2016-02-17, 16:51
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det var Lisas pappa som råkade dra igång larmet när han flyttade mopeden. Pappans mobil är säkert undersökt. Jag tror att skeptiker eller vad dom vill kallas vill se alla sms som Lisa skickade och tog emot under hela dagen. Då måste polisen ha hennes mobil för att kunna läsa dom.

Det är dessa ständiga antaganden som är så enerverande. Det finns inget i FUP om att SHs telefon gåtts igenom. Det finns screen shots från tex Lovas telefon, men inget på SHs SMS-konversation med Lisa. Varför inte? Den är ju högst relevant för utredningen. När man inte kan presentera den selfie Lova tog och skickade på snap chat så förklaras det varför. Inte så med SH.

Du tror och antar. Det är klart man kan tro och anta men det reflekterar ju inte riktigt verkligheten. Att saker och ting borde ha gått till på ena eller andra sättet är ju heller ingen garanti för att det verkligen HAR gått till på det sättet.

I en utredning där man lämnar ut de misstänktas telefoner till IB då hon släpps utan att ens ha kollat dem först är min gissning att de helt enkelt inte ens kommit på tanken att ifrågasätta eller verifiera SHs påståenden. Om de efter någon månad eller två, efter semestrarna, kommer på det så är det ju inte underligt om det är för sent. De har säkert inte (men det vet jag såklart inte) gjort det av någon snillrik anledning utan helt enkelt för att de inte riktigt kan/förstår bättre.
2016-02-17, 16:55
Medlem
CatTheHunters avatar
URBOTA INSKRÄNKTHET - INTRESSE FÖR TEJPADE SMÅFLICKOR, OCH NB:s facebooksida, det var det jag menade!!!

TACK GoogleSEO! Vad jag funderat
2016-02-17, 16:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta är väl den främsta indikatorn på att nåt inte står rätt till.. att hon väljer att följa med NB , helt beroende av honom och väljer bort sonen.

F´låt långa näsan här, men det var ju barnet hon släppt som hon var tvungen att vara hemma och vårda trots ovanstående när hon ombads komma och vittna i TR.
2016-02-17, 17:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Har ej FUP längre, verkade vara virus i den jag fick fatt i, men på en bild var det jag menade i FUP i alla fall som syns så tydligt , kunde gett dig sidonumret men tyvärr.......

Rummen i tillbyggnaden har ingen förbindelse med varann, jag har tittat noga i FUP. Nu spelar det ju ingen större roll för helheten.
2016-02-17, 17:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Om du står i färd med att döda någon och någon främande samtidigt provstartar en moped precis intill, hade du kanske också kunnat fly in eller ut ur ett larmat område.

Säger inte att det var så. Säger att det finns en möjlighet för att så sker.

Vid det laget var nog Lisa redan död. Annars hade nog pappa hittat henne " precis intill".
2016-02-17, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
F´låt långa näsan här, men det var ju barnet hon släppt som hon var tvungen att vara hemma och vårda trots ovanstående när hon ombads komma och vittna i TR.
Ja, IR borde ju snarare ha sagt att det är tack vare den häktade mördarbalten som hon nu kan vara tillsammans med sin son..
2016-02-17, 17:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Väl snärjd så sitter hon där med chokladaskarna.. för vad hon ser hos denna lortgris med ruttna tänder som trakasserar på fyllan är annars obegripligt. Men hela omgivningen verkar ju lika grundlurade som alternativteoretikerna i denna tråd så det är dock mer begripligt gällande henne som troligen är hjärntvättad faktiskt via att vara nedtryckt och trakasserad. Vad har de att skylla på?

Beggers can't be choosers.

Hon såg väl till försörjningen av sig o sitt barn.
2016-02-17, 17:08
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Rummen i tillbyggnaden har ingen förbindelse med varann, jag har tittat noga i FUP. Nu spelar det ju ingen större roll för helheten.

Njepp, är som det är ändå.
2016-02-17, 17:10
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Vid det laget var nog Lisa redan död. Annars hade nog pappa hittat henne " precis intill".

Exakt, fanns ju en öppen svängdörr så han kommit in. Men död och bortfraktad redan. Inget kvar utom blodiga repstumpar o dyl som återfinns senare.
2016-02-17, 17:13
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ja, IR borde ju snarare ha sagt att det är tack vare den häktade mördarbalten som hon nu kan vara tillsammans med sin son..

och då tänkte hon inte på ekonomi, rädd för svenska polisen va, säkert. De fixa ju så hon kunde komma till hemmet och få med sig saker innan hon drog till Litauen. Bara ljug.......

Lika mycket som när hon ändrar sina vittnesuppgifter i HR och BEGÅR MENED, inget att undra på att de tyckte hon var ett tillförlitligt vittne som inte vet om räva sitter fram eller bak! HA
2016-02-17, 17:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Eller så har NB en medbrottsling och i dennes bil fraktas Lisa. Därför finns inga spår i NBs bil.
Med tanke på det korta tidsspannet anser jag det troligt att det är mer än en förövare.

Här har vi ett mycket bra exempel på ett alternativteoretisk felslut som vi sett gång på gång på gång i tråden.

Vad det handlar om är att sannolikhetsbedömningar för enskilda omständigheter görs utan hänsyn till helheten. En helhet som innefattar andra omständigheter där sannolikhetskalkylen pekar i en helt annan riktning.

Låt säga att vi kan dra följande slutsatser utifrån erfarenhet av tidigare brottmål:

- Kända omständigheter runt tider och transport talar för att sannolikheten att det var minst två personer inblandade är 75 mot 25

(detta är ung vad. Vastmanlanning säger även om han inte preciserar någon siffra

Men, vi har också:

- När en ung flicka mördas under omständigheter liknande denna i övrigt så är sannolikheten för att endast en gm var inblandad 95 mot 5

Siffrorna är påhittade, men förmodligen är det någonstans här vi ligger. Det är väldigt ovanligt att unga flickor blir mördade av flera gärningsmän

Nu ser vi att saken kommer i ett helt annat ljus. Det finns inget enkelt sätt att skatta hur dessa bägge sannolikheter ska värderas tillsammans. Men det finns nog all anledning att tro att övriga omständigheter väger betydligt tyngre i bedömningen än omständigheterna runt transporten. Så även om Vastmanlanning skulle ha rätt i sin enskilda sannolikhetsbedömning (Vilket jag inte anser, men det är en annan fråga) så har han fel i sin slutsats. Den talar inte alls självklart för att 2 GM
2016-02-17, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Beggers can't be choosers.
Hon såg väl till försörjningen av sig o sitt barn.
Nej, jag ser inte att sonen överhuvudtaget kommer in i sammanhanget som ansvarstagande förälder. Levde hon i nåt land där utvecklingen motsvarar 1800-tal vore det möjligen förklarligt men inte vid hennes ålder, fullt arbetsför år 2016 i Litauen (eller Sverige för all del..) utan drogproblem eller annat som skulle kunna förklara sånt beteende. Hon har tidigare arbetat som kokerska en sommar men sen nada.
Hon visar inte minsta intresse och lämnar hela ansvaret på sina föräldrar, men jag tror helt enkelt inte NB ville att hon skulle förkovra sig: ju mer makt hade han över henne samt att hon står redo i köket och tvättstugan 24/7 desto bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in