Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det är väl ändå att gå över ån efter vatten att skylla på de som betvivlar NB:s skuld. Det ligger mycket närmare att anta att det är just NB:s belackare som ligger bakom hotet, med tanke på vad de har skrivit i tråden.
Uppenbarligen lämnades röret med AJ:s goda minne, att inte göra den krävande godsherren sa hade straffat sig. Dessutom fanns det gott om rör och plats i rummet bredvid, insynsskyddad av solnedgången i väst, och med utsikt över omgivningarna.
1. Jag skulle bara kolla upp hur det reagerades på ett sånt anmärkningsvärt påstående
och det reagerades som jag förväntade mig...
Visst är det väl troligare att det verkligen är någon som starkt ogillar NB och vad han
gjorde mot Lisa som låtit höra av sig till farbror Blå. Visst är det så.
Och på samma sätt är det väl ändå att gå över ån efter vatten att skylla alla blodspår, allt DNA
från NB på att det har skett genom antingen plantering eller kontamination.
Det ligger ju mycket närmare till hands att komma fram till slutsatsen att det är NB
alldeles själv som avsatt alla spår som påträffats efter honom.
Eller hur?
2. Det är ett antagande att röret lämnades kvar med arbetsgivarens goda minne.
Men man kan lika gärna anta att det inte förhöll sig alls så.
NB chansade med att låta röret vara kvar och hoppades att inte arbetsgivaren hade
vägarna förbi där inne i tillbyggnaden. Eller att ifall han hade det ändå skulle råka
missa att uppmärksamma vad som blivit kvar uppe vid taket i aktuellt utrymme.
Ps. Han verkar ju inte vara särskilt skraj för denne gamle man med tanke på
hur han behandlat somliga väggar...och hur han avsåg att behandla dennes svärdotter...