källa, som dock inte vill precisera exakt vad hotbilden består i eller vem eller vilka som misstänks ligga bakom."
http://www.expressen.se/nyheter/svenska-forbandet-i-mali-utsatt-for-hot/
Och? Vad har det med detta att göra dvs NBs livstidsdom?
2016-02-21, 20:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror inte att polisen var förvånansvärt snabba med frihetsberövandet och jag tror inte att polisen gick enbart på magkänslan.

Sanningen är väl att polis och åklagare mycket framgångsrikt lyckades att lägga locket på från första början, och att locket var väl tillslutet fram tills åtalet.

Den här totala tystnaden fick även GW att spekulera i fel riktning. Det hedrar dock GW att han gjorde en pudel och efter att han tog del av utredningen.
Ja, jag är lite nyfiken på vad polisen kände till vid gripandet. Det känns som att de satt på nånting som inte kommit fram i fup, nånting som har med deras utredningsmetoder att göra och därför har "hemligstämplats". Det bör finnas i slasken. Ingen här som har hämtat ut den än?

Vi var ganska många här i tråden som fick göra en pudel när fup kom.
2016-02-21, 20:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
LHs pappa har varit borta mycket enligt FUP, jag antar att det har varit på tjänstuppdrag med militären.
Ja, jag vet att SH är mekaniker och inget annat men även mekaniker behövs naturligtvis på utlandsuppdragen.

Intressant att noterat att det funnits en hotbild mot Svenska militärer på uppdrag i Mali och kanske även deras familjer i Sverige.

"Det svenska förbandet i Mali är utsatt för ett allvarligt hot, enligt uppgifter till Expressen. Förbandet uppmanas nu i en order att vara extra försiktiga och det utreds om hoten kan komma att riktas mot Sverige.
– Soldaterna bör vara restriktiva med att uppträda med namn och bild i framför allt sociala medier, säger Erik Lagersten, informationsdirektör vid Försvarsmakten.
Uppmaningen att avstå från sociala medier kom i form av en order från den armétaktiska staben. Den utlösande faktorn ska ha varit att hotbilden mot förbandet förvärrats och bedöms vara mycket allvarlig. Sådana analyser görs bland annat av Must, Militära säkerhets- och underrättelsetjänsten och ofta i samarbete med FRA.
Expressens har talat med en mycket insatt källa, som dock inte vill precisera exakt vad hotbilden består i eller vem eller vilka som misstänks ligga bakom."

Det är en tanke som jag haft från början som inte riktigt velat släppa, att SH gav sig ut så snart och fick med sig kollegor för ett sökpådrag är ändå lite ovanligt för en 17-åring som inte är hemma till kl.8. Det indikerar att föräldrarna var väldigt oroliga. Samma med att det är lite känt om GM. Och är det så att man misstänker eller antar att det kan ha med något utlandsuppdrag att göra så kanske relevant information undanhålls från båda sidor. Det talas mycket om hot mot Sverige men att gå med i en försvarsorganisation blir ju endast en chimär om vi ska fortsätta ha en lagstiftning som inte exempelvis medger att militär ens kan höra suspekta subjekt. Fast jag inser att det kan vara problematiskt, när man tar in någon på förhör så berättar man ju i regel något samtidigt, det är väl därför SÄPO om inte ofta så rätt frekvent kritiseras för passiva observationsutredningar.
2016-02-21, 21:01
Medlem
Citat:

Hur vet du att det är så?
2016-02-21, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är en tanke som jag haft från början som inte riktigt velat släppa, att SH gav sig ut så snart och fick med sig kollegor för ett sökpådrag är ändå lite ovanligt för en 17-åring som inte är hemma till kl.8. Det indikerar att föräldrarna var väldigt oroliga. Samma med att det är lite känt om GM. Och är det så att man misstänker eller antar att det kan ha med något utlandsuppdrag att göra så kanske relevant information undanhålls från båda sidor. Det talas mycket om hot mot Sverige men att gå med i en försvarsorganisation blir ju endast en chimär om vi ska fortsätta ha en lagstiftning som inte exempelvis medger att militär ens kan höra suspekta subjekt. Fast jag inser att det kan vara problematiskt, när man tar in någon på förhör så berättar man ju i regel något samtidigt, det är väl därför SÄPO om inte ofta så rätt frekvent kritiseras för passiva observationsutredningar.

Om man är mekaniker och mycket intresserad av MC Motorcycklar såväl som kör själv är det ganska naturligt att vara borta. Hör SH själv berätta vad han tycker om det och förstå att man inte kan vara mekaniker i Dakkarrallyt hemifrån utan på plats.

http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/2298

Personligen tycker jag föräldrarna tvärtom verkar väldigt närvarande. Men det blir man nog också om man tillåter sig att vara borta ibland också.

Aftonbladet 2008
Det som är nytt inför kommande Dakarrally i Team Scandinavia är den servicelastbil som Försvarsmakten lånar ut samt de två nya mekanikerna från Försvarsmakten, Kapten Lars Lindman(Livgardet) och Kapten Stefan Holm (Skövde garnison).
http://www.aftonbladet.se/bil/mc/article11588636.ab
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-02-21 kl. 21:08.
2016-02-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur vet du att det är så?

Jag har läst FUP. Avsnittet då Lisas expojkvän förhörs.
Artikeln om Mali är från Expressen.
Att detta har samband med fallet vet jag självklart inte.
Men det skulle ju kunna förklara att föräldrarna var "så på tå" och därmed indirekt kanske orsakat NBs livstidsdom.
Tack vare det massiva och snabba sökuppbådet med militärer på plats så vågade han inte flytta kroppen. Kanske.
Jag vet inte, jag var inte där.
2016-02-21, 21:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Are lust murderers (von Krafft-Ebing, p.57) born out of
the womb destined to create murder and mayhem, or created from within their
environment crafted over time by dysfunction and pathology?
Citat:
Krafft-Ebing 1886 Lust Murder: “The connection between lust and desire to kill” (p.62);
“The sadistic crime alone becomes the equivalent of coitus”(p.64)
Citat:
“The murderer can never kill without a transformation of values which may come from
his innermost mind, but is always derived ultimately from social prejudgments and
prejudices (Wertham, 1949, p.253).
Citat:
The idea of killing emerges slowly in the offender, takes hold,
and then becomes a fixation of thought.
Citat:
According to Hickey (1997, 2001), the experience of killing may generate new
images of brutality for the killer. Each subsequent act of violence represents an attempt to
completely satisfy and fully realize the perpetrators fantasies. Indeed, one serial murderer
during an interview remarked, “he felt good about himself and more in control of his life
directly following a murder”
(Hickey, 1997, p. 93).

Var det så också för Nero? Att han kände sig toppen efteråt? Mera herre över sitt liv än
innan han valde att gå det onda till mötes och utagera sina dödliga drifter?

http://www.esextherapy.com/dissertations/Melissa%20Fenton%20and%20Stephen%20Craig%20Heelan% 20Sexual%20Homicide%20An%20Analysis%20On%20Etiolog y,%20Be%20It%20Nature%20Or%20Nurture.pdf
2016-02-21, 21:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Överjagets Underliv och avsättningar i nätverket
Nerijus egna underbyxor har visat sig vara kontaminerade med DNA vilket också återfunnits på Lisas underbyxor. Kan vi nu misstänka att bägge underbyxorna varit i kontakt med samma typ av talrör för situationen - Nerijus Kuk

Nätverkan & Kuk lux lan visar här hur verkligheten kan fungera i praktiken
+1 Knullar Irina i Fittan
+2 hon har mensen och avsätter nukleärt DNA på talröret
+3 efter en tid återstår bara DNA från Irinas fitta

=6 Den som planterat DNA i detta mordfall är taskspelaren själv
Och han kan genom denna teknik skydda sig själv bakom huven av sitt applikations verktyg. Men huvan kanske lyfter mer på hatten vid en reguljär rituell ollning ...

Nerijus Bilevicius Underbyxor
Fräsch snubbe förresten

Vad tror alternativteoretikerna, kan Nerijus kalsonger vara planterade för han har aldrig haft några? Eller hur kan denna spårbilden kommit till?

Han kanske är assimilerad fransman so to say? Det är väl tämligen vanligt skulle jag tro i en hel del forna sovjetstater. Om han är främlingslegionär kan det ju förklara att man hittat ganska lite historik om honom. Ofta får det ju någon ny identitet med något fejkad historisk adelstitel. Och man brukar ju säga att de inte duschar alltför ofta.
2016-02-21, 21:45
Bannlyst
Citat:
Jag har läst FUP. Avsnittet då Lisas expojkvän förhörs.
Artikeln om Mali är från Expressen.
Att detta har samband med fallet vet jag självklart inte.
Men det skulle ju kunna förklara att föräldrarna var "så på tå" och därmed indirekt kanske orsakat NBs livstidsdom.
Tack vare det massiva och snabba sökuppbådet med militärer på plats så vågade han inte flytta kroppen. Kanske.
Jag vet inte, jag var inte där.

Utan ett snabbt pådrag hade nog Nerijus kunnat gå fri. Men han hade nog definitivt inte stannat där på något sätt utan tvärtom inspirerats och fortsatt. I mina ögon finns det mycket som tyder på att det snabba och trovärdiga agerandet gjorde att Lisa hittades relativt snabbt, även om vi alla tyckte det tog lång tid rent subjektivt, men det kunde vara mycket värre.

Stod han där i grannfastigheten med sitt mjölkpaket och spanade ut över BPA boden så var nog tanken att sätta dit några av de vackra levande ljus som Nerijus har hemma vid foten av sängbädden. Kanske mycket nära den lilla röda dunken. För då kunde hans egna ljus brunnit till botten och antänt resten när Nerijus låg hemma och sov sött som ett litet ljushuvud. Eller kanske börjat med Ris-brasan och sedan gett bodens fjuttade tecknet av "tillfälligheternas spel" och Nerijus hade tillsammans med sin älskade moder stått där vid brasan och bara skakat på huvudena och värmt varandra, huttrande av oskuldsfullhet under den Svenska sommarnatten.

Med sin stora kunskap om fakta i målet hade han säkert kunnat hjälpa polisen att hitta fler villospår och uttrycka sin outsägliga fruktan för Svenska rasister och andra negerbollar. Men inte fan hade han lugnat ner sig... SH må vara missnöjd med sin egna insats och kanske funderar över den resten av livet, men hans snabba agerande kan ha räddat liv, för Nerijus hade nog aldrig stoppat där. Det är min gissning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in