Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Då har jag väl missförstått dig då jag inte kunde utläsa att din formulering bara handlade om dominans gällande att implementera de egna värderingarna och idéerna på förhållandet. Personligen hade jag aldrig kunnat träffa någon som försökte få mig att tumma på mina egna värderingar, så det borde ju vara ganska självklart för var och en och särskilt självklart för varje nationalist oavsett om man är man eller kvinna.
Det blir liksom inte svårt att skilja på MGTOW-idioter och människor som tydligen tycker att den som har nationalistiska idéer ska implementera dem på förhållandet, när den sistnämnde påstår att kvinnor ska vara underordnade (vilket de ju blir om mannen ska vara dominant/överordnad). Jag blir i allmänhet väldigt avskräckt av människor som verkar vilja detaljstyra andra människors normala och välfungerande liv och tvinga på sina idéer (som att någon per automatik ska vara dominant) som går stick i stäv med det redan välfungerande samlivet.
Då kanske vi tycker lite lätt olika i det avseendet. När det gäller saker som är på liv och död ska meritokrati råda. Det är alltså enbart det jag syftar på. Det som du höll med om längre ner. Den sistnämnda formuleringen jag gjorde var säkert mer tydlig med vad som avsågs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Det var en intressant tolkning! Eftersom jag inte ens är halvvägs i ålder till då klimakteriet borde slå till så känner jag mig helt lugn med att under tiden försäkra mig om att jag och den framtida fadern till mina barn kan leva ihop, istället för att hamna där en del sorgliga gamla skolkamrater hamnat - som ensamstående mödrar som stressar mellan hemmet, dagis och det urtrista jobbet som förmodligen kommer vara detsamma livet ut. Jag är till och med så hemsk att jag vill hinna skaffa mig den utbildning som jag länge drömt om, så att jag under tiden barnen går i skolan eller är utflugna kan få ägna mig åt något jag är intresserad av. Förstår inte ens hur man ska kunna sälja in detta barnalstrande om man hela tiden ska få det att framstå som en uppoffring, istället för som det borde vara och är för de flesta: något man gör för att man VILL, för att det är det finaste två människor som borde vara med varandra tillsammans kan skapa.
Nej det är ju bättre om folk återfår viljan själva. Det är både en god gärning och något man belönas för med mycket glädje. Men här måste vi förstå en del saker. För det första, att juden vill göra barnafödandet och fostrandet av barn ås plågsamt, att vita ska sluta föda barn - medan de icke-vita subventioneras med enorma summor för att formligen skita ungar. För det andra, att juden hård-lanserat preventivmedel och abort för att vitas drift till sex inte ska leda till barn utan bara bli en fråga om att "så sin säd i salta ängar". Eftersom känslostyrda individer - män som kvinnor - tenderar att bara bry sig om den sexuella kicken, så sänker det barnafödandet ENORMT att man introducerat dessa ting. Preventivmedlen finns nästan bara i den vita västvärlden, och de andra folkslagen skiter ungar medan vita inte gör det. Här är något definitivt fel. Saken är den att här luras instinkterna oss - att vi kan få tillfredsställelsen utan att det blir något barn. Att skaffa barn ÄR jobbigt. Nästan ingen skulle göra det, om det inte fanns en sexuell belöning med i bilden. Ofta undrar man om det inte är så att de som faktiskt får barn gör det för att det är så mycket mer "tändande och spännande" att ta av kondomen. Hur ska man göra här, när juden lyckats lura våra instinkter? Där måste man sätta sig över instinkterna och förstå att man blivit lurad att känna sig tillfredsställd även när man inte uppfyller syftet med känslan av tillfredsställelse, dvs inte blev gravid. Boken "Brave new world" och Aldous Huxleys "Berkley speech" kanske kan vara en ögonöppnare - framtidens slaveri kommer inte ske genom terror utan att ledarna spelar på emotionerna och får personer att älska sitt eget slaveri. Termen "bröd och skådespel" är också relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Är
detta en moraliskt högstående kvinna vi kan skåda, hon sprider ju sina vita gener?
Moraliskt har hon agerat på ett sätt som ännu mer fysiskt friska borde göra, genom att skaffa många barn. Hur skulle du se på dig själv jämfört med hon om sådana som hon skaffade fler barn än du? Om hon i varje generation skaffar 5 och du skaffar 2, så är hon faktiskt darwinistiskt sett vinnaren och du en loser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Till skillnad från dig så ser jag inte ner på vanliga fungerande svenskar, sådana som mina och dina mor- och farföräldrars generation, där samtliga inte alls skaffade fem barn men trots det inte skiljde sig utan fostrade sina barn helt normalt och sunt tillsammans.
De flesta några generationer tillbaka skaffade 5-6 barn, för att en del dog i tidig ålder. Vår befolkning ökade fram till preventivmedel och abort infördes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Tro det eller ej, men nationalismen mer än intresserar mig! Det blir väldigt svårt att skilja på vilka som är rödingtroll när en tråd som denna tas seriöst av nationalister och fylls av inlägg.
Vi kan gå tillbaka två sidor och läsa följande som gick obemärkt förbi:
"Kvinnor är generellt värdelösa och irrationella varelser."
Fan, den meningen var ju nästan vacker i jämförelse med vad man mer kan läsa i tråden.
Det beror på att juden hela tiden försöker övertyga svenska män att alla svenska kvinnor hatar dem och gillar asylanter mer. Juden försöker även övertyga kvinnorna att asylanterna är bättre. Till slut börjar alla tro på det. Männen är utsatta för en fruktansvärd psykisk tortyr, som är precis lika hård om inte hårdare än den du själv upplever av att gå in i en tråd där det haglar av otrevliga påhopp på kvinnor generellt. Jag kan faktiskt inte säga att någondera sidan där är bättre än den andra. Individer som däremot jobbar på att bryta den där spiralen har jag respekt för. De kvinnor som gått med i rörelsen har förstått spiralen, och de flesta aktiva nationalistmän har förstått den. Anonyma flashback-postare kanske INTE har gjort det. Tyvärr ÄR det alltså delvis sant att det finns en hel del förtappade män och kvinnor, som gör sig skyldiga till olika former av dumheter, men sedan jobbar judens propaganda på att framställa det som att alla män och alla kvinnor stödjer tankarna i fråga. Det framkallar sedan hat från övriga män och kvinnor, som från början inte hatade, och så fortsätter spiralen när verkliga uttalanden klipps ut och postas i tidningsartiklar för att visa hur hemska "alla" män/kvinnor är. Det är juden som tar det från att vara enskilda incidenter till att framställa det som "alla" män/kvinnor tycker det.
Jag tycker de som är emot enskilda manliga/kvinnliga individer som gör dumheter har helt rätt. Varken män eller kvinnor ska vara immuna mot kritik och press på att rätta sig, om de gör saker som skadar andra. Den som slarvar med formuleringarna gör ett misstag. I synnerhet idag när unga uppfostras till att ha noll förståelse för att när en person säger "alla X gör Y" så kan han mena "vissa X gör Y", så är det tyvärr något som blir avskräckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tangerin
Här håller jag med dig! Jag vill alltså inte tvinga ut kvinnor i arbete eller tvinga män att vara hemma med barnen eller vad det nu kan gälla, utan tycker att det är helt upp till individerna själva att bestämma.